Katten door failissement op straat!

• Gandr

Op het kattenprikbord werd enige tijd geleden door Mil@ ons onder de aandacht gebracht dat er een aantal katten na jaren trouwe dienst op straat zijn komen te staan door de failissement van de fabriek. Ze werden altijd netjes gevoerd (nu nog wel maar dat doet een oud medewerkster van die fabriek) en zijn allemaal gesteriliseerd en gecastreerd.

Omdat binnekort de fabriek zelf tegen de vlakte gaat moeten de katten het veld ruimen. Ik heb meer info opgevraagd bij de persoon die ze nu nog verzorgd en het volgende terug gekregen…

Hoi Gandr,

Wat fantastisch dat je je wilt inzetten voor de katten van de fabriek! Je bent helaas een van de weinigen. De kat met drie pootjes zou opgenomen worden door iemand van internet maar ik heb niets meer vernomen inmiddels. Zo gaat dat aldoor. Om moedeloos van te worden. Zelf heb ik er al een aantal opgenomen maar omdat ik zelf een kat met epilepsie heb is dat niet geslaagd. Die maakt zich te druk en krijgt dan de ene aanval na de andere.

De twee tamste en zeer aanhankelijke katten zijn gestereliseerde poezen. De ene groot, cypers met een wat oranje/grijze snoet. Zij is de oudste, zes jaar maar een heel mooi dier. Ze loopt al vanaf haar jeugd op drie pootjes hoewel ze er vier heeft. Heeft waarschijnlijk ooit haar voetje gebroken. Niets meer aan te doen volgens de dierenarts maar ze redt zich uitstekend. Is wel wat dikker geworden sinds ze gestereliseerd is. De andere hele tamme is een schilpadje: oranje / zwart. Twee jaar oud. Ze haalt en brengt me altijd van en naar de auto als ik aankom om ze eten te geven! Ze rust dan niet voordat ze aangehaald is waarbij ze dan tegen je opspringt! Dan zijn er twee prachtige rode katertjes (nou ja, ze zijn ook flink aan de maat).De ene is vrij tam en wordt gegarandeerd helemaal tam als hij meer aandacht krijgt, de ander is wat schuwer. Het zijn broertjes van twee jaar oud. Dan loopt er een klein slank zwart poestje van drie jaar. Ze is dikke maatjes met de schilpad. Lief maar verlegen. Verder loopt er een schuw schilpadvrouwtje. Ik noem haar clowntje. Ze heeft een oranje neus en is heel knap. Hoewel ze een lief karakter heeft is ze erg terughoudend. Ze is vier jaar oud. Dan zijn er nog twee zwarte katers. Beide schuw. De ene helemaal zwart en de andere zwart met een wiite bef en witte voetjes. Beide zijn vier jaar oud. De laatste drie katten zouden prima boerderij katten zijn. Of een tuinderij of een kattenliefhebber met tuin.

Dat is de nog resterende kattenfamilie. ze zijn allemaal kerngezond. Helaas valt het doek waarschijnlijk eind van de maand. Ik moet er niet aan denken wat er dan met ze gebeuren moet. Natuurlijk heb ik een band met ze dus dat maakt het allemaal nog erger. Ze wonen in Rotterdam Overschie maar dat maakt niet uit want al moet ik ze naar Limburg brengen om ze onderdak te krijgen dan doe ik dat ook. Als ik ze maar niet hoef in te laten slapen want daar heb ik nu al slapeloze nachten van.

Nou ja misschien weet jij nog iemand. Ieder dier is er een.

Hoop nog iets te horen,

Alvast bedankt,

groetjes,

Joke Kok

Ik heb zelf al een huis vol met dieren (36 stuks in totaal) en had dus best nog wel een kat of twee willen opnemen, echter dan wordt het aantal echt onverantwoordelijk… Ik kan dus niets opnemen helaas… Ik zoek dus samen met Mil@ en Joke Kok mensen die een of twee van deze katten in huis zouden willen nemen. Als jij of iemand in jou omgeving dit zou willen doen, neem dan zo spoedig mogelijk contact met me op, dan geef ik het door aan Joke en dan regelen we wat.

