dierenarts

• gaby

ik heb vanochtend dus een afspraak gemaakt bij de da

hellaas hebebn ze niet meer gewoon spreek uur dat je zo naar binnen kan lopen, nee moet nu op afspraak.

eerst kon ik pas volgnede week, de kat moet ook nog ingeent worden.

ik zei kan het niet eerder ik zit met een konijn met lange tanden.

di haast niks eet/

nu kan ik pas Donderdag middag

lekker laat he.

sinds ze samen zijn gegaan vind ik het er niet beter op geworden.

ik baal echt want de mijt bij de kat is ook weer erger geworden.

we hebben hem gisteren behandelt met spul, en hij is nu nog boos op me.

eigenlijk wel lachen, maar leuk voor hem vind ik het niet zo zielig.

en ik kan pas volgende week heen voor te enten

• Femke c.

Hoi Gaby,

Ga eens bij een andere DA kijken? Wellicht dat die dan ook eens een nieuw licht kan laten schijnen over de oormijt. Ik vind het niet normaal dat je zolang moet wachten voordat je terecht kunt, je hebt nu eenmaal niet altijd zelf de ernst van een situatie in de gaten omdat een dier nu eenmaal niet kan spreken. (Oke, mijn kat kent 1 woordje… Mahmah, klinkt als mama…wel lief, maar je hebt er niets aan ;) )

Ik ben zelf ook weggegaan toen mijn DA zich aansloot bij een grote kliniek. Ik zit nu bij DA / veearts in een plattelandspraktijkje, oke ik moet er een half uur voor rijden maar ik heb het er graag voor over. En in geval van nood ben ik hypocriet genoeg om toch naar de DA te gaan die 5 minuten van me vandaan zit, eigenlijk niet helemaal eerlijk maar nood is nood!

Succes,

Femke en de beestenbende (diergaarde Blijdorp zoals mijn DA het noemt)

• gaby

hoi Femke

bedankt voor je reactie

helaas zijn er hier in de buurt geen goede dierenartsen verder (vind ik) de een doet het alleen om het geld, de anders is niet echt aardig voor de dieren, die is ook samen gegaan met mijn da.

er is wel en goeie maar die zit aan de andere kant van de stad, dus ook ongeveer eenhalf uur rijden en met file veel lnager, dat doe ik ze liever niet aan, ze zijn al zo gestrest

en aangezien ik het meestal op de fiets moet doen, omdat mijn ouders overdag werken en ik `savonds, zit daar de belemering.

ik ga de da ook even vragen over die spuiten voor oormijt.

een collega van mijn moeder had kamille extract voor de oren van de honden en dat moest ook helpen.

ik wil een middel wat echt helpt want zoal ik die kat nu zie doet het gewoon pijn, en ik wordt er verdrietig van.

het arme beestje

• ANITA

JEETJE MINA

BELACHELIJK STRAKS JE KONIJN MISSCHIEN DOOD OMDAT JE NIET EERDER KAN KOMEN

LIEVER DAT JE KONIJN BLIJFT LEVEN HE MEIS

KAN JE GEEEN ANDER DIERENARTS NEMEN

SUCCES MET JE KONIJN

ANITA

• marjolein

hoi gaby

ik weet niet welk spul je nu gebruikt ?

maar stronghold is een heel goed alternatief

dat werkt tegen vlooien oormijt wormen enz.

kammille extrakt dood de oormijt niet daar heb je echt een DA middel voor nodig

bij welke DA zit je nou?

groetjes marjolein en de fretjes

ps het voordeel van stronghold is dat het niet in het oor hoeft maar gewoon in de nek

• anja

Hoi gaby.

ik zal naar een andere toe gaan zeg.

je kan toch nooit zo lang wachten.

Bij mij hebbenze spreek uur en sochtend en savond hebben ze een bepaalde tijd dat je zonder afspraak er naar toe kan.

Zit er geen andere in jou buurt.

groetjes anja en de beestenboel

Hou me op de hoogte hoe het gaat.

• gaby

dat hebben we ook al gebruikt en dat hielp niks.

ik heb nu een middel van de dierenwinkel.

als je dat echt elke week precies op de zelfde dag doet helpt het.

maar vergeet je een dag dan is het haast alweer mis. wel jammer want het zag er hoopvol uit.

• gaby

er zitten wel anderen in de buurt, maar de een doet het alleen om het geld.

de ander is niet lief voor dieren.

sinds mijn da samen is gegaan, nu een groot praktijk, hebben ze ook geen gewone spreekuren meer, dat je op bepaalde uren gewoon even langs kan komen.

je moet volgens afspraak.

waar ik helemaal van baal is dus dat het nu zo lang duurt, eerder belde je op en kon je of een paar uur later terecht of `savonds.

gelukkig is het niet heel ernstig, hij kan wel wat eten, brood en groente, en van die yoghurt snoepjes en hij peuzelt alle lekekre dingen uit het voer, granen, rode en groene stukjes (groente)

maar toch, de oormijt van die kat is wel erg, ik wordt echt heel verdrietig als ik hem zo zie krabben en als ik dan dat spul in zijn oren heb gedaan, dan is hij ook echt een hele dag boos. hij heeft er best veel last van, en eeen troep dat er uit een oor komt.

ik ga hem nu ‘dwingen’ om een goed middel voor zijn oren te geven, want hier wordt ik niet goed van.

elke keer maar weer heen, een hoop gestres voor dat beest. en een hoop kosten.,

inprinciepe maakt geld mij niks uit, ik geef veel geld uit voor een dier.

maar het moet ook wel redelijk blijven.

normaal heb ik echt helemaal geen problemen met mijn da.

hij stond zelf ook te huilen toen we onze hond moesten laten inslapen.

met mijn paniek konijn is hij ook heel lief en hij is heel geduldig.

hij legt je alles ook heel goed uit zodat je het snapt, doet alles goed voor.

inprinciepe ben ik heel tevreden met mijn da, alleen die lange wacht tijden.

en dat het middel voor de oren weer niet helpt.

• Femke c.

Gaby,

Zijn de oren al weleens uitgespoten? Dat doet mijn DA altijd als een dier oormijt heeft.

Zou je anders niet eens een goede oorreiniging aan kunnen vragen zodat de kat een roesje krijgt en ze dan het hele oor grondig reinigen? Wellicht dat je dan een betere start hebt voor de behandeling.

Iniedergeval veel succes.

Groetjes,

Femke

• anja

Natuurlijk geef ik je groot gelijk.

Ik heb oook een aantal dierenartsen om me heen zitten en zelf een op 5 kilometer afstand.

maar als ik aan komt met een chin of konijn gaat hij de handboek er bij pakken.

nou je wordt gelijk bang of hij wel iets weet…..nee dus.

Voor de rest zjn het artsen die niet echt goed met dieren omgaan ze zijn bikkel hard en ze staan snel met een spuit in hun handen.

Mijn da is ook de beste maar af en toe kan ik hem niet uit staan.

maar je weet hoe dat komt.

Hou even vol en dan mag je.

laat je wel even weten hoe het gegaan is.

groetjes anja en de beestenboel