poes verdronken?

  • Bauke

    Wij hebben onze poes afgelopen weekend helaas dood in het water aangetroffen. Heel verdrietig natuurlijk. Het is al de twaalfde bij ons in de buurt. Nu hebben wij onze twijfels over het feit of het een ongeluk was. We hoorden namelijk dat een kat wanneer zij in het water heeft gelegen (die van ons 2 dagen), helemaal opgezet is. Dat was die van ons niet, ook had zij haar tongetje uit haar bekje. Kan iemand ons hier iets meer over vertellen?

  • Janny Hamrit

    Antwoord geven kan ik je niet, wel vind ik het vreselijk wat je is overkomen. Arm dier…

    Janny

  • Marielle

    Een kat zal nooit ‘per ongeluk’ te water raken, hoor en als het de 12de keer is… Nee, ik zou zeggen: geen ongeluk. Geef je het door aan de politie en de buurtbewoners met katten?

    Sterkte!

    Marielle

  • Jodi

    Oh Bauke wat triest enorm veel sterkte met dit verlies, ik weet niet of je in de buurt van Langelaar woont maar daar schijnt een kattenverdrinker actief te zijn….

    Dit is uit de AD van deze week:

    Twaalf dode katten heeft de dierenbescherming in Alphen aan den Rijn uit de Langeraarse Plassen gevist.

    De katten zijn allemaal met een baksteen en touw om de nek verdronken.

    De afgelopen twee weken dreven de in vergaande staat van ontbinding verkerende dieren naar boven.

    De dierenbescherming houdt de plassen in de gaten om de kattenhater te betrappen.

    Als het zo blijkt dat je kat ook hier is gevonden of in de buurt doe dan alsjeblieft aangifte, het klinkt stom maar heb je de kat al weggebracht of begraven? want ik denk dat de politie de kat graag wilt zien als bewijsmateriaal, zodat ze misschien nu op een andere plek op de uitkijk moeten staan….

    Nogmaals heel veel sterkte !

    Groetjes Carin

  • Gandr

    Inderdaad een vreselijk iets, als je je kat op die manier moet vinden. Ik leef met je mee.

    Het is eigenlijk ook een beetje verschillend hoe een kat in het water gevonden wordt. Als je kat inderdaad opgeblazen eruit zou hebben zien is hij waarschijnlijk door gassen zo opgeblazen die versneld tot uitting komen als het weer warm is en het water ook warm is… Bijvoorbeeld in de zomer. Gezien de huidige temperatuursstatus is het dus niet verwonderlijk dat je kat niet opgezet was.

    Echter katten die, door een schrikreactie of door duwen, te water raken kunnen zwemmen en zoeken dan een stuk waar ze weer aan de kant kunnen klauteren.

    Ik zou inderdaad zeggen, aangeven bij de politie. Want mijn vermoeden zegt dat deze kat niet op eigen kracht te water is gekomen. Ik denk dat er wel degelijk opzet in het spel geweest is… Katten die verdrinken op de manier van te water raken en niet meer aan vaste land kunnen komen hebben niet de tong uit de bek… De tong uit de bek wijst meer op verwurging/verstikking dan verdrinking…

    Ik kan niet meer zeggen dan sterkte met het verlies op deze gruwelijke wijze van je kat.

    Gandr & beestjes

  • Christa

    woon je in de buurt van Aphen a/d Rijn?

    daar schijnt een kattenverdinker actief te zijn ja..

    veel sterkte

    Christa

  • leonie

    Ben het eens met bovenstaande reacties, maar wil je nog even persoonlijk heel veel sterkte wensen. Dit moet enorm moeilijk zijn voor je.

    Ik leef met je mee.

    Liefs Leonie

  • Bauke

    bedankt voor jullie aardige reacties allemaal!!

  • Debbie Molendijk

    Er loopt een poezenhater ond! Stond gisteren nog op de voorpagina van het AD!

    Hij had al twaalf katten in de sloot verdronken. Je vermoeden zou dus heel goed kunnen kloppen!