Voor marjolein.

• anja

Dag Marjolein.

hoe gaat het met Hunk????

Is alles goed gekomen.

groetjes anja en de beestenboel.

PS: Je hebt een mooie site

• marjolein

met hunk gaat het goed hoor!

ik zou je eigenlijk net mailen LOL (ben deze weeken nogal langzaam geweest met het beandwoorden van mijn mail)

hunk is weeer veilig thuis en waarschijnlijk blijft hij daar ook lekker de rest van zijn leven (of ze moet de perfecte baas vinden)

hij is iniedergeval weer zo goed als beter dus alleen nog wat extra vet en dan is hunk er wel weer

mis hem echt vreselijk je bent zo met een dier bezig…….

misschien (hopelijk) zien we hem volgende week weer omdat we dan met fretjes op de farm en country fair staan

ben iniedergeval erg trots op hem “zo mishandelt en nog zo lief”

dit bewijst wel dat fretjes niet haat dragend zijn

hier nog een fototje van onze nieuwste aanwinst jaymz (hier 12 weken oud)

groetjes marjolein en de fretjes

• gaby

wat een lieve fret, echt een schatje.

ik heb gehoord dat je ze ook als huisdier kan houden, kan je ze eigenlijk wel aleen houden of moeten ze echt met z`n tweeen zijn.

het lijke mij hele leuke, speelse beestjes, er loopt er hier wel eens een met een witte fret aan een lijn.

maar je kan ze zeker niet aleen thuis laten.

ooit zou ik er wel een willen, maar alleen als ik daar de ruimte en tijd voor heb.

• ANITA

hoi marjolein wat leuk zeg zo,n poeppie

ja helaas ik heb er weingi verstand van hoor weet dat het fretten zijn en dat het roofdieren zijn(hebben ze me ooit eens verteld?)

ik wou er ook 1 en dan wel eerst ff bij iemand in de leer om te leren hoe je er mee om kan gaan enz

maar toen ik vertlede dat ik een konijn had raaded ze me het af vanwege dat die fretten misschien net iets te leuk met daisy ging spelen en dood als gevogl nou ik zei laat dan maar

dus vandaar

anita

maar ik hoop dat hunk er ene nieuwe baasje voor krijgt maar ik hoop dat je ons wel op de hoogte blijft houdne vna hunk

• Lara

Hoi Gaby,

Een fretje alleen is zielig, ze doen echt alles samen!

Ze alleen los laten lopen in huis is vragen om problemen…

Ze zijn namelijk erg snel en nieuwsgierig, dus ‘onderzoeken’ ze hoe het wortelstelsel van een plant in elkaar zit, hoeveel water er vanuit de gieter over de vloer verspreid kan worden, of de kattenbak ook echt een bodem heeft, etc.

Het kan dus een flinke ravage geven :(

Een goede kooi, waar ze met plezier in eten en slapen is dus onmisbaar.

Ook zijn ze zo snel, dat ze gauw tussen een deur kunnen komen als iemand nog net uit bed rondzwalkt. De kooi beschermt de fretjes dus ook tegen onze ‘mindere momenten’;)

Iedere dag moeten de kleine energiebundels zich kunnen ‘ontladen’. Dan doe je dus even een rondje door het huis of er niets kwaad kan, of je schermt een kamer af met een ‘hoge drempel’ bij de deur, zodat je de uitbrekers makkelijk kunt tegenhouden terwijl je zelf de kamer in of uit gaat.

Fretjes zijn bijzonder leuk als ze spelen. Net eeuwig jonge teckeltjes, maar dan nog sneller, nog gekker en heel handig in het klimmen op banken, tafels en vensterbanken. Een glas op tafel laten staan terwijl je even weg bent is af te raden. Ze willen toch ook even aan de bodem kunnen ruiken :)

Fretjes kosten een hoop tijd (zowel om van ze te genieten als om op te ruimen) en niet iedereen heeft die beschikbaar. Voor wie dat wel heeft zijn het superhuisdieren!

Groetjes,

Lara

• gaby

wat zal dat lachen zijn als je beneden komt en je huis net een vuilnisbuilt of onderzoeks gebied lijkt.

het mindere is eht opruimen.

ondanks alles lijkt het me toch heel leuk om een fret te nemen en dan zou ik er dus natuurlijk wel twee nemen.

ik hoop dat ik er ooit tijd voor krijg. ben van plan een eigne bedrijf te starten en denk dat ik dan helaas niet veel tijd zal hebben.

iedergeval bedankt voor je informatie.

• anja

Dag marjolein.

dat lucht op…het gaat goed met Hunk.

Nou, ik hoop dat iemand goed voor hem gaat zorgen.

geef hem maar een knuffel van me.

wat een mooie foto zeg.

Wat een dotje..:)

Ik ben ook bezig om een foto te zetten.

Eene janny van de katten pagina is het me aan het uit leggen.

Ik snap er nog steeds niets van maar ze heeft geduld voor me.

:):):)

Zodra het me lukt zie je het wel.

groetjes anja en de beestenboel