Vanmorgen was er paniek in het caviahok. Ze hebben momenteel namelijk even een andere kooi, is eigenlijk een hamsterkooi, maar omdat ze nu nog zo klein zijn (Mira, Sheba en Pumba heb ik het dan over) kunnen ze daar nu nog in. Er zit een soort huisje in, over de lengte van de kooi en dat vinden ze fantasitisch. Er zijn dan ook uitsparingen met daarin bakjes. Nu zat Mira met haar koppie vast in het bakje met deksel. Ze lag doodstil en ik gillen, dacht dat ze dood was! Toen zag ik dat ze met haar koppie vast zat! Inmiddels was vriend-lief op mijn gegil af gekomen en ik probeerde het dekseltje van het bakje af te krijgen. Zat goed vast, zal je altijd zien, natuurlijk. Maar eindelijk Mira los en meteen met haar op schoot gezeten… Ze is altijd al zo schuw, zal nu nog wel erger worden. Meteen het ‘leuke’ bakje uit de kooi gehaald, natuurlijk! Ik heb zeker drie kwartier met Mira gezeten, praten, aaien, geruststellen, ze heeft wat lof gegeten en daarna heb ik haar weer bij haar vriendinnetjes gezet. Wel te laat op mijn werk daardoor, maar jammer dan. Mijn dieren gaan voor…
Ik vind het nog steeds wonderlijk, want ze hebben het bakjes dus eerst uit de uitsparing gelicht en Mira heeft er vervolgens haar koppie in gestopt… Nieuwsgierigheid of wilde ze zich verstoppen, we zullen het nooit weten, wat ze krijgt niet de kans om nog een keer zo'n stunt uit te halen…
groetjes,
een geschrokken Marielle