Zo, we gaan weer lekker discusseren

• manon

Hallo,

Ik ben wel eens nieuwsgierig,

Wat is jullie mening is over dierentuinen?

Vind je het een gezellig dagje uit?

of

Zit je je rot te ergeren aan die kleine hokjes?

of

Ga je er uit principe niet eens heen? (zoals ik)

of

……….

ben nieuwsgierig!

gr. Manon

• martine

Toevallig is er net een discussie hierover geweest een paar bladzijden terug. Ik weet zo niet meer hoe het berichtje heet, maar als het goed is heeft Marielle haar ervaringen over Artis erin vermeld en daar zijn wat reacties op gekomen.

martine

• manon

Hoi Martine,

Zo te horen, heb ik dus wat gemist

Ik ga morgen eens kijken welke berichten je bedoeld, bedankt!

gr. Manon

• Jennefer

Hoi Manon,

Ik heb de Artis-discussie ook gemist dus ik wil best ff reageren hoor :D

Ik heb een abonement op de Apenheul..De apen daar leven vrij, al is het natuurlijk nog steeds beperkt..Ik loop daar dus echt met gemengde gevoelens…

Aan de ene kant vind ik dierentuinen goed, omdat ze ook voor educatie en misschien ook symphatie zorgen onder de mensen over en voor andere dieren..

Gelukkig zijn dierentuinen de laatste jaren de goede kant op veranderd, meer aandacht voor de natuurlijke habitat van de dieren enz..En ik hoop dat dat in de toekomst alleen maar beter wordt..Fokprogramma's van bedreigde diersoorten kan ik ook alleen maar toejuigen, al zullen deze dieren waarschijnlijk niet eens terug in de natuur geplaast worden..:( Toch juich ik het ouders toe om met hun kinderen naar dierentuinen te gaan, als ze tenminste ook meteen wat respect voor andere dieren bijleren….Helaas komt dat denk ik weinig voor… Hoe vaak ik in de Apenheul al niet kinderen achter geiten en kippen heb zien aanrennen en de ouders staan er lachend bij…(ze hebben ook een soort kinderboerderij)

Heel gemengde gevoelens dus… In het winterseizoen zal je mij toch weer in de Apenheul vinden… Oog in oog staan met een gorilla of bonobo blijft voor mij toch een hele mooie ervaring, al kan ik er ook heel verdrietig om worden hoor..

In andere dierentuinen zul je mij niet snel (meer) vinden.. Sommige onderkomens zijn echt te triest voor woorden en ik kan er niet echt van genieten..

Groetjes Jennefer

• Channah

Hallo Manon,

Ik heb mij stevig met de eerder genoemde Artis-discussie bemoeid, dus ik heb niet zo veel zin om alles te herhalen. Als je met de zoekfunctie op onderwerp ‘Artis’ zoekt, vindt je de hele discussie terug.

Groeten van Channah

• Charlotte

Ik vind het dierenmishandeling, tenzij uitgestorven dieren daar weer worden gefokt en uitgezet. Heb je die krokodillen gezien in Artis? Dat is gelijk aan bio industrie vind ik!

• manon

Hallo,

Allen bedankt voor jullie reactie, ik kijk de "arstis discussie' er even op na

gr. Manon