konijnen

• gaby

hallo

ik heb een vraagje

ik ondekte gisteren dat mijn bijde konijnen (de een erger dande ander) op hun achtervoeten.

ik noem het maar de hiel.

twee rode harde plekken hebben zitten, bij eentje lijken het haast bultjes.

ik schrok wel ik had het nog niet eerder gezien.

normaal controleer ik ze elke dag, maar door examens en werk heb ik dat niet gedaan, stom.

nou is mijn vraag dus, is dit normaal, het haar op die plekjes is ook weg.

ik heb als bodem in het hok, eerst zaagsel en dan stro.

ligt het aan het matriaal of is het net als bij mensen eelt????????????????????????????????????????????????????????????????????????

• Gandr

Deze plekken komen wel voor bij konijnen. Het kunnen pijnlijke plekken worden en moeten dus wel goed in de gaten gehouden worden. Het is bij mij een van de redenen dat ik mijn konijnen niet langer meer op stro zet, wat behoorlijk scheelt.

Het zijn zogenaamde eeltplekken van het zitten… Het is wel iets wat je even in de gaten moet houden omdat zoals ik al zei ze ook pijnlijk kunnen worden….

Groetjes,

Gandr & beestjes

• gaby

bedankt voor je andwoordt.

waar kan ik mijn konijnen dan het beste opzetten.

ze staan allebij buiten.

in de zomer heb ik wel vaak alleen zaagsel.

maar in de winter en nu zaagsel en stro voor de warmte.

• kelly

Hoi, je kan je konijnen beter in plaats van stro hooi geven. Stro is alleen goed als je konijnen buiten hebt zitten voor als het heel erg koud is. Hooi is altijd goed (of ze moeten hooiallergie hebben).

Groetjes, Kelly

• gaby

?????

sorry ik begrijp je niet helemaal.

moet ik mijn konijnen op hooi zetten.

ze krijgen wel hooi te eten, maar als boddembedekking????????????

• Gandr

Toch kan dat wel gedaan worden, als je ook zorgt voor genoeg schoon hooi in het ruifje dat ze dan kunnen eten, komt het allemaal goed in orde…

Hooi is zachter dan stro en kan voorkomen dat het in het vel van je konijn zijn poot snijd.

Cavia's bijvoorbeeld moeten wel op hooi, daar stro in de oogjes prikken kan en ze dan nare ontstekingen in de oogjes kan geven en zelfs kan leiden tot blindheid. Dus zo heel erg vreemd is hooi nou ook weer niet hoor als bodembedekking.

Groetjes,

Gandr & beestjes

• gaby

oke bedankt Gandr en kelly

ik ga het proberen

• anita

hoi allemaal

ehh ik heb Daisy binnen staan behalve winters dan en als het regen over eht algemeen staat ze binne dus

ik heb voor haar zaagsel en hooi als bodem bedekking

en een bakje geen ruif is geen succes met daisy

en indat bakje doe ik hooi in voor haar spijsvertering enz

anita

• gaby

IEDEREEN BEDANKT VOOR JULLIE HULP..

IK HEB GENOEG HOOI IN HUIS EN GA ZE LEKKER DAARMEE VERTROTELEN EN HOPEN DAT HET OVER GAAT.

BEDANKT.