Dat kan je nooit geven zelf niet met een auto.
Mar…en dan zeg maar even maar je kan de mensen wel netjes te woord staan.
je kan hun een bvetgoeding geven wat de kosten zijn van het diertje en de DA.en dan kan je ook nog evenueel een nieuw diertje geven.
Handelaren zeggen gewoon….Jullie schuld ik kan niets voor je doen…dag en de hoorn gaat er op.
Dat zijn handelaren…gevoel loos en ik kan het weten want ik ben erg bedonderd geweest door zo @!#$.
erge grote verschil als de opvang en ik.
de opvang gaan goed te werk en staan altijd voor je klaar.
je hoeft niet perce een chin te lk kopen om hulp te krijgen.
ze staan dag en nacht klaar.
hun hebben in die tijd mij erg goed geholpen en als hun er niet waren was ik er aan onderdoor gegaan.
dat geld voor nog iemand op deze site (meestal katten)die mij geholpen heeft.
dat konni en martine klachten hebben lig aan hun eigen.
Als je een hoind gaat bekijken in het asiel krijg je het ook niet zomaar mee.
Zij hebben trouwens ook regels waar aan je moet hoeden.
net als die schildpadden opvang.
Die opvang heeft papieren waar gegevens opstaan van de chin.
daarna staat een regel wat bij hun de regels zijn
Ik zegt zegt even in mijn eigen woorden:
Mocht er een reden zijn dat je afstand doe van een chin uit het asiel.
Maak niet uit wat moet eerst de popvang op de hoogte gehuoden worden.
Dat zijn de regels ..is dat zo erg.
Elke opvang heeft regels dus hun ook.
Wil je de bewuste papieren zie kan je me prive maile want ik heb een staapletje liggen want namelijk mij chin's komen uit die opvang
Je mag niet fokken met ze dus zijn de mannen op de kosten van de opvang gecastreerd.
Koppels die bij elkaar zitten mogen niet uit elkaar gehaald worden.(,maatje voor het leven)
Een chinchilla uit die opvang bedraagt 25,- per chin.
Nou erg veel he!!
Als je na gaat dat de mannen voor 70,- worden gecastreerd en dan de kosten van de medicijne nog.
ze houden dus geen zak over maar daar gaat het bij hun niet om.
Als de chin maar een goed tehuis heeft.
Mensen die niet geschikt zijn voor chinchilla;s en dat zulke zijn er net als mensen die niet een hond kan opvoeden enz.
Krijgen die chin niet mee.
Logies toch of ben ik nu gek.
Ze krijgen jaarlijks veel chinchilla's binnen.
ze zijn dus niet altijd zo erg gezond.
Heel veel van die dieren worden ook gedumpt omdat de chin ziek is en zien de mesnen geen nut meer in om voor die chin te zorgen.
Kost te veel voor hun.
maar die opvang neemt ze aan en klaat ze op hun kosten beter worden en dat wordt dus niet terug gevorderd van die eerste eigenaren.
ze hebben een pot staan war je een donatie in kan doen maar dat vindt de meeste mensen al te veel gevraagd.
Die mensen zijn dus niet geschikt voor chin's…trouwens voor elke dier.
als je een dier neemt moet je ze respecteren en klaar staan als het ook een keer fout gaat.
en dan nog wat.
waarom mag je eigelijk wel ratten ,deegoes,slangen enz als huisdier.
wat is het verschil.
Elke dier waar je aan begint moet je eerst op de hoogte zijn van de voeding en de opvoeding enz.
slangen zijn ook niet echt gemakkelijke dieren en niet iedereen kan het zo maar.
Aangezien dat ratten toch ook bepaalde verzorging nodig hebben zie ik het verschil niet dat chin niet mogen en die diersoorten wel.
jou bericht(Gandr) kwam je over dat wij..mesnen met chinchilla's slechten mensen zijn en dat je blij was dat daar een einde aan kwam.
ik had je toen gemaild dat het voor ahndelaren waren maar niet voor mensen voor de hobby doen.
Ik voel me op dat moment bedreigt omdat je mijn met zulke mensen vergelijkt.
ik heb echt alles over voor mijn dieren en staan altijd op nummer een.
wat ik eerder in een van mijn berichten hebt verteld dat ik een chin hebt.(belle) die een mo….os en 3x geopareerd is.
Dat kosten me meer dan 10000,- gulden.
Een handelaar hebt dat niet voor over.
Weet jij hoe een handelaar te werk gaat met chinchilla's.
Zo niet wil ik het graag even uit leggen.
En warom ik niet lid bent van de chinchilla vereniging is.
De eere lid is een bonthandelaar.
Daarom ben ik geen lid van hun omdat ik zulke mensen zelf graag om mijn nek draagt.
Ik ben pissig omdat jij mijn vergelijkt met zo iemand en daar hou ik niet van.
Wie aan mijn dieren komt…komt uitematie's aan mij.
Maar de rest kan je zien bij mijn eerste berichtje aan jou want daar heb ik een andere weg gezate.
groetjes anja en de beestenboel
PS: Ik dacht dat de prikbord gezellig moets zijn en dat je al je problemen kan vertellen.
Zonder gelijk een stempel te krijgen.
eerst weten hoe de mesnenin elkaar zit en hoe ze met de dieren omgaat.
Mensen die niet om hun dieren geven gaan echt niet gezellig zitten kletsen over hun dieren.
Ik neem aan dat je alles ook eerlijk verteld en maar zoals ik eerder een berichtje lees naar mij toe waren ze dood gegaan.
Hoe kan het opeens dat ze weg gedaan zijn.
Eerste dood en opeens een hele andere verhaal.
Erg vreemd hoor.
En gandr al;s ik jou nou is vertel dat jij een dierenbeul bent en slecht met je dieren omgaat.
Hoe voel jij je dan.
Zal jij je niet kwaad voelen en tegelijkertijd klote omdat ze dat zeggen.
Nou dat voelde ik me ook.
En aan gezien dat ik alles voor mijn dieren over hebt en doe en aangezien dat ik van 5 verschillende dingen lid ben.
(zoals de dierenbescherming)
sorry hoor maar eerst bij wijs hebben voor dat je een oordeel over iemand hebt.