Ik ben terug.........

• Gandr

Ik heb de afgelopen weken een behoorlijk aantal problemen gehad… Met de computer… Ik kon wel lezen maar hier niet reageren om de een of andere reden. Dit bleek te liggen aan een intern conflict die mijn Firewall had met mijn internetprovider Sonera. De firewall is nu gewist en ik heb een andere geplaatst.

(Nu alleen nog kijken of het inderdaad lukt…)

En door problemen tussen mijn twee reuen Basil en Boomer.

Dit heeft een behoorlijke aanslag gedaan op mijn energie… Maar gisteren is dan de beslissing genomen…

Hieronder een stukje dat ik ook op mijn club geplaatst heb. (Scheelt mij weer typen…)

Titel: “Na een moeilijke en lange overweging…”

En veel informatie inwinning over mijn twee reuen situatie die hier speelt heb ik zojuist een besluit genomen.

Voor hen die niet weten waarover ik spreek, ik heb dus vijf honden waaronder twee ongecastreerde reuen Boomer & Basil.

Basil heeft al sinds de eerste moment dat Boomer hier in huis is moeite met hem gehad. Niet echt heel duidelijk zichtbaar, maar bij tijd en wijle vond Basil het nodig om eens even flink Boomer de les te lezen.

Vandaag (de 25ste) ben ik met Basil naar de dierenarts geweest om hem te laten nakijken op eventuele mogelijkheid van een tumor. Omdat de aanvallen van Basil zonder enige aanleiding leken te zijn en geheel zonder een waarschuwing vooraf gebeurden. Doodeng.

Ik ben lang bij de dierenarts binnen geweest. Hij heeft Basil uitvoerig onderzocht. Conclusie, geen tumor, zekerheid… 97% zeker. Wel dacht hij dat Basil mogelijk licht aan het dementeren zou kunnen zijn. Maar….. Van het hele verhaal maakte hij duidelijk op dat er een behoorlijke irritatie is tussen Basil en Boomer. Boomer irriteert de hell out of Basil, echter zonder dit zelf in de gaten te hebben. (Zal dat Boliviaanse wel zijn…)

Hoe dan ook om een lang verhaal kort te maken. Ik zat met mijn moeder aan de telefoon… Te praten over wat ik nou moest doen. De dierenarts adviseerde mij om een van de twee uit huis te plaatsen. (Als er 1 oordeel is die ik wel vreselijk vind om te horen is het dat wel… Maar hij had wel gelijk). Hij gaf aan Basil uit te plaatsen. Waarom? Omdat Basil de meeste problemen geeft. Basil jaagt twee van mijn katten na (omdat die nog weglopen voor hem en vrij nieuw zijn) en Basil hapt na bij correctie en is onzindelijk… Tja en dan nu dus met die aanvaringen tussen hem en Boomer…

Daarnaast is Boomer een echte sul die maar 1 euvel heeft… Hij blaft als hij alleen is, als hij uitgelaten moet worden… Hij blaft eigenlijk veel. Maar voor de rest? Een vriendelijk watje.

Affijn… Fact is… Boomer kan mogelijk terug naar de vorige eigenaar, Basil niet. Boomer is makkelijker plaatsbaar met zijn voorgeschiedenis… Basil kan het shaken.

Het was dus een moeilijk vraagstuk. Wie moest ik kiezen. Afgaan op de makkelijkste weg? Dat is mijn aard niet… Kiezen voor de underdog? Dat is veel meer mijn stijl, hoe moeilijk die weg ook moge wezen.

Tijdens mijn gesprek met mijn moeder vielen heel langzaam stukjes op hun plaats. Ik moest geen antwoord in mijn schoot geworpen krijgen. Ik moest zelf, door middel van tegenover een ander, de dingen op een rijtje te plaatsen een oordeel zien te vormen. En langzaam begon het te dagen. Basil had gewoon al een voorgeschiedenis. 8 Maanden in een onbewoond huis, bouwvakkers die hem in een lift zette, waar hij een gruwelijke hekel aan had… Zijn baas, vertrouwd iemand, overleden. Nee Basil had flink wat voor de kiezen gehad. Boomer daarentegen… Zijn hele leven heeft hij lekker zijn gang kunnen gaan in een achtertuin bij zijn bazin in Bolivia. Het enige zware wat hij gehad heeft is de reis naar Nederland geweest. Voor hem was het allemaal nog redelijk goed gegaan.

Waarom moest Basil dan “boeten” voor iets wat gekomen is door een nieuweling? Een irritatie.

Basil reageerd eigenlijk heel normaal, alleen zou het fijn geweest zijn als hij dan wel geleerd had even te waarschuwen als het gedrag van Boomer hem te veel wordt. Het kwartje was een zware bevalling maar viel uiteindelijk. Gunstig voor….

Basil.

En met dat ik de beslissing met mijn moeder doornam… Kroop Juno, een hondje dat de pest heeft aan de kleur zwart, en normaliter alleen bij Jessy kruipt………. Bij Basil in de mand. Keek mij aan met een kop van: “Ik kies Basil zijn kant.”

