Wat zijn dat voor lui?

• martine

Ik blader hier een beetje rond, kom ik op de vorige bladzijde een praatje tegen tussen Gandr en Anja over o.a. chinchilla's en het fokverbod daarop. Ik weet niet of mensen de reactie van de chinchilla opvang daarop gelezen hebben, maar van zoiets sla ik steil achterover. Wie denken die lui wel dat ze zijn zeg!!! Ik heb er een behoorlijk pittig commentaar op gegeven, want dan kon ik niet laten.

Voor mij is dit niet de eerste keer dat ik te maken krijg met de chinchilla opvang en de eerste keer was ook al niet al te positief. Toen werden er chinchilla's bij iemand uit huis gehaald omdat hij er niet meer voor kon/wilde zorgen. Die persoon woonde bij ons in de buurt en het ging om 11 beestjes geloof ik. Nou boden mijn vriendin Konni en ik met ons grote hart voor dieren aan om die diertjes een nieuw tehuis aan te bieden, ook omdat de chinchilla opvang een behoorlijk eind uit de buurt zit. Dat betekende voor die diertje meer dan een uur reizen, dat vonden we zo zielig. Dus wij de opvang die ze zou komen halen gebeld en gevraagd wat de planning met die dieren was voor de toekomst. Nou, de planning was om ze eerst mee te nemen naar ik geloof Utrecht, daar te kijken of ze herplaatst konden worden en vervolgens verspreiden naar de nieuwe eigenaren over het hele land. Dus wij met onze naieve hoofden die mevrouw die we aan de lijn hadden aangeboden om ze op te vangen. Scheelde reizen en tijd en wij wilden ze graag onderdak geven. Nou, om een lang verhaal kort te maken kwamen wij niet in aanmerking om voor chinchilla's te zorgen, want daar waren wij niet goed genoeg voor. (Ik heb zelf al jaren chinchilla's maar geeft niks hoor). Wij die mensen nog aangeboden om bij ons thuis te komen kijken (ja als ze toch onze kant uit moeten rijden om die beesten op te halen) en dan eventueel een beslissing te nemen. Maar nee, ze konden door de telefoon al horen dat wij niet goed genoeg waren. Zover dus mijn eerste ervaring met de chinchilla opvang.

Dat bericht op deze pagina bladzijde terug is de tweede ervaring. Ik snap echt niet wat voor mensen er in het bestuur van deze stichting zitten zeg. Voelen die zich ver verheven boven het gewone “klootjesvolk”? Zijn zij op wat voor manier dan ook beter dan mensen hier? Zo lijkt het in mijn ogen wel. Nou, ze maken zichzelf wat mij betreft heel populair. Als ik als wanhopig informatie zoekende op deze manier zou worden behandeld door de opvang chinchilla's, dan wist ik wel waar ik de volgende keer nooooooooooooooooit meer heen belde. Bah, hier kan ik zo slecht tegen, dat soort houding tegenover anderen, bleeeeeeech.

martine

• anita

LIEVE MARTINE

ALS IK JOU WAS ZOU IK ER NOOIT MEER HEEN GAAN NIET OM DIE CHINS HOOR MAAR OM ZO,N STOM WIJF SORRY VOOR MIJN TAALGEBRUIK ZELFS IK HEB ER GEEN VERSTAND VAN MAAR ER IS VEEL TE WEINIG BEKEND JA JE KAN NU OP INTERNETE ZOEKEN ENZ

ONZE HOND GAAT OVER 2 WEKEN LOGEREN BIJ MENSNE IN HUIS DIE HONDEN OPVANGEN EN KATTEN OPVANGEN ENZ

DIE HONDEN BLIJVNE OOK IN HUIS EN ZE MOET AL HAAR EIGEN DINGEN MEE NEMEN EEN MAND OF KUSSEN EN HAAR EIGEN ETEN ENZ

DIE MAN EN ZIJN VROUW DOEN ONWIJS VEEL VOOR DE DIERENBESCHERMING ZE BANGEN NU OOK CHINS OP EN KONIJNEN DIE GEDUMPT ZIJN

ZULKE MENSNE VERDIENEN VOOR MIJ EEN DIKKE KUS EN KNUFFEL OMDAT OPRECHT DIEREN VRIENDEN ZIJN

ANITA

martine schreef:

