Karakter

• Marielle

Waarom is het karakter van onze huisdieren zo mooi, mijn katten hebben absoluut geen voorkeur voor mensen die er raar uitzien, een laag iq hebben, een ander ras, etc. Ze beoordelen mensen echt op hun innerlijk, dat vind ik zo heerlijk aan die dieren.

groetjes,

Marielle

• Marloes

Hoi Marielle,

Ik denk dat we daarom ook zo van dieren houden.Ze zijn er als je het te kwaad hebt,oordelen niet en houden onvoorwaardelijk van je zoals jij van hun.Beter kun je het toch niet krijgen?

Groetjes Marloes

• manon

Hoi Marielle,

Omdat dieren niet bevooroordeeld zijn, denk ik

Wij mensen hebben vaak ons oordeel al klaar over iemand, ook vaak onopgemerkt of onbedoeld.

En dieren zijn kleurenblind,(althans dat zegt men) dus rascistisch kunnen ze niet zijn.

Verder zouden wij wel een voorbeeld kunnen nemen aan onze dieren wat dit betreft, dan zou de wereld er een stuk beter uitzien.

gr. Manon

• Axel

Hallo daar, je moet het niet mooier maken dan het is hoor. Voor huisdieren gaat het zeker wel op wat hiet gezegd word,voor wilde dieren niet. Een leeuw zal niet aarzelen de pas geboren pups van een concurent dood te bijten omdat dan de leeuwin meteen weer loops (of is het krols) word en hij z'n zaad kan verspreiden. Dat geld ook voor robben. Een troep chimps kan moorden plunderen en verkrachten daar word je bang van! (Net mensen.)

Dat vinden wij dan wreed maar ja, de leeuw weet niet beter dan dat hij z'n genen veilig moet stellen en omdat alleen de sterksten dat kunnen moet de rest dus weggejaagd worden of anders maar dood. Maar ONZE dieren zijn inderdaad onvoorwaardelijk trouw (uitzonderingen daargelaten) maar zij worden ook nooit zo “volwassen” als dat ze in het wild zouden worden.

Groeten Axel

• Axel

En weet je waarom ze onvoorwaardelijk trouw aan je zijn? Omdat ze eten van je krijgen…

groeten Axel.

• Channah

Hallo Axel,

Ja, de natuur is mooi, maar wreed……

Dat chimpansees zulk ‘menselijk’ gedrag vertonen wist ik. En dat leeuwen de pups van hun concurenten doden ook. Maar heb je wel eens gezien hoe een troep woerden een eend verkrachten? Dat is ook niet mis. En in dat geval komt het uit vrveling, gewoon omdat ze veel te veel gevoerd worden, en dus niet naar voedsel hoeen te zoeken. En ja, dan zoek je een verzetje, nietwaar :-).

Inderdaad doen de dieren dat allemaal niet uit wreedheid. Ze kennen het verschil tussen goed en kwaad niet. Wij mensen wel; wij zijn uit het paradijs verdreven……

In een ander bericht (dierenboeken) schrijf je, dat je veel leest. Heb jij ook die boeken van Frans de Waal over apen gelezen? Hij heeft onderzoek gedaan, onder andere bij Bonobo's. En een erg mooi (jeugd)-boekje over eenden (dat stiekem ook over mensen gaat) is ‘Eend voor Eend’ van Guus Kuijer.

Groeten van Channah

• Nina

Weet je wat ik ook geweldig vindt:

Ze weten wie leuk is en niet leuk :-)

Als hier iemand komt die ‘niet leuk’ is, smeren ze hem gelijk. En dat zijn heel toevallig altijd mensen die ik ook niet mag, die achterbaks zijn enzo….

Groetjes Nina

• Axel

Boeken van Frans de Waal ken ik niet ,ik zal es kijken volgende keer.

Groeten Axel.