Tjilp

• Claudia

Hier ook maar even een berichtje van mij om Gaby te helpen…

Wie hebben er hier toevallig ook vogels? Zo ja: wat voor soort? Zijn ze tam of zitten ze in een voliere om me te kweken?

Zelf heb ik een tamme valkparkiet en grasparkiet: zulke leuke beestje! Haha.

Groetjes Claudia.

• Lea

Wij hebben ook een heleboel vogels….in de tuin dan. Ze kunnen heel mooi zingen, mits onze rooie kater niet in de buurt is. Dan wordt het merelechtpaar hysterisch en ben ik gedwongen onze rooie even naar binnen te brengen (de mereljongen zijn al uit het nest, maar zitten toch nog ergens in de buurt, vandaar).

Wij hebben in onze (hele lange, hoge en dichte) coniferenhaag nestjes van winterkoninkjes (dit jaar voor het eerst!) en zanglijsters. In de grote den broedde een merelechtpaar. In één van de nestkastjes heeft een koolmezenpaar hun jongen “grootgebracht” en onder onze dakpannen zitten, volgens ons, hele koloniën spreeuwen. Dus ja, ook wij kunnen genieten van (onze) vogels.

Lea.

• Channah

Mijn katten worden gepest dor de eksters. Die gaan boven op de omheining van mijn dakterrasje ziiten uitdagen. Ze weten, dat de katten toch niet bij hen kunnen komen!

De katten worden er helemaal zenuwachtig van.

Het is hier dus de omgekeerde wereld: mijn katten en ik zitten in de voliere, en de vogels zitten buiten.

Groeten van Channah

• Lea

Ha ha, weten jullie ook hoe dat voelt, om als vogeltje in een kooitje te moeten zitten! Trouwens, bij ons zitten er ook verschrikkelijk veel eksters en kauwtjes in de buurt; echte roofdieren die eieren jatten en jonge vogeltjes eten. Leuke, slimme en sluwe beestjes… maar er zijn er volgens mij veel te veel (tenminste..bij ons in de buurt in elk geval wel). Zij zijn toch beschermd? Waarom?

Lea.

• gaby

he claudia

goeie actie hee.

bedankt dat je mee helpt.

ik wist echt niks meer

en wij hebben heel veel vogels rond om ons huis.

• Channah

Gelukkig is de ekster beschermd, want het is namelijk mijn lievelingsvogel. Dus: hoe meer hoe beter! Helaas zijn het geen vegetariers….

Maar ze zijn zo lekker brutaal, en ze bewegen zich zo grappig. En ze maken van die leuke troeperige nesten.

Groeten van Channah

• konni

En ze zijn dol op glimmende dingen..net als ik lol

• Marjorie

Oke, ik doe even mee voor het goede doel: wij hebben in de tuin een ransuilenpaartje.

Het kan zijn dat er nog gebroed wordt……vorig jaar hadden ze drie jongen.

Harstikke leuk, toch?

Groetjes van Marjorie

• Lea

Tjonge, daar word ik een heel klein beetje jaloers op. Wonen jullie middenin de bossen of zo? Wij moeten het doen met de “gewone” gevederde vrienden; overigens ook heel bijzonder. Toch? Maar voor een ransuilenpaartje zou ik ook wel willen tekenen. Maar dan stuur ik wel een stuk of vijftig eksters richting A'dam (okee, Channah?).

Lea.

PS Ik zou zo graag willen dat er zwaluwen bij ons komen broeden, volgens kenners is ons huis hier uitermate geschikt voor. Maar helaas, ze vertikken het tot op heden……Wel gaan ze nestjes bouwen aan huizen waar ze niet welkom zijn, en waar men zegt last te hebben van hun uitwerpsen. Zou ik een bordje in de tuin moeten zetten met “Gratis onderdak voor zwaluwen!!”??

• Marjorie

We wonen op het platteland met een eigen stukje oud bos, midden tussen de akkers.

Er zitten hier ook spechten, staartmezen, goudvinken, appelvinken EN vleermuizen, die het hier wel naar hun zin hebben ( gammel boerderijtje )

Dit voorjaar heeft een hele kolonie kauwtjes geprobeerd ons dak te kraken, maar dat is net niet gelukt :D

Misschien moet je inderdaad een bordje ophangen in de tuin.

Groetjes van Marjorie