Hallo Anja,
De stichting PETA is een internationale organisatie, die zich inzet voor dieren en dierenrechten. Helaas kan ik je niet aan een adres helpen, maar zoek eens op Internet met zoekwoord “PETA”.
Ik neem aan, dat je met de vraag over die geiten het gelukkig nu verboden Spaanse gebruik bedoelt, waarbij een levende geit van een toren werd gegooid. Het verbod hiervoor is mede tot stand gekomen door de stichting OLGA, een Spaanse organisatie, die zich in de eerste plaats inzet tegen het stierenvechten. Het adres van deze stichting is “OLGA” - Apdo de Correos 313 - 03080 Alicante - Espana. Het e-mailadres is olgaeduca@terra.es Als je een mailtje stuurt om meer informatie krijg je een pakketje thuis met stickers, kaarten etc.
Dan is er nog de stichting Greyhounds in Nood Nederland. Deze stichting zet zich in voor het verschrikkelijke lot, dat vele Greyhounds en Halo's treft, als ze na een leven op de racebaan op afschuwelijke wijze gedood worden, namelijk door in brand steken, folteren, levend voor de haaien gooien, opzettelijk overrijden of achter een auto aanslepen, levend begraven of ‘ritueel’ ophangen. Het adres van hun website is http://get.to/gin Het adres: Maalbroek 116-117 - 6042 KN Roermond. Tel. 0475-326426.
Ik stuur deze informatie zowel naar het prikbord als naar je privé-e-mailadres, omdat je bericht al weer een heel stuk naar achteren is geplaatst.
Groeten van Channah