Toch weer een 'afdank'cavia

• Marielle

Was ik afgelopen donderdag en vrijdag weer bezig met een ‘reddingsactie’ voor afgedankte (en op Ibazar en dergelijke) geplaatste cavia's: inmiddels komt er dus al 1 bij mij wonen, als het goed is. Het gaat om een caafje genaamd Berta van 2 jaar. Ik kom er vooralsnog niet achter waarom ze is afgedankt, maar ze is bij mij van harte welkom in ieder geval.

Ik houd jullie op de hoogte!

groetjes,

Marielle

• anja

Marielle.

mag ik vragen waar je woon.

I heb geen auto en zeker geen rijbewis maar las het in de buurt is kan ik wat regelen en kan ik je wel helpen met die makkertje van je.

groeten anja en de beestenboel.

• manon

Hoi Marielle,

Waar kan je dan info. vinden over deze cavia's???

Op ibazar zei je??

niet dat ik een cavia wil, maar een kennis van mij waarschijnlijk wel en dan kan ze ze misschien beter op deze manier aanschaffen, dan in een dierenwinkel?

Kun je me iets meer vertellen over dit soort ‘reddingsacties’??

alvast bedankt

gr. Manon

• Marielle

Hoi Anja,

Ik woon in Heemskerk. Het opvangen van cavia's doe ik in principe in de regio Haarlem/Beverwijk/Heemskerk.

groetjes,

Marielle

• Marielle

Hoi Manon,

Het enge van cavia's op een dergelijke manier aanbieden op o.a. Ibazar is dat je niet weet wat voor types hier op af komen en of dit wel dierenvrienden zijn.

Wat ik bedoel met ‘reddingsacties’ is dat ik deze mensen een berichtje stuur met het verzoek de cavia's bij mij of andere vrijwilligers van de Stichting Cavia te brengen. Deze Stichting zorgt voor opvang en herplaatsing van Cavia's.

Dus als je vriendin een cavia zoekt, raad ik haar aan om op de site van de Stichting te kijken, www.stichtingcavia.com, en naar een adres te vragen van een vrijwilliger bij haar in de buurt. Ze kan dan contact opnemen met die vrijwilliger en dan navragen of diegene cavia's heeft. Je weet dan zeker dat de cavia die je krijgt geen ziektes en dergelijke heeft en op sites als Ibazar weet je dan natuurlijk nooit. Een cavia via de stichting moet je wel kopen, maar je bent dan tevens donateur van de Stichting en ontvangt de caviakrant. Zelf woon in in Heemskerk, dus als je vriendin in de regio Haarlem/Beverwijk/Heemskerk woont, kan ze met mij contact opnemen.

groetjes,

Marielle

• manon

Hoi Marielle,

Bedankt voor de info. ik snap nu wat je bedoelt.

mijn vrienddin woont niet in jouw regio, dus zal ze contact op kunnen nemen met een andere v.w bij haar in de buurt.

in ieder geval bedankt.

gr. Manon

• anja

Marielle.

ik ga even uitzoeken hoe ver je van mij vandaan woont.

Als het dicht bij is is de cavia van harte welkom in mijn huis.

je hoor nog van me.

groeten anja

• ANITA

IK SNAP HET NIET MEER HOOR

IK BEDOEL OVERAL OP DE MARKTPLAATS OF IBAZAR OF WAAR DAN OOK

OVERAL ZIE JE DIEREN TEKOOP OF GRATIS AF TE HALEN

MAAKT NIET UIT IN WELKE VORM OF KLEUR OF WAT DAN OOK

HET LIEFSTE ZOU IK BIJNA ALLE KNAAGDIEREN WILLEN OPVANGEN HELAAS KAN DAT NIET

ZUCHT MAAR IK WORDT ER ZO LANGZAMER HAND DOOD MOE VAN SORRY DAT IK DIT SCHRIJF MAAR OOK IK MOEST HET FF KWIJT HIER ANITA+ AANHANG

• Marielle

Het geeft niet, hoor, de cavia mag ook altijd bij mij blijven, kan ze aan de anderen caafjes wennen, dan blijft ze gewoon hier…

Heel erg bedankt voor je aanbod, Anja!

groetjes,

Marielle

• anja

Okee, is goed.

Anja