>

> Ik blader hier een beetje rond, kom ik op de vorige bladzijde

> een praatje tegen tussen Gandr en Anja over o.a. chinchilla's

> en het fokverbod daarop. Ik weet niet of mensen de reactie

> van de chinchilla opvang daarop gelezen hebben, maar van

> zoiets sla ik steil achterover. Wie denken die lui wel dat ze

> zijn zeg!!! Ik heb er een behoorlijk pittig commentaar op

> gegeven, want dan kon ik niet laten.

>

> Voor mij is dit niet de eerste keer dat ik te maken krijg met

> de chinchilla opvang en de eerste keer was ook al niet al te

> positief. Toen werden er chinchilla's bij iemand uit huis

> gehaald omdat hij er niet meer voor kon/wilde zorgen. Die

> persoon woonde bij ons in de buurt en het ging om 11 beestjes

> geloof ik. Nou boden mijn vriendin Konni en ik met ons grote

> hart voor dieren aan om die diertjes een nieuw tehuis aan te

> bieden, ook omdat de chinchilla opvang een behoorlijk eind

> uit de buurt zit. Dat betekende voor die diertje meer dan een

> uur reizen, dat vonden we zo zielig. Dus wij de opvang die ze

> zou komen halen gebeld en gevraagd wat de planning met die

> dieren was voor de toekomst. Nou, de planning was om ze eerst

> mee te nemen naar ik geloof Utrecht, daar te kijken of ze

> herplaatst konden worden en vervolgens verspreiden naar de

> nieuwe eigenaren over het hele land. Dus wij met onze naieve

> hoofden die mevrouw die we aan de lijn hadden aangeboden om

> ze op te vangen. Scheelde reizen en tijd en wij wilden ze

> graag onderdak geven. Nou, om een lang verhaal kort te maken

> kwamen wij niet in aanmerking om voor chinchilla's te zorgen,

> want daar waren wij niet goed genoeg voor. (Ik heb zelf al

> jaren chinchilla's maar geeft niks hoor). Wij die mensen nog

> aangeboden om bij ons thuis te komen kijken (ja als ze toch

> onze kant uit moeten rijden om die beesten op te halen) en

> dan eventueel een beslissing te nemen. Maar nee, ze konden

> door de telefoon al horen dat wij niet goed genoeg waren.

> Zover dus mijn eerste ervaring met de chinchilla opvang.

>

> Dat bericht op deze pagina bladzijde terug is de tweede

> ervaring. Ik snap echt niet wat voor mensen er in het bestuur

> van deze stichting zitten zeg. Voelen die zich ver verheven

> boven het gewone “klootjesvolk”? Zijn zij op wat voor manier

> dan ook beter dan mensen hier? Zo lijkt het in mijn ogen wel.

> Nou, ze maken zichzelf wat mij betreft heel populair. Als ik

> als wanhopig informatie zoekende op deze manier zou worden

> behandeld door de opvang chinchilla's, dan wist ik wel waar

> ik de volgende keer nooooooooooooooooit meer heen belde. Bah,

> hier kan ik zo slecht tegen, dat soort houding tegenover

> anderen, bleeeeeeech.

>

> martine

• Gandr

bedankt Martine dat je me er even op gewezen hebt, ik ben ook even gaan lezen wat het nou allemaal ook al weer was… Nou en ik heb ook even stoom afgeblazen… Wat denken ze nou even zeg… Uit de hoogte gevallen ……. (Zet het worod maar niet neer, worden toch weer vreemde tekentjes maar je kan hem zelf ook wel invullen denk ik?)

