Levende prooidieren.

  • chris

    Hallo allemaal,

    Ik zou graag jullie mening willen over het volgende, graag serieuze en

    onderbouwde meningen.

    Wat vinden jullie ervan dat sommige reptielenhouders hun dieren,

    levende prooien aanbieden?

    Let wel, de prooien hebben niets in de gaten, zo snel gaat het.

    Voor ze het weten zijn ze dood.

    Groeten van Chris.

  • Bonnie

    Ik vind het best.

    Als je bijvoorbeeld een muis in een slangenbak gooit is die muis history voordat ie “piep” heeft gezegd. Die muis heeft no idea waar ie is en voordat ie dat uberhaupt kan bedenken is ie al opgesmikkeld.

    Daarnaast is het erg interessant om te zien.

  • dientje

    in de natuur doe ook zo die beesten op eten

  • Anja

    Hoi.

    Ik heb wel eens mee gemaakt en het is afschuwelijk om te zien.

    Ik hoorde die muis gewoon gillen dus wat julie zeggen van een keer dood.

    Dat is niet zo.

    Ik heb degelijk dat muisje horen gillen.

    Op je vraag..ze doen hun best maar.

    Maar je kan ook ingevroren dieren halen..messchien toch wel wat handiger.

    Ik vindt het zielig maar weet wel heel goed dat het in de echte natuur ook zo aan toe gaat.

    Maar ik wil en zal er nooit bij zijn…afschuwlijk om te zien.

    Groeten Anja en de Beestenboel

  • Linda de R

    Dat was dan een wurgslang. Een gifslang is een stuk minder erg. Het diertje heeft dan minder te lijden. Voor mij hoeft het ook niet hoor.

    Diepvries vind ik ook geen oplossing. Die diertjes hebben daarvoor ook geleden. Dan kan je beter zelf prooidieren fokken en geven. Dan weet je zeker dat ze het daarvoor goed hebben gehad.

    Ik zou wel een reptiel willen. Maar dan neem ik er 1 die kan leven van fruit en dergelijke. Die bestaan ook en dan hoef ik geen gewetensbezwaren te hebben.

    Groetjes van Linda en dieren

  • vanhoucke sofie

    ik ben gek op slangen en had er bijna 1. Ik vind dat het diertje gewoonweg zo min mogelijk moet afzien. het hangt dus een beetje van de slang af als het snel gebeurt heb ik er geen bezwaar tegen.

    zelf was ik dus ook van plan om een slang te kopen ik had 1 gekozen en een voorschot betaald. De winkelier overtuigde mij ervan dat ik levende muizen moest geven voor de gezondheid van de slang. Dus ik een koppelmuizen gekocht + kooi en maar beginnen fokken. De muizen kregen dus een nestje en als de kleintjes wat ouder waren kon ik de slang ophalen.

    uiteindelijk was ik gehecht aan de muizen en kwam er geen slang meer…

    :D

  • tine

    tja, het is wel wreed… Maar als de prooidieren niet lijden vind ik het niet

    zo erg, want ten slotte is een slang nog altijd een “wild” dier, en dan voer

    je die het beste op de natuurlijke manier.

    Wat ik wel erg zou vinden is als iemand bijvoorbeeld expres een groot prooi-

    dier zou voeren, omdat hij/zij het leuk vind om een dier te zien lijden. Dan ben

    je het gewoon niet waard om een dier te hebben.

    In ieder geval, als het diertje niet afziet, vind ik het niet zo erg.

    groetjes,

    Tine

  • chris

    Hallo allemaal,

    Bedankt voor de reacties!

    Ik werk al een tijd met slangen en voer levende prooien, muizen welteverstaan.

    Slangenhouders voeren een levend dier niet omdat zij het leuk vinden

    om naar te kijken, maar puur omdat de slang dit in de natuur ook doet.

    Als slangenhouder probeer je om de slang in een zo natuurgetrouwe

    omgeving te laten leven, met alle factoren die daarbij horen.

    Die slang moet wel heel klunzig zijn geweest, als je de muis kan horen

    gillen.

    Natuurlijk moet je de prooidieren (als je ze zelf kweekt) goed verzorgen, je slang moet ervan leven.

    Nog even een tip voor mensen die een “tamme” rat willen aanschaffen.

    Vraag de winkelier om een prooidier, het zijn dezelfde die in de winkel als “tamme” ratten worden verkocht. Alleen een “tamme” rat

    kost zo'n F15,- en een prooidier F4,50.

    Groeten van Chris

  • Joy

    Slangen in een hokje en daar een levend prooi diertje bij doen is totaal niet natuurlijk. Diertje kan geen kant op. Ik vind het nogal sadistische gedachte. Waarom levend als ze ook ingevroren te koop zijn.