Ik blader hier een beetje rond, kom ik op de vorige bladzijde een praatje tegen tussen Gandr en Anja over o.a. chinchilla's en het fokverbod daarop. Ik weet niet of mensen de reactie van de chinchilla opvang daarop gelezen hebben, maar van zoiets sla ik steil achterover. Wie denken die lui wel dat ze zijn zeg!!! Ik heb er een behoorlijk pittig commentaar op gegeven, want dan kon ik niet laten.
Voor mij is dit niet de eerste keer dat ik te maken krijg met de chinchilla opvang en de eerste keer was ook al niet al te positief. Toen werden er chinchilla's bij iemand uit huis gehaald omdat hij er niet meer voor kon/wilde zorgen. Die persoon woonde bij ons in de buurt en het ging om 11 beestjes geloof ik. Nou boden mijn vriendin Konni en ik met ons grote hart voor dieren aan om die diertjes een nieuw tehuis aan te bieden, ook omdat de chinchilla opvang een behoorlijk eind uit de buurt zit. Dat betekende voor die diertje meer dan een uur reizen, dat vonden we zo zielig. Dus wij de opvang die ze zou komen halen gebeld en gevraagd wat de planning met die dieren was voor de toekomst. Nou, de planning was om ze eerst mee te nemen naar ik geloof Utrecht, daar te kijken of ze herplaatst konden worden en vervolgens verspreiden naar de nieuwe eigenaren over het hele land. Dus wij met onze naieve hoofden die mevrouw die we aan de lijn hadden aangeboden om ze op te vangen. Scheelde reizen en tijd en wij wilden ze graag onderdak geven. Nou, om een lang verhaal kort te maken kwamen wij niet in aanmerking om voor chinchilla's te zorgen, want daar waren wij niet goed genoeg voor. (Ik heb zelf al jaren chinchilla's maar geeft niks hoor). Wij die mensen nog aangeboden om bij ons thuis te komen kijken (ja als ze toch onze kant uit moeten rijden om die beesten op te halen) en dan eventueel een beslissing te nemen. Maar nee, ze konden door de telefoon al horen dat wij niet goed genoeg waren. Zover dus mijn eerste ervaring met de chinchilla opvang.
Dat bericht op deze pagina bladzijde terug is de tweede ervaring. Ik snap echt niet wat voor mensen er in het bestuur van deze stichting zitten zeg. Voelen die zich ver verheven boven het gewone “klootjesvolk”? Zijn zij op wat voor manier dan ook beter dan mensen hier? Zo lijkt het in mijn ogen wel. Nou, ze maken zichzelf wat mij betreft heel populair. Als ik als wanhopig informatie zoekende op deze manier zou worden behandeld door de opvang chinchilla's, dan wist ik wel waar ik de volgende keer nooooooooooooooooit meer heen belde. Bah, hier kan ik zo slecht tegen, dat soort houding tegenover anderen, bleeeeeeech.
martine