Ik begrijp niets van chinchilla's nee ik vind hem goed, vandaar dat Ziggy rustiger werd toen ik haar kreeg… Ze had dus juist gestressder moeten worden! Maar ik begreep haar niet! Dat was het LOL Nou ja, ik ga gewoon maar niet meer kijken naar dat soort berichten, wordt ik alleen maar misselijk van bluh… :-Þ

Ik vind het fijn dat ik gelukkig niet de enige ben waarbij het stoom uit de oren schoot… Nog bedankt he.

Groetjes,

Gandr & beestjes (Lekker geen chins lekkuh phu voor die stichting! HA!)(Sorry die moest ik nog even kwijt, zat nog overdwars LOL)

• ANITA

ik voeg me aan bij jou als het mag ahahah lol

anita

wat een stukken onbenul bahGandr schreef:

>

> bedankt Martine dat je me er even op gewezen hebt, ik ben ook

> even gaan lezen wat het nou allemaal ook al weer was… Nou

> en ik heb ook even stoom afgeblazen… Wat denken ze nou even

> zeg… Uit de hoogte gevallen ……. (Zet het worod maar

> niet neer, worden toch weer vreemde tekentjes maar je kan hem

> zelf ook wel invullen denk ik?)

> Ik begrijp niets van chinchilla's nee ik vind hem goed,

> vandaar dat Ziggy rustiger werd toen ik haar kreeg… Ze had

> dus juist gestressder moeten worden! Maar ik begreep haar

> niet! Dat was het LOL Nou ja, ik ga gewoon maar niet meer

> kijken naar dat soort berichten, wordt ik alleen maar

> misselijk van bluh… :-Þ

> Ik vind het fijn dat ik gelukkig niet de enige ben waarbij

> het stoom uit de oren schoot… Nog bedankt he.

>

> Groetjes,

> Gandr & beestjes (Lekker geen chins lekkuh phu voor die

> stichting! HA!)(Sorry die moest ik nog even kwijt, zat nog

> overdwars LOL)

• martine

P.S. Dit bericht heb ik naar de voorzitter van de vereniging verstuurd. Tenslotte heeft een e-mail adres achter gelaten van de stichting. Dan weten jullie waar een eventuele boze reactie vandaan komt hahaha.

martine

Hallo Hans Vledder

Ik wil je naar aanleiding van dit bericht op het dierenprikbord even laten weten dat deze manier van omgaan met mensen bepaald GEEN reclame is voor jullie stichting. Ik neem aan dat de stichting als doel heeft mensen voor te lichten en te zorgen dat er goed voor chinchilla's wordt gezorgd. Op deze manier bereik je dat zeker niet. Ik heb het grootste gedeelte van mijn commentaar al op het prikbord gezet, daar terug te lezen. Wat betreft de laatste opmerking; dat is een regelrechte dreiging en die zou ik maar eens terug gaan nemen als ik jou was. Bovenstaand bericht is een behoorlijk overtrokken reactie.

martine

• ANITA

IK SLUIT ME BIJ MARTINE AAN JEETJE ZEG WAT EEN LOOSER ZEKR OOK EEN DIE DENKT DAT HIJ JEZUS IS (SORRY VOOR DE ZE TAALGEBRUIK BESTE MENSEN)

ALS ER MENSNE ZIJN DI VERSTAND VAN CHINS HEBBEN ZIJN JULLIE DAT ZEKR NITE EN HOU MAAR OP MET BEDREIGEN DAAR LOS JE NIKS MEE OP ANITAmartine schreef:

>

> P.S. Dit bericht heb ik naar de voorzitter van de vereniging

> verstuurd. Tenslotte heeft een e-mail adres achter gelaten

> van de stichting. Dan weten jullie waar een eventuele boze

> reactie vandaan komt hahaha.

