ASIELKAT OF JONGE KATJE UIT NEST HALEN??

• anita

HALLO ALLEMAAL IK HEB FF EEN VRAAG EN EIGENLIJK HEB IK MIJN ZINNEN AL OP IETS GEZET

IK WIL ER MISSCHIEN EEN KATJE BIJ

MAAR MIJN TANTE HEEFT 11 JONGE KATJES GEKREGEN HAAR 2 POEZEN HEBBEN GEJONKT

ENNE JA IK AKN ER MISSCHIEN ALS IEDEREEN INDIT HUIS HET ERMEE EENS IS EEN KAT NEMEN

MAAR IK WIL EIGNELIJK EEN KATJE UIT HET ASIEL HALEN

WANT

A VIND HET GEWOON ZIELIG VOOR DIE KATTEN DAARZO

B ALS JE EEN JONG KATJE NEEMT DIE MOET JE ZINDELIJK MAKEN

C ALS JE EEN VOLWASSEN KATER NEEMT IDE AL GEHOLPEN IS ENZ

DAN SCHEELT HET OOKAZL EEN HOOP GELD DENK IK

KUNNEN JULLIE ME HELPEN EN ME RAAD GEVEN

DANK JULLIE WEL

ANITA DAISY EN SLASH DE HAMSTER

ENNE HEB OOK GOED NIEUWS DAISY LEEFT NOG

MIJN KONIJN WAAR IK EERDER OVER SCHREEF

• Channah

Hallo Anita,

Wat een goed nieuws over je konijn! De dierenarts vond het dus nog lang niet nodig om hem (haar?) in te laten slapen. Je zult wel erg blij zijn, denk ik.

Ja, moeilijke beslissing, die je nu moet gaan nemen. Zelf heb ik ook altijd katten genomen, die in een moeilijke situatie, zoals bijvoorbeeld een asiel, zaten. Maar ik kan me ook voorstellen, dat je nu een katje van je tante nemt: zo komt er toch weer eentje minder in het asiel terecht!

Je schrijft, dat je huisgenoten het er ook over eens moeten zijn. En in een vorig bericht schreef je, dat je gehandicapt bent. Heeft jouw manier van wonen daar iets mee te maken? En is het, in verband met jouw handicap, niet moeilijk om voor dieren te zorgen?

Ik heb vrij veel ervaring met katten. Dus als je iets wilt weten, of iets kwijt wil, wat je niet op het prikbord wilt zetten, mag je mij ook privé mailen. Mijn e-mailadres is channahvanstraaten@hetnet.nl

Groeten van Channah

• martine

Zou je misschien je Caps Lock eens uit willen zetten? Wat je schrijft komt heel “schreeuwerig” over door die hoofdletters.

Maar om even op je vraag in te gaan…..dat is een keus die ieder voor zich maakt. voor allebei is iets te zeggen. Voor een kat uit het asiel want die verdient een herkansing en voor een klein poesje want die verdient een goede eerste (en enige hopelijk, ik bedoel dat iemand zijn beest niet na zoveel jaar de deur weer uitdoet) kans…..toch?

Ook heb ik nog een vraagje aan je. Ik zie nu al een tijdje links en rechts allerlei berichtjes van jou hier op het bord die voornamelijk gaan over de aanschaf van beesten erbij. Het gaat mij niets aan, maar ik heb wel een klein beetje het idee dat je in korte tjid erg veel aan wilt schaffen. Je leeft blijkbaar van een uitkering dus je wilt alles gratis etc. Ik zeg niet dat iemand die van een uitkering leeft zijn dieren geen goed tehuis zou kunnen bieden, maar is het wel een verstandig idee om er dan gelijk maar een heleboel te nemen? Je praat in je bovenstaande bericht over dat een asiekat je gaat sparen in de kosten omdat ie al geholpen is en gechipt etc. Je moet niet vergeten dat een beest tussendoor ook weleens iets kan mankeren en dat sommige beesten misschien een voorkeus hebben voor een bepaalde voersoort. Je hebt vast een groot hart, maar blijf realistisch nadenken.

martine

• anita

hoi martine en channah

thnks alle 2 voor jullie antwoorden

ja tis inderdaad dat ik een zeer groot hart heb en weinig geld

en ja elke beest kan wat mankeren

tis aalle 2 goed bedoeld

ik weet neit misschien tioch maar een 2 konijn erbij eerst ff nadenken en dan doen

anita

• Anja

Dag anita.

Ik kan hun goed begrijpen dat ze het zeggen want het zat mij ook dwars.

Je wilde ook al een opvang gaan beginnen.

Hou het lekker bij daisy.

groetjes anja en de beestenboel

• anita

misschien vaznde winter ene katje uit eht asiel maar ik hoop eerder maar ik wil er eerst voor sparen

groeten anita

Anja schreef:

>

> Dag anita.

>

> Ik kan hun goed begrijpen dat ze het zeggen want het zat mij

> ook dwars.

> Je wilde ook al een opvang gaan beginnen.

> Hou het lekker bij daisy.

>

> groetjes anja en de beestenboel