Oké… Ik doe iets verkeerd, Vreemd dat een zwaar gestressed chin dan bij mij geheel tot rust scheen te komen… Moet zeker dan omgekeerd wezen. Ik begrijp de chinchilla niet… Wat maken jullie je daar nou druk om. Ik neem ze niet meer omdat IK HET GEEN HUISDIEREN VIND!!!!!! En dat zijn het ook niet. Ze leven 's nachts, zijn uiterst gevoelig als het op blootgesteld worden aan geluiden betreft (ik had er een in MIJN opvang die twee jaar tussen een stereo instelatie, een tv en een groep kleuters geleefd heeft, schade? JA BEHOORLIJK!)
Een ontmoedigingsbeleid op het houden van chins zou moeten worden opgezet, niet een AANmoedigingsbeleid! Maar ik begrijp ze niet… Dat was waar ook.
Nou dan zou ik zeggen, fok lekker aan met die dieren, geef ze maar mee aan mensen die in JULLIE OGEN wel verstand ervan hebben, en ga dan niet staan janken als het straks exact dezelfde kant uit gaat als met andere uitheemse diersoorten die in Nederland gehouden worden. Want laten we eerlijk zijn, daar gaat het ook niet zo lekker mee hoor.
Oh ja, daar zal ik ook maar niets over zeggen want ik vat die dieren niet. (dierenpsychologie, dierengedrag, dierenasiel/pensionhouden en dierenartsassistente opleiding gevolgd en alleen de laatste door omstandigheden dan niet afgemaakt, maar ik begrijp er geen klap van…. Dacht al, ben ik nou dom of vat ik het nou echt niet… Maar het is duidelijk, IK VAT HET NIET! )
Weet je wat ik niet vat? Dat een instantie als die van jullie nog het fokken met de chins toestaat, gezien het feit dat jullie toch wel door moeten hebben dat er meer ballo's als ik rondlopen nietwaar? Bedoel jullie zitten niet voor niets tot aan de tanden to gewapend met hete lucht. (en chins…)
Vraag me af waar jullie die kennis vandaan halen, zeker zelf ooit chins geweest?
Iedereen begint een keer aan een dier en iedereen leert met vallen enopstaan… Hoef je niet meteen zo uit de hoogte te gaan lopen doen hoor. En als je dan uit de hoogte wil gaan doen, best, maar zou je dan niet eerst even heeeeeeeeel goed opletten tegen wie je het hebt? Houden jullie maar lekker de chin activieteiten op deze pagina in de gaten hoor, schijnbaar niet veel beters te doen denk ik dan.
Maar blijf wel uit mijn buurt ja… Want ik kan erg slecht tegen mensen die denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben.
Gandr.