> martine

>

>

>

>

> Hallo Hans Vledder

>

> Ik wil je naar aanleiding van dit bericht op het

> dierenprikbord even laten weten dat deze manier van omgaan

> met mensen bepaald GEEN reclame is voor jullie stichting. Ik

> neem aan dat de stichting als doel heeft mensen voor te

> lichten en te zorgen dat er goed voor chinchilla's wordt

> gezorgd. Op deze manier bereik je dat zeker niet. Ik heb het

> grootste gedeelte van mijn commentaar al op het prikbord

> gezet, daar terug te lezen. Wat betreft de laatste opmerking;

> dat is een regelrechte dreiging en die zou ik maar eens terug

> gaan nemen als ik jou was. Bovenstaand bericht is een

> behoorlijk overtrokken reactie.

>

> martine

• Chinchas Chinchilla's

Hallo allemaal !

Ik heb de disscussie met interesse gevolgd, maar wat ik niet begrijp is waarom iedereen nou zo boos is, nou plaatst Gandr. het bericht dat Chinchilla's niet geschikt zijn als huisdier (wat ik persoonlijk een vrij negatieve reactie vindt op de Chinchilla), hierop wordt gereageerd door iemand die de feiten hierover goed kent.

Ik heb het bericht gelezen en weet dat de feiten kloppen, dit omdat ik heel veel Chins heb en het al heel lang doe (12 jaar) en van dit verbod op de hoogte ben, ik fok niet voor het bont maar voor de huisdierenmarkt, hiernaast heb ik ook nog een Chinchilla-opvang (waarvan 98% die bij ons in de opvang komen in dierenwinkels gekocht zijn en niet bij fokkers) Ik vang momenteel over de 200 Chinchilla's per jaar op, dit betaal ik allemaal zelf, zonder subsidie. Door deze opvang zie ik dagelijks hoe deze dieren behandeld kunnen worden door ontwetendheid.

Je kan disscusieren of de toon in het mailtje wel of niet dreigend is, of men verwaand is, hoog van de toren blaast en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar waar het echt om draait is dat er wel even voor de Chinchilla opgekomen wordt als huisdier, jammer genoeg kijkt iedereen hierover heen.

Ik denk dat voor de mensen het niet zo leuk over komt, maar dat de Chinchilla als huisdier blij is met zo'n iemand aan hun kant. Want waar iedereen over heen gestapt is, is dat je wel ontzettend gek moet zijn op deze dieren om deze reactie te plaatsen, wat ik proef uit het berichtje is iemand die boos en ontdaan is over het bericht van Gandr. en het op wil nemen voor het dier in kwestie. Niet om het 1 of ander maar ik zou graag willen dat heel veel mensen zo voor de Chinchilla en alle andere dieren op deze wereld zouden willen vechten.

Ik vind het jammer dat er zo gereageerd wordt op het bericht van de Stichting Nationale Chinchilla-opvang en dat men erover heen kijkt dat iemand liefde genoeg heeft voor een bepaald diersoort om zo boos te worden, het ergste vind ik nog dat iedereen meteen bepaalt dat Chins en mensen hier beter niet naar toe kunnen gaan en dat er een verwijt wordt gemaakt dat deze stichting geen echte dierenliefhebbers zijn. Mijn mening is dat als je zo van leer trekt tegenover mensen die je niet kent om een diersoort in bescherming te nemen, je juist wel heel erg veel om deze dieren moet geven. Maar ja dat zijn mijn simpele gedachten hierover :-))

Esther.

• Chinchas Chinchilla's

Hallo Martine,

Niet om het een of ander maar die nare ervaring was niet met de Stichting Nationale Chinchilla-opvang, maar met mijn opvang, wat is de wereld toch klein.

Het verhaal klinkt mij nog heel vers in de oren, ik wil hier echter wel even op reageren omdat ik vind dat je nu wel een heel negatief beeld over mijn opvang schetst, zonder mij de kans te geven hier een weerwoord op te geven.

De 11 Chinchilla's waar het toen om ging waren Chinchilla's die bij ons in de opvang doorgeplaatst zijn, op het moment dat iemand Chins van ons meeneemt moet men een formulier invullen en dit met een handtekening ondertekenen. Op dit formulier staat dat wij “Chinchas Chinchilla's” eigenaar blijven van de Chinchilla en dat als de oude eigenaar om wat voor reden dan ook er niet meer voor kan zorgen de Chinchilla's naar ons terug komen. Bij een asiel werkt dit zover mij bekend precies het zelfde.