En alsof dat niet genoeg was, Jessy (toch al een beetje Basil zijn nieuwe vriendje na het overlijden van Jamahl) ging ernaast zitten en gaf Basil een lik over de kop. Mijn twee “eersten” hadden gekozen. (Klinkt dit bizar? Misschien….) Ik ben wel vaker op de mening van Juno afgegaan. Perry en Juno… Juno mag Perry wel, maar oh wee dat iemand dit merkt aan haar. En nu koos zij Basil. Mijn beslissing werd hier dus even ondersteund.

Morgen ga ik de eerste eigenaren van Boomer bellen en kijken of hij daar terecht kan. Zo niet… Dan is zijn er nog andere opties aangedragen door de bemiddelaarster die mij op de hoogte bracht van Boomer in de eerste instantie… Dus uitzichtloos is het niet voor de jongen.

Ik denk dat Boomer blijer zal zijn als hij weer terug is bij zijn bazin, hij gaf me al een langere tijd de indruk dat hij van mening was dat hij hier alleen maar tijdelijk was… Zocht niet echt contact met mij, wel met bezoek van me. Op straat kijkt hij naar auto's in de hoop een bekend gezicht te zien.

Boomer is dus niet helemaal gelukkig. Basil daarentegen toont echt moeite om te veranderen, echter vat hij nog niet precies hoe hij het moet aanpakken en te begrijpen wat ik van hem wil doet hij ook niet helemaal. Met Basil is het een zaak van geheel opnieuw beginnen. Het zal met hem misschien jaren duren eer hij doorheeft hoe de zaken hier gaan en wat zijn rol daarin is, maar hij wil en ik wil hem die kans geven… Ondanks dat ik af en toe (vaker eigenlijk dan me lief is maar ik ben ook maar een mens…) mijn bloed voel koken als hij zich weer eens opsteld als de doofstomme, randdebielige teckel die echt ongelovelijk vervelend wezen kan… Ik heb gekozen en Juno en Jessy hebben het besluit onderstreept…

Ik hou jullie op de hoogte.

Het besluit was niet makkelijk. Maar voor de situatie moest er een beslissing gemaakt worden. Boomer zal dus, indien mogelijk, terug gaan naar zijn vorige eigenaren. Als dit niet mogelijk is heb ik gelukkig nog een paar andere opties, dus… Blij ben ik er niet mee… Maar voor beide honden is het beter.

Groetjes,

Gandr & beestjes

• margali

Hi Gandr, ik dacht al dat je pc weer eens problemen gaf.

Ben eerlijk gezegd héél erg blij dat Basje blijft. De voorgeschiedenis van Boomer ben ik “kwijt”, maar die van Bas zit me nog vers in het geheugen. Het visioen van dat manneke al die maanden alleen, en dan tussen die bouwvakkers…..

Ik hoop dat je de juiste oplossing weet te vinden.

Succes

groet

margali

• marijke

Hoi Gandr blij dat je terug bent. Vreselijk die computerproblemen. Sorry, maar ben erg blij dat je voor Basil hebt gekozen. Ik heb zijn verhaal op een gegeven moment zelfs op een hondenforum gevolgd toen het er zo om spande en hij hier vlakbij op de Prinsengracht zat met die bouwvakkers.Was bijna zo het kantoor uitgelopen, maar dat kon ik toen niet maken. Maar hij heeft al zoveel meegemaakt en met al zijn eigenwijsheid lijkt het me een leuke gekke teckel. Hoe is het met de drie poezenbeesten en het staartje van Shogun?

• ANITA

HEEEEEEEEEEEJ GANDR

WELKOM TERUG OP HET PRIKBORD

WAT EEN MOEILIJKE BESLISSINGEN HE GANDR

BEN BLIJ DAT JE VOOR BASJE HEBT GEKOZEN

EN IK HOOP EN WENS VOOR BOOMER DAT HIJ OOK WEER TERUG KAN NAAR DE OUDE EIGENAREN

IK HEB VORIGE WEEK WOENSDAG DAISY IN LATEN SLAPEN HAD UIT EINDELIJK BAARMOEDERONTSTEKING EN DAAR KON ZE AAN GEHOLPEN WORDEN MAAR OMDAT KONIJN SLECHT OP NARCOSE REAGEREN KAN ZE ALTIJD NOG OVERLIJDEN DUS HEB IK MET PIJN IN MIJN HART HAAR TOCH DAT SPUIT LATEN GEVEN

GELUKKIG HOEF JIJ DAT NIET TE DOEN MET BASJE OF BOOMER

MAAR JIJ HETB OP EEN ANDER MANIER WEL EEN MOEILIJKE KEUS GESTAAN HEEL DAPPER VAN JE GANDR

LIEFS ANITA EN SLASH

• claudia

Ik snap het eerlijk gezegt niet, (als ik het goed begrepen hebt, anders hoor ik het wel..) basil valt de hond aan zonder aanleiding, is niet gek met de 2 laatste katten.. en dan hou je basil?

