Dierenboeken

• Channah

Bedankt Emma, dat lijkt mij een erg leuk boek. Ligt het nu nog bij De Slegte?

Overigens: mijn oudste kat heet Emma. Ze ligt hier nu naast mij en ik hoor de hele tijd keihard rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Groeten van Channah

• Channah

Dat geeft niet, mevrouw, maar deze titel komt mij wel bekend voor. Is het geen kinderboek?

Groeten van Channah

• Channah

Tja, Lea, bijna 20 jaar werken in een bibliotheek laat zijn sporen achter.

Maar toch, je ziet het: ik weet maar heel weinig echt goede dierenboeken. En ik ben blij, dat ik nu wat titels opkrijg.

Groeten van Channah

• Emma

Hai Channah,

Ja, volgens de website moet het nog verkrijgbaar zijn bij de Slegte. Erg gevaarlijk overigens dat de Slegte op internet zit. Als je ook een boekengek bent zoals ik, weet je precies wat ik wat ik bedoel. (ik ben ondertussen aan mijn 6e boekenkast toe!). De website van de Slegte is overigens: www.deslegte.nl.

Groetjes,

Emma

• Lea

Een verhaal dat jong én oud in spanning houdt, aldus het voorwoord. Iets voor U, mevrouw?

Lea.

• manon

Hoi Channah,

Wat ik een leuk boek vind heet:“Zo Praat je met dieren”.

Ja, de titel klinkt wat zweverig, maar het boek is erg intressant, het gaat over oa; hoe dieren, denken, waarnemen, gedrag, emoties, gewoontes enz.

Maar ook over; paranomale genezing van en door dieren, reincarnatie en verschijningen, ikzelf geloof niet zo sterk in dit soort taffelrelen, maar vond het wel heel boeiend om te lezen, verder wordt er aandacht besteed aan het contact tussen dieren en kinderen, gehandicapten en ouderen.

Het boek is geschreven door Focco Huisman.

Ik weet niet of je van paarden houdt, maar dan is “de man die naar paarden luistert” ook een heel mooi boek geschreven door Monty Roberts

(over hem gaat het ook in het boek).

Ook voor niet paardeliefhebbers is het een leuk boek, althans volgens ‘Het Parool’. het is gewoon een mooi verhaal en nog waargebeurd ook.

Nou mijn bestsellers weet je nu, ik wens je veel leesplezier toe!!

gr. Manon

• Channah

Hallo Manon,

De Paardenfluisteraar heb ik op aanraden van een vriendin gelezen, maar ik was niet zo weg van de stijl. Ook vond ik de vertaling erg slecht: ik ging geregeld in het Engels denken om te begrijpen, wat er bedoeld werd. maar het verhaal is erg mooi.

het andere boek zet ik op mijn lijstje.

Bedankt, welterusten, en groeten van Channah

• Axel

Ik lees veel boeken ja. Maar dierenboeken weet ik ook niet zoveel.

Nog een uurtje,zit m'n wacht erop en dan ga ik ff stukje in Dick Francis lezen (heeft altijd iets met paarden te maken en is spannend) en dan slapen.

Groeten Axel.

• manon

Hoi Channah,

Ik bedoel niet het boek"de paardenfluisteraar' daar waar ook de film van is maar, Monty Roberts, de man die naar paarden luistert.

Dit is een ander boek.

Hij is zelf ‘paardenluisteraar’ en beschrijft in het boek zijn methodes en ervaringen.

gr. Manon

• konni

He Channa

Omdat ik ook een boekengek ben,heb ik wel een tip voor je,maar het gaat in de serie niet alleen over dieren.

De serie heet De mammoetjagers en het is een van de beste serie boeken die ik ooit heb gelezen.

De hoofdrolspeelster heet ayla en zij ontdekt dat dieren niet alleen zijn om te eten,maar dat je er vriendschap mee kan sluiten.Mijn kat winnie is genoemd naar haar eerste `dierlijke vriendin`winnie,een paard.

groetjes konni