Hoi Manon,
Het enge van cavia's op een dergelijke manier aanbieden op o.a. Ibazar is dat je niet weet wat voor types hier op af komen en of dit wel dierenvrienden zijn.
Wat ik bedoel met ‘reddingsacties’ is dat ik deze mensen een berichtje stuur met het verzoek de cavia's bij mij of andere vrijwilligers van de Stichting Cavia te brengen. Deze Stichting zorgt voor opvang en herplaatsing van Cavia's.
Dus als je vriendin een cavia zoekt, raad ik haar aan om op de site van de Stichting te kijken, www.stichtingcavia.com, en naar een adres te vragen van een vrijwilliger bij haar in de buurt. Ze kan dan contact opnemen met die vrijwilliger en dan navragen of diegene cavia's heeft. Je weet dan zeker dat de cavia die je krijgt geen ziektes en dergelijke heeft en op sites als Ibazar weet je dan natuurlijk nooit. Een cavia via de stichting moet je wel kopen, maar je bent dan tevens donateur van de Stichting en ontvangt de caviakrant. Zelf woon in in Heemskerk, dus als je vriendin in de regio Haarlem/Beverwijk/Heemskerk woont, kan ze met mij contact opnemen.
groetjes,
Marielle