Pamplona

• Marjorie

Gewonden bij stierenrace!

Eerst zitten die lui zich de hele nacht moed in te drinken, om ladderzat te grazen genomen te worden door de stieren…….nou ik heb GEEN medelijden met deze lui.

Alleen zielig dat de stieren toch hun einde tegemoet gaan, of blijven ze in leven? Weet iemand dat?

• Lea

Ook ik heb absoluut geen medelijden met dit soort mensen. Ze vragen er gewoonweg om! Laat ze het maar voelen en goed ook! Alleen tja, de arme stieren. Ik weet het ook niet wat er met deze dieren verder gebeurt. 'k Hoop dat ze na dit misselijk makend “avontuur” een mooie oude dag mogen genieten in een prachtige wei met andere soortgenoten. Maar dit zal wellicht een sprookje zijn….

Lea.

• claudia

Nee vaak gaan de stieren uiteindelijk toch dood aan hun verwondingen. En mochten zij wel blijven leven aan een gevecht, vaak gebeurd dit niet, worden ze weer ingezet om het zo maar effe te zeggen.

Van mij mogen ze die gasten ook ophangen aan de grootste boom! Ik geniet er van als ze een vent gepakt wordt door zo een stier! Net goed denk ik dan:)

groetjes van claudia

• martine

Ja mooi he? Die gewonden bij een stierengevecht!! Het allermooist vind ik altijd als die stier een hoorn in die vent zijn k.l.o.t.e.n. zet hahahaha. Helaas zal het voor de stieren vast niet goed aflopen, die kunnen het nooit winnen. Als ze dan het een en ander aan schade toebrengen aan wat bolvormige aanhangels bij mannen kan ik daar niet echt mee zitten. In de hoop dat de slachtoffers zich de volgende keer bedenken om nog langer aan dit soort dingen mee te doen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb helemaal NIETS tegen mannen in het algemeen hoor!! :):)

martine

• anja

Ik ga met de andere berichten mee.

Groeten anja en de beestenboel

• Bonnie

De stieren zullen allemaal doodgaan.

Sommigen in de arena, sommigen worden bij zieke dorpsfeesten gebruikt, daarbij worden ze verdronken, verbrand of doodgeschoten.

Wist je dat er jaarlijks 30.000 stieren in Spanje alleen al bij dit volksgemaakt gedood worden?

Het is werkelijk te gek voor woorden.

Groetjes Bonnie

• Bonnie

Nog zoiets walgelijks:

Al weken van tevoren draaien Spaanse nonnen pijltjes met spijkers erin, en delen die uit aan de jeugd zodat die vervolgens op de stieren kunnen schieten, favoriete mikpunten zijn de ogen, neus/bek en ballen.

Wat een zieken mensen heb je toch he?

Bonnie

• Marjorie

Gatverdamme zeg! NONNEN???

Ik word hier heel erg akelig van…..brrrr.

In ieder geval vind dan ik zeker dat de stieren hun kans moeten grijpen.

Marjorie

• Lea

'k Geloof en hoop niet dat die nonnetjes in dezelfde hemel komen als die stieren….

Lea.

• Patricia

Hallo Allemaal,

Omdat ik dit stierenrennen dus ook zo walgelijk vind heb ik een aantal pagina's terug een berichtje geplaatst ( stieren in pamplona) waarin ik een oproep deed om een mailtje te sturen naar de burgemeester van deze stad. Ik hoop dat jullie hier ook aan mee doen en voor diegenen die al hebben gereageerd, bedankt !

Groetjes Patricia