Weer een nieuw hok voor de cavia's

• Marielle

Nou, jullie hebben me wel wat aangedaan, hoor. Slapeloze nachten heb ik er van gehad! Enfin, ik heb dus nu twee hele grote kooien voor de caafjes. Ik vrees dat het een maand droog brood eten wordt, maar goed, je moet er wat voor over hebben….

Helaas is het nieuwe huisje voor Simba en Luna nog in de maak, maar Pumba, Mira en Sheba genieten volop van hun huisje met dakterras. Pumba is zo klein, die gebruikt de deurtjes niet, maar gaat gewoon door de raampjes. (het is een geheel houten huisje, hoor met gaten als deur en raam)

Sprinter, onze logee, kan heel goed met Sheba overweg, maar vindt Pumba en Mira te druk. Die laatste twee hebben elkaar gevonden en maken er een spelletje van om via het trappetje naar het ‘dakterras’ van het huisje te rennen, dan uit het raam te springen en weer opnieuw te beginnen. Zo leuk!

Helemaal gek die beesten! Maar wel heel leuk! Ik hoop dat mijn vriend de smaak te pakken heeft met het maken van huisjes en dat er nog heel veel gemaakt gaan worden. De caafjes vinden het prachtig!!!

groetjes,

Marielle

• Gandr

Hihihihi, dat was natuurlijk te verwachten dat ze die huissies te gek vinden LOL Caafjes zijn lekker intelligente diertjes die wel afleiding moeten hebben om zich niet tot ziek worden toe te vervelen… Ik ben nog bezig met het maken van nieuwe hok items voor mijn caafjes, maar als die klaar zijn ga ik er zeker even met foto toestel in de aanslag naast zitten. Wedden dat ik leuke foto's maak?

Groetjes,

Gandr & beestjes

• ANITA

WAT LEUK MEIS EN HOU ONS FF OP ED HOOGTE MAAK MAAR VEEL FOTO,S ZET ZE OP HET PRIKBORD NEER

LEUKK KUNNNE WE ALLEMAAL ZIEN HOE ZE ZIJN

ANITA ENNEN KOP OP MEID KOM MAAR HIER DAN GEEF IK JE WEL ETEN HOOR AHHAHAAHAHAH

• Lara

Alle leuke ideeen voor cavia-spelletjes zijn welkom :D

Mijn caafjes hebben een saai hok (50 bij 100), maar mogen elke dag zeker een uur los. Vaak zelfs langer, maar dan vind ik ze gewoon weer lekker in hun hokje terug. Ze zitten graag ergens onder, maar klimmen doen ze niet :(

Wat voor dingen zijn leuk en ongevaarlijk in en buiten het hok? Ze hebben een houten huisje met een opening en een schuine zijde die als reserve-uitgang dient en die staat nu weer een tijdje in de kooi. Buiten het hok strooi ik soms een handje snoepvoer rond, dan kunnen ze echt ‘scharrelen’. De lol van dozen en lekker verstoppertje spelen in het hooi is ook bekend, maar daar houdt het op…

Vroeger hadden we ook een langharige hond (collie) in wiens vacht de toenmalige caafjes graag gingen liggen, maar een hond speciaal voor de cavia's aanschaffen gaat me te ver ;)

Wie o wie weet nog iets leuks voor Mandy en Dandy:?

Groetjes,

Lara

PS Verse tuinkers rechtstreeks uit een stenen pot vinden ze ook leuk/lekker… Wel eerst een dagje laten verdrogen, anders volstaat de bezem niet voor de zooi :(