Agressie en assertiviteit

• Channah

Agressie en assertiviteit: beide eigenschappen komen bij dieren voor. Waarom weten dieren veel duidelijker het onderscheid hierin te maken dan het zoogdier mens?

• Marloes

Hoi Channah,

Omdat wij teveel denken en ons te snel aangevallen voelen!

Groetjes Marloes

• Marielle

Ik geloof niet dat dieren zich iets heel persoonlijk aantrekken. Ze kunnen wel boos zijn, maar echt teleurgesteld in ons mensen? Nee, dat zijn ze nooit en ik moet helaas zeggen dat ik het toch regelmatig wel ben…

groetjes,

Marielle

• Lea

Ik ook…helaas. Keer op keer.

• Channah

Ja, ook ik sta regelmatig versteld van vooral de agressie van mensen. En echt: om niets……..

Maar ik heb veel van het kijken naar dieren geleerd, vooral van mijn katten. Als iets ze niet aanstaat, dan geven ze elkaar gewoon een mep, om vervolgens een uurtje daarna gezellig met elkaar in een mandje te gaan liggen.

Maar ik denk nu ook meteen weer aan mijn vader. Daar kon je ruzie mee maken dat de vonken eraf vlogen, en als je dan allebei uitgefoeterd was, dan zei hij “wil je een wijntje?”

Groeten van Channah

• Marloes

Hoi Channah,

Jij had waarschijnlijk een slimme vader.Mijn vader zegt altijd je mag ruzie maken wat je wilt maar 5 minuten later moet je weer gewoon met elkaar weer gewoon in de ogen kunnen kijken.

Groetjes Marloes

• Lea

Je vader was echt een heel bizonder mens, Channah!

En wat dat andere betreft; we kunnen inderdaad nog heel veel leren van de dieren.

• Channah

Hallo Marloes,

Het komt eigenlijk een beetje op hetzelfde neer wat onze vaders zeiden. Alleen nam mijn vader wat meer tijd……

Groeten van Channah

• Channah

Ik ben ook heel trots op mijn vader, Lea. En ik zou prikborden vol kunnen schrijven over hem. Over mijn moeder trouwens ook. Maar ja, het is hier een dierenprikbord……

De dierenliefde zit overigens ook in de genen: zowel mijn vader als mijn moeder waren gek op dieren.

Groeten van Channah