Even uit de lucht.... helaas!

• Channah

Hallo allemaal,

Toen ik vanavond mijn e-mail ging lezen had ik maar liefst 59 berichten! Gezellig natuurlijk. Helaas kreeg ik één bericht niet geopend. Met veel problemen heb ik het bericht kunnen verwijderen, maar nu geeft mijn computer allerlei error-meldingen, die ik met de beste wil van de wereld niet verwijderd krijg.

Degene die mij het bewuste berichtje stuurde, is ook iemand, die regelmatig op het prikbord te lezen is. Ik heb die persoon uiteraard geprobeerd te bellen (het telefoonnummer is bij mij bekend) en ook ingesproken op het antwoordapparaat.

Morgenavond komt de systeembeheerder van mijn werk hier de hele computer nakijken. Dat was al een hele tijd geleden gepland, maar nu komt het dus extra goed uit.

Omdat ik niemand met een virus op wil zadelen stuur ik dus even geen e-mailberichten naar privé-adressen. Degenen, die mijn telefoonnummer hebben, kunnen uiteraard wel bellen. Heerlijk zo'n ouderwetse telefoon: niet te infecteren…..

Groeten van Channah

• Gandr

Ai… Dat klinkt niet goed. Ik hoop dat je er niet te veel schade aan over houd Channah… Ehm , dat berichtje kwam toch hopenlijk niet van mijn kant uit he?

Groetjes,

Gandr & beestjes

• marjolein

hoi channah

stoppen met mailen naar prive heeft geen zin

de meeste e mail virussen zoeken jou adressenboek en mailen zichzelf

beter kan je dan je adressenboek tijdelijk leeg maken (adressen even opschrijfen of iets dergelijks)

zolang je adressenboek leeg is verstuurt hij zichzelf niet

kreeg er laatst ook eentje (runcd.exe)

gelukkig heb ik via een virus site er achter kunnen komen wat het is

boel weggegooid

enge dingen hoor die virussen

groetjes marjolein en defretjes

• Channah

Marjolein, je hebt voor een gedeelte gelijk wat die wormvirussen betreft. Ze infecteren inderdaad je adresboek. Maar ze slaan doorgaans niet vanzelf aan het verzenden: pas als jij een mailtje stuurt liften ze gezellig mee.

Uiteraard heb ik ook een virusscan op mijn computer, MacAfee, en degene op wiens mailtje (overigens zonder bijlage) mijn computer crashte is ook bijzonder goed beveiligd. Zelf denk ik dan ook, dat het geen virus is, maar een ordinaire crash. Ook heel lastig natuurlijk, maar gelukkig had ik die afspraak met onze systeembeheerder al.

Groeten vban Channah

• Channah

Nee hoor, Gandr, wees maar niet bang.En als dat wel zo was, dan hadik je natuurlijk gebeld!

Groeten van Channah

• Channah

Inmiddels heb ik de systeembeheerder telefonisch gesproken - ik werk vandaag thuis - en hij heeft mij verzekerd, dat het géén virus is, maar een clusterbeschadiging (wat dat ook moge zijn). Geen paniek dus!

In ieder geval komt hij om 17.00 uur om de boel te repareren, en leuke nieuwe dingetjes op mijn computer te zetten.

Ik zal extra lekker voor hem koken, dat begrijpen jullie!

Groeten van Channah

• Gery

Gelukkig GEEN virus. Ik kreeg van een nicht een mail…..pas op met een mail te openen met rara tekens.Want dat is WEL een virus.Hadden hun gehad.En dat tast alles aan na een paar dagen. Gery

• Channah

Hallo Gery,

Ik heb eind van het jaar een virus gehad, en dat terwijl ik nooit bijlagen van afzenders, die ik niet ken, en ook geen bijlagen bij vreemde mailtjes open. Maar nu verwachtte ik een bijlage, en ik kreeg van die persoon een berichtje zonder bijlage, gevolgd door eenleeg berichtje met bijlage, dus ik dacht: "o, bijlage vergeten' en opende hem. Tja, daar ging ik……….. Degene, waarvan ik hem kreeg kon er natuurlijk ook niets aan doen, en gelukkig konden we de humor er ook van inzien.

Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met die virussen!

Groeten van Channah

• Anja

Hoi.

Ja, ik heb dus wel een probleem gehad met een virus en daar baal ik welvan.

het is een tijdje geleden gebeurd door een collega, die ook van niets wist.

Ik kijk dus erg goed uit voor vreemde berichten.

groetjes anja en de beestenboel.

• Smokey

Channah,

Ik hoop dat je snel weer helemaal terug bent, goede adviezen kunnen we altijd gebruiken!

Succes met je compie!

Marielle