Landschildpad

• Marcel

Ik zou graag willen weten waar ik één of twee landschildpadden kan kopen!! Ik zou namelijk graag een koppeltje in de tuin hebben. Iedereen die er zelf verkoopt of een adres weet waar ik ze kan kopen: REAGEER!!

• ANITA

probeer bij een dierenwinkel waar ze ook slangen enz verkopen

ik weet in weesp zit een dierenwinkel die slangen verkoopt en vroeger ook schildpadden

succes anitaMarcel schreef:

>

> Ik zou graag willen weten waar ik één of twee

> landschildpadden kan kopen!! Ik zou namelijk graag een

> koppeltje in de tuin hebben. Iedereen die er zelf verkoopt of

> een adres weet waar ik ze kan kopen: REAGEER!!

• anja

Hoi.

landschildpadden kan je mescchien nog kopen maar dat zal moeilijk worden.

Ze mogen niet meer uit buitenland naar nederland gebracht worden.

Die in nederland geboren worden zitten allemaal papieren bij.

Je kan ook naar een opvang gaan die ze hebben.

dat zijn meestal gedumpte schildjes die niet meer naar hun oude natuur kunnen.

Zoals ik weet kost dat 25,- per schildpad maar je heb een aantal voorwaarde waar je aan moet houden.

je moet bv 1 x per jaar op controle komen om te kijken of je echt goed voor ze zorgt.

Ik heb hun adres niet bij de hand maar als je die wilt hebben laat het me maar weten.

groetjes anja en de beestenboel

• Channah

Hallo Marcel,

Volgens mij mogen landschildpadden niet meer verhandeld worden. En terecht. Het zijn geen dieren voor in huis.

Ik heb zelf een paar jaar een afgedankte oude (minstens 35 jaar) landschildpad in huis gehad. Tot aan haar/zijn dood. En eigenlijk vond ik het alleen maar zielig, hoewel ik haar/hem het beste heb gegeven wat maar mogelijk was. En ik was er kapot van toen het diertje overleden was.

Ik vind, dat schildpadden gewoon in hun eigen milieu moeten blijven. net zoals een heleboel andere dieren. Het zijn toch geen amusementsproducten?

Groeten van Channah

• anja

Dag Channah.

Volgens mij klop dat maar als het nederlandse kweek is weer wel maar moet er papieren bij zitten.

Ik weet het niet zeker maar zoals ik gehoord hebt op deie manier wel.

je kan altijd naar die opvang gaan.

je wordt gecontroleerd of je het kan en of je wel geschikt voor bent.

Er komt veel bij kijken.

ja erg voor die van jou.

je wil alles doen maar som gaat dat niet.

groetjes anja en de beestenboel.

• Monique

Mijn mamma weet veel over schildpadden. Ze heeft zelv schildpaden gehat. je moet het haar fragen. Zij zegd dat er geen schilpaden meer verkogt mogen worden. Ze zijn beschemd. Zelv is mijn mama lit van de schidpadverenegen. Vraag haar. groetjes Monique meijer