onweer

• bianca.sbt

IS / WAS HET BIJ JULLIE OOK ZO AAN HET ONWEREN????

DE HEL IS LOSGEBROKEN HIER IN ROTTERDAM, ECHT NIET NORMAAL!!!!!

DE HONDEN (VOOR JULLIE INFO IK HEB 2 STAFFORDS) REAGEREN ALLETWEE TOTAAL VERSCHILLEND, TYSON (14 MAANDEN) TREKT ZICH ER HELEMAAL NIETS VAN AAN, MAAR KILLA (DIE WE HEBBEN GEKOCHT TOEN HIJ 4 WAS) IS ZO VERSCHRIKKELIJK BANG DIE KRUIPT WEG IN EEN HOEKJE NU STAAT HIJ DUS ONDER HET COMPUTERMEUBEL TUSSEN MIJN VOETEN, EN STAAT DAAR TE HIJGEN ALS EEN GEK, IK NEGEER HET GEDRAG OMDAT ‘TROOSTEN’ GELIJK AAN BELONEN IS VOOR HET GEDRAG MAAR HET HELPT NIET (NIETS HELPT)

MISSCHIEN HEEFT IEMAND TIPS????

HOE REAGEREN JULLIE DIEREN OP ONWEER?

• anja

hoi.

effe snel een antwoordt.

bij mij omweer het ook….nou ja gerommel en daarna regen.

nu regen het alleen nog.

Ik woon niet zo ver van je vandaan.

je hond nooit aandacht geven want dan blijft hij bang.

negeer hem maar ik hoop dat iemand beter een antwoord kan geven als ik.

vraag het is aan gandr die weet ook wel wat van honden af.

sorry hoor dat ik geen duidelijk antwoordt kan geven.

groetjesd anja en de beestenboel

• Gandr

Mijn vijf honden hebben ook zo ieder zijn/haar eigen reactie op het onweer.

De hond die het meest bang is is mijn teckel Jessy. Die kruipt ook weg en begint ook te hijgen als een gek. Ik begeleid hem meestal maar de bench in omdat hij dus ook inderdaad tussen mijn computermeubel in kruipt… De bench doe ik dan gewoon dicht en verder kijk ik dan maar even niet naar hem om. Is het makkelijkst.

Ten eerste is de bench een veilige plek (hol idee) en dat maakt hem weer iets rustiger. Hij gaat er af en toe ook wel zelf in hoor maar als hij dus mijn computertafel kiest begeleid ik hem dus die bench in.

Ten tweede is het makkelijker omdat je dan niet steeds ongemerkt toch op de hond let, wat ook opgepikt wordt door de hond en bevestigend kan werken. Ik heb gemerkt dat ik zelf ook veel rustiger blijf als ik Jessy in de bench heb, en dat heeft een positieve uitwerking weer op Jessy…

Een dichte bench is hier dus het beste geschikt. Heb je alleen maar een draad bench dan adviseer ik je om er een deken of iets dergelijks overheen te gooien…1 kant mag best open blijven als de rest maar wel afgedekt is…

pas als de onweer een uur weg is laat ik Jessy eruit en ga meteen met hem naar buiten omdat dit gedrag uiteraard ook zijn uitwerking heeft op de blaas. Daarnaast leer je ook dat het daarna buiten echt niet eng meer is… Anders krijg je daar misschien ook euvels mee.

Laat hem echter niet los. De “eliktriciteit” van het onweer kan nog in de lucht hangen en dat geeft voor de hond toch nog een onzeker gevoel. Als er dan ergens een knal of iets dergelijks te horen is zal hij toch weer trachten te vluchten…

Je meldde dat je 1 hond hebt die het eigenlijk niets doet dat onweer. Mooi, beloon dit gedrag wel, speel met de hond tijdens onweer, geef hem lekkers maar niet te veel of overmatig reageren anders krijgt deze hond de “bijzonderheid” van de situatie in de gaten. Nu is de jongere hond nog niet bang namelijk maar als hij het gedrag van de oudere hond snel doorheeft zal deze hond ook angstverschijnselen gaan vertonen… Mijn teefje Juno is dus ook nooit bang geweest van onweer maar al snel had ze door dat Jessy dat wel was en probeerde ze dus ook even of het haar wat op leverde als zij zich angstig opstelde… Nou niet dus en dat heeft ze dus maar weer snel verworpen. Ze kijkt nog wel naar het onweer, leuk vinden doet ze het niet bepaald maar ze is er niet meer enorm benauwd om… dat scheelt… Nu Jessy nog ;-)