Misschien ben ik gek….maar ik zie het anders…ik heb basil zijn voorgeschiedenis ook gelezen en bijgehouden…..(toen hier op het forum) Toen ik net je verhaal las, dacht ik eerlijk gezegt dat je voor boomer zou kiezen…

Maar ja, who Im I?

groetjes van claudia

• Gandr

Ja, Claudia, in principe had ik dat ook kunnen doen. Was natuurlijk veel makkelijker geweest. De beslissing is eigenlijk om een aantal redenen gevormd.

Eerst Basil bespreken:

1) Zijn achtergrond is grimmiger en hebben het er voor Basil niet beter op gemaakt.

2) Basil heeft geen “terugval” adres.

3) Basil is door zijn ervaringen van die 8 maanden onzindelijk geworden…

4) Hij is hier langer.

5) Plaatsing is voor Basil een opgave, hij is gewoon vanwege zijn verleden vele malen moeilijker te plaatsen…

6) (En misschien de meest belangrijkste…) Basil heeft het hier duidelijk naar zijn zin.

Dan Boomer:

1) Boomer heeft niet echt veel opvoeding genoten, altijd in een tuin gewoond waar hij lekker zijn gang kon gaan in Bolivia voor hij naar Nederland kwam.

2) Als het hier niet ging kon hij wel terug naar de oude eigenaar, die zouden dan onder de familie kijken of daar iemand was voor Boomer.

3) Boomer is zindelijk (Wat heel belangrijk is voor plaatsing om te weten voor het geval hij niet terug kan naar zijn vorige baas)

4) Boomer zijn enige euvel is dat hij niet alleen kan zijn, dit kan hij wel in een groep overigens… (Ook belangrijk bij mogelijk herplaatsen…)

5) Boomer is makkerlijker herplaatsbaar, zijn “euvels” zijn vele malen minder ernstig…

6) En dat is dan ook de belangrijkste, Boomer geeft niet aan het hier te zien als zijn echte vaste verblijf, hij blijft kijken naar bekende gezichten en bind zich niet.

Daarnaast komt nog eens dat sinds gisteravond (toen ik mijn beslissing vormde) ineens mijn roedelleidster Juno geheel tegen karakter in, bij Basil in de mand kroop. Juno is erg op zichzelf… Zoals een leidster betaamd, maar wat ze gisteravond deed maakte mij duidelijk dat ze meer op Basil gesteld is dan op Boomer. Boomer is tevens ook de vijfde hond en ik moet eerlijk zeggen hij is echt het bewuste vijfde wiel hier onder de honden. Geen van allen zijn ze bereid om hem ergens bij te betrekken, wat het voor Boomer ook niet veel leuker maakt.

Boomer wordt gedoogd… Basil is geaccepteerd. Dat is voor mij doorslaggevend geweest.

Maar ik begrijp wel dat je zegt: “Mijn keuze was op Boomer gevallen…”

Echter, om het nog even duidelijker te maken waarom het Basil geworden is en niet Boomer…

Basil volgt me los van de lijn overal… Als ik Boomer los maak is hij weg… En Basil doet dat al vanaf de eerste dag…

Het is niet makkelijk geweest. Als je kijkt naar makkelijkste in omgan zou het Boomer zijn geworden, echter ik kijk ook naar mogelijkheid van plaatsing, achtergrond en dan naar wie is hier het langst…….

Ik hoop dat het wat duidelijker is…

Groetjes,

Gandr & beestjes

• claudia

Het is nu helemaal duidelijk hoor;)…ik begrijp het..

groetjes van claudia en killah

• anja

Hoi Gandr.

wat een gedoe zeg..echt een moeilijk keuze.

ik heb het snel gelezen en ga het vananvond of morgen nog een keer lezen.

ik heb een stukje gelezen en ik kreeg er kippenvel van.

Ik wens je nu heel veel sterkte en hou je taai.

verwijt je niet…je kan niet anders.

Ik mail je nog wel.

groetjes anja en de beestenboel.

Fijn dat je er weer bent.

• Agnes

Vreselijk moeilijk om zo'n beslissing te moeten nemen.

Af en toe lees ik toch in je uitgebreide berichten wat tegenstellingen.

Je zegt o.a dat Boomer blijft kijken naar bekenden gezichten en in diezelfde zin zeg je: “hij bindt zich niet”.

Ook onder honden heb je verschillende karaktertrekken.

De ene hond is de andere niet,dat is duidelijk.

Boomer sluit zich niet aan bij de groep.Is dat echt zo erg en lijdt hij daar wezenlijk onder?

Want je schrijft ook, dat hij zich in een groep op niet alleen voelt.

Is dat jouw groep?

Juno is de leidster en erg op zichzelf….ik kan het nog niet helemaal volgen, helaas.

Misschien zie je, wat je wilt zien.

Juist, omdat de beslissing zo moeilijk is.

Veel sterkte toegewenst.

Groetjes,

Agnes

• anja

Hoi gandr.

kan je me even prive maile.

koppenaal3@zonnet.nl

Alvast bedankt.

Groetjes anja en de beestenboel