De eigenaar van de Chinchilla's was hiervan ook op de hoogte en heeft hiervoor getekend, hij mocht de Chins helemaal niet wegplaatsen, want hij was niet de eigenaar van de Chinchilla's, maar ik.

Hoe jij er bij komt dat wij de Chinchilla's op zouden komen halen is mij een raadsel, want dit is nooit gezegd, de buren van het persoon in kwestie hebben de Chinchilla's naar mij toe gebracht (trouwens wij zitten helemaal niet in Utrecht). In de telefoongesprekken die ik toen met jouw, je vriendin en nog een andere meneer heb gehad, heb ik jullie meedere malen uitgelegd dat wij de mensen willen zien die een opvang-chinchilla willen omdat er ook heel veel handelaren zijn die op deze manier proberen om aan gratis Chinchilla's te komen en die dan voor veel geld te verkopen, gek genoeg kom ik dit nergens tegen in jouw bericht. Wij handelen altijd vanuit het belang van de Chinchilla, ook al komt dat misschien niet zo op jouw over, maar het is beter dat ze een reis moeten maken als dat ze straks verkocht worden op markten en dierenwinkels en later als nog bij ons in de opvang terecht komen, maar dan totaal verpest door de omstandigheden waarin ze verkeerd hebben. Ik zeg niet dat jij een handelaar bent begrijp me vooral niet verkeerd.

Ik heb nooit tegen 1 van jullie gezegd dat jullie niet geschikt waren voor Chinchilla's en vraag me dan ook af waarom je dit schrijft. Ik heb jullie toen allemaal verteld dat jullie van harte welkom waren in onze opvang en dat als jullie en de Chins het met elkaar konden vinden ze met een gerust hart met jullie mee mochten, jullie zagen er vanaf om langs te komen want dit was te ver weg en te veel werk, tot zover jullie grote hart denk ik dan maar. Daarnaast kende ik de koppels heel erg goed en waren jullie van plan om de bestaande koppels die erg gek met elkaar waren uit elkaar te halen, omdat 1 van jullie zo graag een witte Chin wou maar geen Standaard Chinchilla, waar het mannetje dan zou blijven wisten jullie nog niet. Je ziet ik weet het nog goed… Het aanbod om bij jullie langs te gaan hebben wij afgeslagen omdat wij de Chins niet ophaalden, je verwacht dat ik bij jouw langs kom, maar zelf vind je het teveel moeite om naar ons toe te komen om deze zielige arme Chins bij die slechte opvang te helpen….

En dan nog iets, ik voel me helemaal niet verheven boven het zogenaamde gewone klootjesvolk zoals jij het noemt. ik vraag me ook af waarom je dit denkt, waarom zou ik me verheven moeten voelen over andere mensen: om het feit dat ik 16 uur per dag op mijn benen sta om Chinchilla's en mensen te helpen, iedere dag ziek of niet ziek wel zorg dat mijn 280 Chins het beste van het beste hebben (inclusief de afdankers van andere mensen), bij nacht en ontij mijn bed uit kom om iemand te helpen met zieke Chinchilla's en altijd klaar sta voor iedereen die hulp nodig heeft moe of niet moe ?. Tja ik denk dat je gelijk heb ik voel me echt verheven boven andere mensen, daarom doe ik dit ook :-)

Esther - Chinchas Chinchilla's

• Chinchas Chinchilla's

Hallo Anita !

Het klinkt anders wel of deze stichting weet wat een Chinchilla inhoud, sorry :-)

Esther - Chinchas Chinchilla's

• een chin

sprakeloos.

twee verhalen twee mensen.

en een hoop chincilla`s die graag een goed huis wilden hebben.

geen ruzie maar denk om de chin.