KOM OP HELP DEZE KATTEN DIE DOOR EEN NOODLOTTIG GEBEUREN NU ALLEMAAL OP STRAAT STAAN!

Ik hoop snel wat te horen.

Groetjes,

Gandr & beestjes

• ANITA

POTVERDORIE IK ZIT FF MET TRANNE IN MIJN OGEN(EN DAT GEBURD NIET VAAK) NAAR JULLIE BRICHTJES TE KIJKEN

BEN ER FF STIL VAN

IK VIND HET ECHT VERDOMD TRIEST ALLEMAAL

SORRY IK KAP ER MEE WANT IK WORDT HIER ZO TRIEST VAN IK HOOP DAT ALS HET LUKT DAT IK ZO,N KAT MAG HEBBEN IK LAAT HET VIA DIT PRIKBORD WETEN OK IK DOE MIJN BEST

ANITA

• Gandr

IS GOED HOOR ANITA, DOE HET KALM AAN…

ALS ALLES GOED IS ZIJN ER IN IEDER GEVAL 2 KATTEN ONDER DE PANNEN

EEN VAN DE TWEE RODE KATERS EN DE 2 JARIGE SCHILDPAD. ALS ZIJ

NIET DEZELFDE IS ALS DE DRIEPOOTJES POES DAN IS DIE DRIE POOTJES

POES OOK ONDER DE PANNEN… DUS DAN ZIJN ER 3 GEHUISVEST.

IN IEDER GEVAL IS DIT DAN WEER EEN BEETJE OPBEURENDER BERICHT

OF NIET?

GROETJES,

GANDR & BEESTJES

• ANITA

JA ECHT WEL GRANDR IK ZOCHT JE BERIOCHT AL OP HET KATTEN FOTRUM EN KON NIKS VINDEN INEENS BEDACHT IK ME HEE HIER MOETE HIJ STAAN ERG HE HAHHA MAG IK JE EMAIL FF HIER SI DE MIJNE KAN IK JE IETS MEER VERTELLEN VAN MIJN WOON SIRUATIE ENZ

ANITA

MISSANITA@HOTMAIL.COM

Gandr schreef:

>

> IS GOED HOOR ANITA, DOE HET KALM AAN…

>

> ALS ALLES GOED IS ZIJN ER IN IEDER GEVAL 2 KATTEN ONDER DE

> PANNEN

>

> EEN VAN DE TWEE RODE KATERS EN DE 2 JARIGE SCHILDPAD. ALS ZIJ

>

> NIET DEZELFDE IS ALS DE DRIEPOOTJES POES DAN IS DIE DRIE

> POOTJES

>

> POES OOK ONDER DE PANNEN… DUS DAN ZIJN ER 3 GEHUISVEST.

>

> IN IEDER GEVAL IS DIT DAN WEER EEN BEETJE OPBEURENDER BERICHT

>

> OF NIET?

>

> GROETJES,

>

> GANDR & BEESTJES

• anja

Hoi Gandr.

ik hoop dat je iemand voor vindt.

ik vindt het verschrikkelijk voor hun.

Ik zal een even een geprekje voeren met mijn man eric.

ik denk dat ik voor die drie ppot gaat.

er zijn altijd mensen die willen een gezonde hebben.

ik weet het niet zeker hoor..ik heb al zoveel dieren in huis.

Het houdt een keer op.

je kan niet alles mee naar huis nemen ookal zou ik het willen.

maar er zit altijd 2 dingen tegen.

De ruimte en je man.

Me man is niet moeilijk maar zegt op zijn tijd nee want we hebben al zoveel dieren.

en je kan niet alle verwaardloosde dieren op je nemen.

is te begrijpen naatuurlijk van mijn man want het is zo.

ik hoop in iedere geval dat je het lukt om al die katten een tehuis tegeven.

ik zal ook even rond vragebn die een plekje open hebben.

groetjes anja en de beestenboel