Goed tehuis gezocht voor parkiet

  • Petra

    Hallo allemaal,

    Zoals de titel van mijn bericht al zegt ben ik op zoek naar een goed huis voor mijn parkiet. Voordat ik samen ging wonen had ik deze parkiet al. Toen ik dus samen ging wonen ging de parkiet uiteraard mee. Omdat onze oudste kat een grote interesse had in de parkiet hebben wij een plekje voor hem gevonden op de magnetron die op de koelkast stond. Geen ideale situatie maar het ging goed, de parkiet leek zich te vermaken en de katten konden er niet bij. Totdat wij vorige week een andere magnetron kregen (ik zal het hele verhaal niet opschrijven maar het komt er op neer dat we door ruimtegebrek de magnetron met die van mijn oma hebben geruild). Maar nu komt het probleem, deze magnetron is zo groot dat deze niet op de koelkast paste en we een plank moesten maken om de magnetron op te zetten. Wat dus betenkende dat de parkiet niet op de koelkast kan omdat onze oudste kat er dan bij kan komen. Uiteindelijk hebben we bedacht dat we hem wel in de hoek van de keuken op konden hangen. Daar kan de kat niet bij (dachten we). Maar ze kon er dus wel bij en heeft zelfs al bovenop de kooi gehangen. Wij kunnen ons dus geen plekje in huis bedenken waar de katten niet bij kunnen. Het enigste wat kan is in onze zijkamer, maar daar is het veel te tochtig en te vochtig dus dat is voor dat beestje absoluut geen optie. Hij logeert nu tijdelijk bij een vriendin van mij maar daar kan hij niet blijven. Ik zoek dus een goed tehuis voor hem. Hij was al ouder toen ik hem kreeg, dus ik weet niet hoe oud hij is. Hij is ook niet tam. Hij is ook wat angstig dus ik zoek een rustig huis voor hem, dus niet met kleine kinderen of iets dergelijks. Ik zoek dus iemand waar hij dus rustig de rest van zijn leventje mag slijten want hij gaat me echt aan het hart!

    groetjes Petra

  • Maud

    Eh…lijkt me het makkelijkste om die grote magnetron weg te gooien en een kleine te kopen en die zo neer te zetten zoals je je vorige magnetron had staan, kan je de parkiet lekker houden toch? Kan zijn dat ik de boel verkeerd begrijp hoor, maar dan moet je dat maar zeggen..

    groetjesss Maud

  • Petra

    Ik vindt het jammer dat je zo reageert. De oven is geruild omdat wij door ruimtegebrek ons gasstel weg moesten doen. Omdat ik dan geen oven heb is de magnetron geruild, het is trouwens niet zo makkelijk om mijn magnetron terug te ruilen want die is nu aan de andere kant van het land. Ik heb de beslissing moeten maken dat het voor het beestje het beste is om een goed huis voor hem te vinden (en die beslissing was voor mij al moeilijk genoeg) en als iemand zich meld en ik vertrouw het niet gaat hij daar echt niet heen.

    groetjes Petra

  • Lara

    Is er in huis geen kamer/keuken die afgeschermd kan worden?

    Mijn moeder heeft 2 parkieten en 3 katten. Als er geen toezicht mogelijk is staan de parkieten in de keuken en als er wel iemand thuis is komen ze gezellig in de woonkamer. Ze zijn niet handtam, maar wel ‘babbeltam’ (praten in hun eigen murmeltjes terug naar hun mensen).

    Veel succes met het vinden van een goede oplossing voor je vogel (en liefst een oplossing met soortgenoten…)

    Groetjes,

    Lara

  • JiDaJa

    Hallo Petra,

    Moeilijke situatie zeg… Heb zelf (tamme) vogels en het zijn zulke leuke beestjes.

    Is het geen optie om je parkietje naar een kweker te brengen? Op die manier heeft ie een goed huis en ook nog eens soortgenoten om hem heen…en aangezien hij niet tam is…

    Je zou contact kunnen zoeken met vogelverenigingen bij je in de buurt, die hebben vast wel een adres van een kweker die zich met grasparkieten bezig houdt.

    In ieder geval veel succes!

    Groetjes Claudia

  • Jessy

    Hai,

    Je mag je parkiet wel bij ons brengen.

    Wij hebben een voliere waar die dan in het voorjaar in gaat.

    Momenteel word de voliere groter gemaakt.

    Er zitten 2 opvang parkieten binnen en ook die worden in het voorjaar er bij gezet.

    Buiten zitten 2 valkparkieten,1grasparkiet en een tamme spreeuw.

    Momenteel zitten zij in het nachtverblijf in de schuur ivm de verbouwing.

    Ik hoor het wel oke.

    Groetjes Jessy.

  • Petra

    Hoi Jessy,

    Dat zou echt een geweldige oplossing voor hem zijn. Maar waar woon je? Kun je mij misschien prive mailen?

    groetjes Petra

  • Anja

    Hallo Petra.

    Je kan de kooi ook ophangen.

    dat ga ik ook doen met mijn parkietenkooi.

    Zo kunnen de katten er niet bij komen.

    Groeten Anja en de Beestenboel.

  • Andrea

    Hoi Petra,

    Wij hebben ook 2 katten en een 2 parkieten. We hebben de kooi gewoon aan de muur opgehangen met 2 grote schilderijhaken. Een van de 2 katten vindt de parkieten errug interessant en zit dan ook soms bovenop de kooi, maar dat is nu geen probleem meer. Zelfs de parkieten lijken het niet erg te vinden als er een poes op de kooi zit.

    Groetjes Andrea

  • Petra

    Ik kreeg vanmiddag een telefoontje van de vriending van mij waar hij nu logeert en zij heeft een nieuw huisje voor hem gevonden! Hij woont nu bij buren van haar. Daar ben ik heel blij om, ik kan hem nu nog gewoon opzoeken en kijken hoe het met hem gaat.

    In ieder geval bedankt voor jullie adviezen.

    groetjes Petra