kattengras

  • Marian

    aha

    ik had dus maandag een zakje kattenkruid gehaald, van dat bruine gedroogde poeder!! Ik wist niet dat er ook plantjes van waren!!

    De kittens waren er helemaal gek van maar werden ook behoorlijk link op elkaar en op mij! Dat was minder leuk :-(

    De groten vinden het maar niks, zal wel te kinderachtig zijn ;)

    Marian gaat dus op zoek naar 1 of meerdere potjes kattengras :):):):) het zal vast niet druk zijn bij de tuincentra deze weken…..

    Bedankt!!

    Marian

  • Bert

    Hoi Marian

    Als ik je bericht goed lees, gaat het vooral om het kotsen. Ik weet niet of een palm giftig is, maar katten eten juist groen om te kunnen kotsen, om opgelikte haren kwijt te raken. Dat zullen ze met kattengras dus ook doen, maar dat is dus de bedoeling!

    Over verschillen in scherp of zacht weet ik niets, wel heb ik ooit eens iets gehoord over bestrijdingsmiddelen en andere toevoegingen. Maar ik weet niet meer of dat om kant-en-klare of zelf-kweek kattengras ging.

    Groeten, Bert

  • Carin

    ehhhh nee hoor vast niet druk hahahahahahah succes met het uren wachten in de rij en geniet van de kerstafdeling!

    Groetjes Carin

  • Elsbeth

    Hallo Marian,

    Mijn katten komen niet buiten dus ik “kweek” kattengras van de dierenspec. zaak.

    Het helpt mijn katten enorm om hun haren kwijt te raken. Wel kom ik inderdaad veel grassprieten in huis tegen.

    Ik ga in iedergeval van de week eens naar een tuincentrum, bedankt voor de tip Carin!

    Groetjes Bettina & kattenboel

  • Noreen

    Hai Marian,

    Ik had nog nooit van kattengras gehoord, totdat een vriendin van me erover begon. Ik had het gekocht, gewoon bij de dierenwinkel, maar toen ik mijn dierenarts ernaar vroeg zei deze dat kattengras niet nodig was en dat het zelfs niet goed kon zijn omdat het de maag van de kat kan beschadigen omdat het zo scherp is. Dus voor mij geen kattengras!!!!

    Groetjes Noreen

  • Marian

    jeetje, nu weet ik het dus weer niet :?

    Morgen mijn DA maar even bellen!

    gr. Marian die gras ook eng vindt omdat 1 van de katten al eens op een zondag bij de DA operatief een grasspriet uit de neus heeft laten verwijderen…:(

  • Noreen

    Ik zou het inderdaad even aan je da vragen. Dat heb ik ook gedaan, Die kan je toch het beste vertellen wat goed is en wat niet. Ik heb het dus maar gelaten.

    Vertel je wel nog even wat jouw da erover zegt? Ben ik wel benieuwd naar!!

    Groetjes Noreen

  • corrie

    Marian

    Onze salvador heeft daar ook problemen mee gehad en door het gras,wat uit zijn neusje kwam, een infectie opgelopen.Hier komt er geen kattengras meer in.Wel kreeg ik een tip om huiskamerbamboe te nemen,dat kunnen ze veilig eten en is zachter dan kattengras en heeft dezelfde werkng.Het werkt prima en onze katten zijn er gek op en blijven ook nog eens van mijn planten af.

    Corrie

  • Ton

    Ik heb twee vragen: Onze kat is echt verslaafd aan kattengras. Het probleem is alleen dat hij alles direct wegkauwt. Heeft iemand daar tips tegen? 

    Daarnaast: heeft iemand al ervaring met de kattengras schaaltjes van gimcat? het schijnt als je daar alleen water bijgooit dat het goed werkt. Deze bedoel ik https://petspark.nl/kattengras/