Tjilp

• Lea

Ruilen?????

Lea.

• Marjorie

Nee!!

Ben jij toevallig Lea, waarmee ik een korte vermakelijke discussie heb gehad over kuup/kuub?

Groetjes van Marjorie

• Lea

Jaa! Hoe is het ermee, Marjorie? Trouwens, heel flauw van je, hoor! Dat je niet wilt ruilen! Gun mij ook eens wat! Een oud boerderijtje midden op het platteland en dan ook nog een klein bosje erbij. Dat is al jarenlang onze droom!!!! Dan ga ik kippetjes houden, schapen en een stel varkens die lekker in de modder mogen wroeten en die nooit worden geslacht! En ganzen, konijnen en natuurlijk heel veel katten en een paar honden uit het asiel Zucht…. weet je het zeker???? Wij hebben een huis vlakbij zee!

Groetjes van Lea.

• Channah

Stuur die eksters maar, hoor, lijkt mij wel gezellig voor die paar die hier wonen.

Zwaluwen zijn hier wel, heel veel zelfs. Gelukkig broeden ze niet in of aan mijn huis, want dat zou wel erg traumatisch voor de katten zijn, omdat ze er door mijn ‘kooi’ toch niet bij kunnen….

• Lea

Weet je het wel zeker? En mogen ze allemaal komen? Hier zitten er echt een heleboel. Teveel. Ook wil ik dan gelijk een stuk of honderd kauwtjes meesturen; stikt het hier ook van.

Ikzelf ben bizonder gecharmeerd van “het kleine broertje”; de spreeuw. Ook heel brutaal en eigenwijs, maar o zo grappig. Hoe meer je ze bestudeert, hoe leuker je ze gaat vinden. Alleen kunnen ze behoorlijk tekeer gaan onder de pannen, natuurlijk net als wij willen slapen…..

Lea.

• Channah

Ja, spreeuwen zijn ook heel leuk. En mooi! Met al die kleurtjes, die zo leuk glanzen in de zon. En ze immiteren andere vogels als de beste!

Ik heb een keer een aangereden spreeuw van de straat meegenomen en door de dierenambulance op laten halen. Ik heb hem een half uur op schoot gehad. Hij was heel rustig: waarschijnlijk te rustig. Zo bijzonder: op het moment dat ik hem overgaf aan de mevrouw van de dierenambulance stierf hij.

Groeten van Channah

• Marjorie

Nou, dat klinkt wel aanlokkelijk, moet ik zeggen!

Ik zal er eens over nadenken!

En alles is goed hoor….we hebben sinds een kleine twee weken een rood katertje en sinds vanmorgen lijkt eindelijk het ijs een beetje gebroken tussen onze blinde hond en dat katertje….ik heb er nu eindelijk vertrouwen in, dat het wel goed komt!

Groetjes, Marjorie

• Lea

Ach, wat lief. Een klein rood katertje… maarre was jij ook niet die Marjorie die twee katertjes zou krijgen, Peter en Kees genaamd? Ik herinner me dat je het toen ook over een blinde hond had. Wat heb ik gemist?

En hoe heet het katertje? Wij hebben ook een rooie kater; Pieter (oftewel Pier, Pietje of grote rooie)

En je hebt het erover dat nu eindelijk het ijs is gebroken; hoe ging dat in het begin?

Groetjes van Lea.

• Marjorie

Hallo Lea,

je hebt het helemaal goed!

Alleen zijn Kees en Petertje beide jammergenoeg overleden.

Ze hadden een hersenafwijking…..

En de rooie kater is een Maine Coon, die Jynx heet.

Een schat van een beest, waar mijn man, die een hondenmens zegt te zijn ( !! ) helemaal verliefd op is!

Mijn man, ik, de honden en de kat hebben tijdelijk een lat-relatie :D

Ik slaap bij Jynx en de honden bij Bert…..

Maar dat is tijdelijk, tot ze aan elkaar gewend zijn.

De oudste hond had er geen probleem mee, de middelste hond wou hem wel opvreten, die is echt bijna door het glas van de schuifdeur gesprongen en de blinde Kira vond het vooral doodeng.

Maar nu lijkt alles “normaal” te gaan worden, gelukkig.

Groetjes, Marjorie

• Lea

Ach jee, wat erg voor die katertjes; en dan ook nog allebei! Maar nu is er dan Jynx. Ik weet niets van rassen af; als ie maar lief is en daar twijfel ik niet aan.

Is het katertje bang voor de honden? En die middelste hond; gaat het daar al wat beter mee? Ik weet nog toen mijn zus haar “oude” herdershond uit het asiel naar huis haalde. Zelf heeft ze twee katten en men vertelde dat deze hond ab-so-luut niet met katten om kon gaan. En de katten waren ook geen honden gewend. Maar zij eigenwijs en het dier toch meegenomen (hij was al oud en had geen kans meer op een nieuw tehuis). Maar uiteindelijk (na veel geduld) liggen de katten en hond gezamenlijk met de poten omhoog op de rug! Sterker nog; de katten zoeken de hond echt op en kirren naar haar. Dus houd moed!

En dat van die latrelatie! Haha, jullie zijn dus ook van die personen die echt alles over hebben voor hun dieren. Tja, ik kom ook uit zo'n familie. En daar ben ik heel trots op. Want wat er bij ons allemaal voor dingen zijn uitgehaald ten behoeve van de dieren!! Daar kan ik boeken over schrijven.

Veel plezier met man, honden en katertje en …zucht….dat mooie boerderijtje.

Lea.