Succes! Hier is het overigens nog steeds een tropenweer…

Groetjes,

Gandr & beestjes

• bianca.sbt

ik zal het met die bench gaan doen je hebt gelijk dat zal voor ons allemaal het beste zijn denk ik…:D

Killa kan inderdaad echt niet los met zulk weer (+ met de 2 weken voor en na oud en nieuw zo ongeveer) hij neemt echt de benen!!!

bedankt voor de tips jullie!!

bianca

• Christa Barto

Ja, Bianca, dat waren nog eens klappen he!

De jongste (ook Tyson, maar dan Rottweiler) reageert totaal niet. Interesseert hem geen bal. Vuurwerk ook niet.

Filas blaft echter al 9 jaar als het onweert en al 9 jaar probeer ik haar dat af te leren. Met onweer en vuurwerk is het staart (stompje) omhoog tot haar gat bijna uitscheurt, nekharen overeind, grommen, blaffen, stoere meid uithangen.

Ik heb het geprobeert met negeren, opsluiten, tik op de snuit, alles geprobeerd dus!

Het beste resultaat: naar buiten! Aan de lijn en meelopen. Tyson loopt heel stoicijns te pissen en te snuffelen. Filas liep in het begin achteruit; of te wel ik ging lopen en zij wilde naar huis. Al mijn 75 kilo in de strijd en doorgaan!

En ik heb gewonnen. Ze slaat nog wel aan, maar dan stuur ik haar naar haar mand met een grote mond en dan is het weer over!

Even voor de goede orde: niet naar buiten gaan met zo'n bui als vanavond hoor!

Hier in de Beverwaard sloeg de bliksem in een boom. Niet zo fijn als je er onder loopt! (LOL)

En nog een voordeel: ik ben van mijn onweersfobie afgekomen, doordat ik regelmatig met Filas naar buiten ging als het onweerde.

Groetjes!

Christa

• ANITA

DAISY WAS OOK ALTIJD BANG DAT IS DUS MIJN HELAAS OVERLEDEN KONIJN ZODRA HET ONWEER NOG KILOMETERS VER WAS WERD DAISY AL ONRUSTIG TOEN HEB IK DAT EERST GENEERD EN AL BLEEF ZE NET ZOLANG AAN HAAR KOOI KNAGEN TOTDAT IK ER SPUUGZAT VAN WERD

EN HAAR ER DUS MAAR UIT HAALDE

EN LEKKER FF BIJ MIJ IN BED NAM MET EEN GROTE BADHANDDOEK DUBBEL GEVOUWEN EN VERDOMD IEDEREEN SLIEP ZELFS DAISY

BEHALVE IK LEKKER HOOR ZO,N ONRUSTIG KONIJN VOELDE ZICH VEILIG BIJ MIJ DUS NAM IK HET HAAR ECHT NIET KWALIJK

ANITA

• gaby

onweer?????????????/////

het is hier 24 graden heb tot half twaalf buitengezeten.

oke ik kwam dan ook pas om half elf van mijn werk.

nee hier in Assen schijnt de zon.

• konni

hET IS NU HALF EEN GEWEEST EN IK ZWEET VAN MIJN STOEL

oeps caps nog aan lol

• Axel

Hoi Bianca sbt. als het echt helemaal uit de klauwen loopt met Killa kan je Bach bloesem therapie proberen. Wel van gehoord zeker? Er staat wat over op de pagina van hondenadviesburo MATCH en ook op dogsevice.nl. Troosten is inderdaad niet goed. Onze hond doet het niets en hij blijft gewoon liggen slapen. Z'n kop lijkt trouwens heel erg op een hond die op je stafford site staat, zwart met een beetje wit aan z'n neus. Zou er toch staffen-bloed in zitten????

Groeten Axel.

• anja

hoi.

kan je me even maile……prive.

aje mail blijft geheim hoor.

groeten anja.