Salamanders vangen

• Sky

Wie heeft tips hoe je het beste salamanders kan vangen?

Ik heb gehoord dat je dat het beste op een warme namiddag kan doen, klopt dat?

En vang je het meest tussen riet en op donkere plekken?

HELP ME!!!!!

-xxx-jes Sky

• Channah

Waarom wil jij salamanders vangen? Salamanders horen in de vrije natuur. Niet doen dus!

Groeten van Channah

• Sky

ik heb ze nodig voor school. ik laat ze gelijk daarna vrij hoor!

en we gaan niks pijnlijks met ze doen ofzo.

• Channah

Hallo Sky,

Geef je lerares of leraar op haar/zijn donder! En zeg, dat dit nu niet bepaald respect voor de natuur aanleert, om dieren uit hun leefomgeving te halen. Zij/hij kan mij mailen: channahvanstraaten@hetnet.nl

Mocht je toch salamanders gaan vangen, wees dan alsjeblieft heel erg voorzichtig. Het zijn tere diertjes, dus raak ze zo min mogelijk aan. Als kind heb ik ook salamanders gevangen, en ook gezien hoe ze uit hun ei (die vonden we ook) kwamen. Wij wilden ze daarbij helpen: ontzettend stom natuurlijk! Je moet de natuur in zo'n geval altijd haar gang laten gaan. Dat is nu al meer dan 45 jaar geleden, en het zit mij nog steeds behoorlijk dwars, dat ik hieraan meegedaan heb.

Wees verstandig, Sky, en probeer onder die opdracht van school uit te komen. Ik zal je zeker steunen, als je daar problemen mee krijgt!

Groeten van Channah

• gaby

het beste kan je dat doen smorgens vroeg of een beetej tegen zon`sondergang.

als je ze vangt die ze dan in een ruime bak.

maar laat ze er maar even in en zet ze altijd weet terug op de zelfde plek waar je ze vangt.

maar wat channah zei is het beste.

salamanders horen vrij te zijn, ook al is het maar voor even.

vang dan wormen.\

of ga naar een museum of dierenwinkel of zelfs naar een school waar ze salamanders hebben.

• Monique

salamanders mag je nietb vangen. zr zij bescgermd. ik vang zelf besten op en wil niet dat iemand ze kwaad doet. laat ze met rust in hun natur. groetjes Monique

• anja

Hoi sky.

als je een spreekbeurt moet doen of zo , kan je ook plaatjes gebruiken.

Dat is ook erg duidelijk en je kan ze overal halen.

Laat ze lekker in de natuur zitten.

als je ze vang kan je ze beschadigen en raken ze helemaal in stresse.

Je hebt dan grote kans dat ze dood gaan.

Zielig hoor.

Gaan plaatjes kopieren of zo maar laat de salemanders in de natuur zitten.

groetjes anja en de beestenboel

• Sky

anja, het is voor biologie en aan plaatjes hebben we niks.

we hebben in ons lokaal een aqarium gemaakt waar hij tijdelijk (1 of 2 uren) in kan zitten.