Hallo allemaal,
Zoals de titel van mijn bericht al zegt ben ik op zoek naar een goed huis voor mijn parkiet. Voordat ik samen ging wonen had ik deze parkiet al. Toen ik dus samen ging wonen ging de parkiet uiteraard mee. Omdat onze oudste kat een grote interesse had in de parkiet hebben wij een plekje voor hem gevonden op de magnetron die op de koelkast stond. Geen ideale situatie maar het ging goed, de parkiet leek zich te vermaken en de katten konden er niet bij. Totdat wij vorige week een andere magnetron kregen (ik zal het hele verhaal niet opschrijven maar het komt er op neer dat we door ruimtegebrek de magnetron met die van mijn oma hebben geruild). Maar nu komt het probleem, deze magnetron is zo groot dat deze niet op de koelkast paste en we een plank moesten maken om de magnetron op te zetten. Wat dus betenkende dat de parkiet niet op de koelkast kan omdat onze oudste kat er dan bij kan komen. Uiteindelijk hebben we bedacht dat we hem wel in de hoek van de keuken op konden hangen. Daar kan de kat niet bij (dachten we). Maar ze kon er dus wel bij en heeft zelfs al bovenop de kooi gehangen. Wij kunnen ons dus geen plekje in huis bedenken waar de katten niet bij kunnen. Het enigste wat kan is in onze zijkamer, maar daar is het veel te tochtig en te vochtig dus dat is voor dat beestje absoluut geen optie. Hij logeert nu tijdelijk bij een vriendin van mij maar daar kan hij niet blijven. Ik zoek dus een goed tehuis voor hem. Hij was al ouder toen ik hem kreeg, dus ik weet niet hoe oud hij is. Hij is ook niet tam. Hij is ook wat angstig dus ik zoek een rustig huis voor hem, dus niet met kleine kinderen of iets dergelijks. Ik zoek dus iemand waar hij dus rustig de rest van zijn leventje mag slijten want hij gaat me echt aan het hart!
groetjes Petra