Wie heeft een Odd Eye poes/kater

  • dierenasiel Tiel

    Hallo prikborders,

    Wij zijn op zoek naar iemand die in het bezit is van een Odd Eye poes of kater.

    Niet zo zeer voor het diertje maar wel voor foto's.

    Wij zijn benaderd door een Kattenblad die wil schrijven over dit ras.

    Als je iemand weet of als je zelf in het bezit bent , laat het ons dan even weten.

    Dierenasiel Tiel

    Jhr.Reuchlinlaan125

    4007 VZ Tiel

    telefoonnr. 0344-613969

    Bij voorbaat dank

    Asiel Tiel

  • Bert

    Geen idee, enne, wat is een Odd Eye poes/kater? Is ie scheel?

    Groeten, Bert

  • Sjiezja

    Een odd/eye kat heeft twee verschillende kleuren ogen, meestal blauw en oranje. Komt meestal voor bij volledige witte katten, maar is niet rasgebonden.

    Groetjes,

    Sjiezja

  • Carin

    Odd eyed is niet rasgebonden en ook geen opzichzelf staand ras, een odd eyed is een kat met 2 verschillende kleuren ogen:

    uit het boekje noorse boskatten Gerda Ras:

    Witte boskatten zijn er met blauwe ogen, gele ogen, groene ogen en oranje ogen. Ook kunnen ze 2 verschillende kleuren ogen hebben dit heet Odd Eyed. Witte katten lopen een risico doof geboren te worden ongeacht de oogkleur. dit komt door het gen dat verantwoordelijk is voor de kleuring van de witte vacht, ditzelfde gen is eigenlijk een ontwikkelingsstoornis dat vaak het inwendige gehooroorgaan aantast.

    Odd Eyed zouden minder vaak doof zijn, maar dit is nooit bewezen. Het is daarom ook verboden om met dove witte katten te fokken.

  • Betty de Wit

    Mijn Bunny is geboren met 2 verschillende ogen……..ik wist niet dat dat een Odd Eye poesje was…….

    Het ene oogje is lichtblauw, het andere lichtbruin……Maar verder is ze ook nogal schots en scheef: kromme pootjes, scheef staartje, 1 achterpootje met een kniegewricht dat niet helemaal goed zit…maar lief dat ze is…..!!

    Haar broer Boris is perfect, overigens ook nog steeds met blauwe ogen.

    Ze zijn vandaag 7 maanden oud…:)

    Binnenkort heb ik foto's, mijn zoon heeft een nieuwe digitale camera..:)

    groetjes, Betty

  • DebbieV

    Dit is onze barney…een main coon van nu bijna 2 jaar en zoals je ziet odd eye :D

  • Say

    Ik heb er 1. Groetjes Say.

  • Say

    Ik heb er 1. Groetjes Say.