Hallo, mag ik mij effe voorstellen: ik ben Winnie. Voorheen heette ik Chica, maar mijn vrouwtje en baasje vonden Winnie beter bij mij passen.
Ik woonde altijd bij mama-Truus, maar sinds een paar dagen gingen al mijn broertjes en zusjes een voor een weg! Heel raar vond ik dat en ook heel jammer, ik was er een beetje van aan het overgeven! Maar ik speelde alweer met andere kittens die mama-Truus verzorgt! Nu vanavond kwamen mijn vrouwtje en baasje. Ik vond ze wel interessant, vooral haar tas was heel leuk. Daar paste ik helemaal in!
Ze had ook een mandje bij zich en daar moest ik toen in. Maar eerst knuffelde mama-Truus mij nog even. Ze zei tegen me dat ik vast heel gelukkig zou worden, maar ik weet niet zo goed wat dat betekent, eigenlijk..
In de auto vond ik wel geinig. Er viel heel veel te zien, zo veel, dat mijn oogjes er een beetje moe van werden… Toen ging het vrouwtje mij over mijn buikje aaien en lieve woordjes tegen mij zeggen en toen kon ik mijn oogjes niet meer open houden!
Ik werd wakker omdat de auto stopte en ze weer tegen mij begon te praten, dat ik bij mijn nieuwe huisje was aangekomen en dat ik lekker een zou krijgen.
Nou, ik schrok me dood toen ik daar binnen kwam: drie hele grote katten en ze deden heel naar tegen mij. Ik twijfelde of ik het mandje wel uit zou gaan!
Die ene, die zij Smokey noemt ging tegen mij blazen en sloeg een paar keer met zijn pootje, niet hard hoor en zonder nagels, maar toch vond zij dat niet goed.
Die andere, Odie, die wilde mij als speelbal gebruiken. Heel raar. En het oudje: Dinky, die kijkt alleen en als ik te dicht bij kom gaat ze grommen.
In de huiskamer stonden hokken en daar zaten toch een rare beesten in, joh! Net zo groot als ik en ze gingen tegen mij staan piepen, ik snapte niet wat ze wilden zeggen, hoor. Maar grappig was het wel! Ik denk dat ik daar nog wel vriendjes mee ga worden. Met die andere katten weet ik het nog niet, hoor. Moeten ze eerst maar wat aardiger tegen me doen!
Het baasje viel op de bank in slaap en toen zei zij dat ik er maar bij moest gaan liggen, dat vond ik wel een goed idee. En ik ben lekker gaan slapen…
Daag,
een kopje van Winnie