Dierenboeken

• Jennefer)

Ja, de Mamoetjagers is inderdaad mooi..(Al staan deel II en III nog ongelezen op de boekenplank) Ik zal nog wat opbiechten, ik had voor mijn nichtje van 13 het boek “Jenny” van Douglas Preston gekocht..Over de Chimp “Jenny”die door mensen wordt opgevoed…Dit boek is, neem ik aan, voor wat jeugdiger lezers…Maar ik ben er toch nieuwsgierig in gaan lezen..Nou, ik zat te snotteren op het eind, niet normaal hahahaha Hou een doos Tissue"s maar bij de hand :)Mijn lievelingsboeken zijn :

“Through a window” van Jane Goodall (weet even de NL-titel niet)

en Spiegel van het paradijs (reflections of Eden) van Biruté M.F Galdikas

Groetjes Jennefer

• konni

Oh Jennefer

Je weet niet wat je mist.

Hup hup vooruit……………….elke dag even een uurtje met de neus in de boeken lol.

Echt waar………het word alleen maar leuker.

groetjes konni

• Channah

Hallo Manon,

Dat verandert de zaak! Wordt toegevoegd aan mijn lijstje.

Groeten van Channah

• Channah

Hallo Konni en Jennefer,

Mijn lijstje wordt lekker lang zo! Bedankt!

Groeten van Channah

• Lara

Ik geloof dat de volgende titels al eens genoemd zijn op deze of de kattenpagina, maar voor de volledigheid noteer ik ze even:

Tad Williams - Staartjagers zang

Yoy Smith Aiken - Solo's zwerftocht

Gabriel King - De wilde wegen en De gouden kat

Deze boeken gaan over jonge katers die een moeilijke taak te volbrenken hebben.

Enkele andere mooie kattenboeken zijn:

Philip Brown - Oom whiskers

Christine le Clercq - Mijn vriend Sieraad en ik (geschenk bij het adopteren van een asielkat)

Over paarden is door Helen Griffiths een aangrijpend kinderboek geschreven: De zwarte hengst (niet te verwarren met Walter Farley's Zwarte hengst).

Mijn faforiete paardenboeken zijn door Elyne Mitchell geschreven.

Hoewel de paarden praten en hun familiebanden in ere houden is de serie over de Zilverhengst al sind ik een jaar of 9 was mijn faforiet. Ik herlees ze nu nog wel eens ;)

De dierenboeken van Richard Adams (bekend van Waterschapsheuvel, maar heeft ook een zeer aangrijpend boek over twee laboratoriumhonden geschreven) en de boeken van Jack London horen natuurlijk ook in het overzicht thuis.

Een leuk kinderboek dat het leven bekijkt door de ogen van een border collie is Taff de herdershond door Judith M. Berrisford.

Ik ben vast nog wel een paar zeer leuke boeken vergeten, maar hier laat ik het bij.

Lara