kaaten in een fles

  • dinie

    help mij want hier zijn geen woorden voor,dit kreeg ik vanmorgen binnen uit japan van mijn neef .wij zijn allemaal dieren vrienden maar alsje zoiets ziet gaat het nekhaar omhoog .hier komt het verhaal

    VOOR IEDEREN DIE VAN DIEREN HOUDT, WE MOETEN REAGEREN !!

    >Een site die we vorig jaar al hebben kunnen sluiten is nu

    >blijkbaar terug.

    >We moeten deze site dus opnieuw weg krijgen!

    >Een Japanner in New York kweekt en verkoopt katjes die BONSAI CATS worden

    >genoemd.

    >Dat zou leuk klinken, als het geen katten waren die een

    >spierenkalmerend middel krijgen, in flesjes worden gestoken,

    >en worden OPGESLOTEN voor de rest van hun leven!! De katten krijgen eten

    >via

    >een rietje en hebben een klein slangetje voor hun ontlasting. Het skelet

    >van

    >de

    >kat neemt vorm van de fles als het katje groeit.

    >De katten krijgen nooit de kans om zich te bewegen.

    >Ze worden gebruikt als originele en exclusieve souvenirs.

    >Deze onmenselijkheden zijn de laatstetrend in New York, China, Indonesie en

    >New

    >Zeeland.

    >Als je er tegen kan, dan kijk op de site www.bonsaikitten.com/bkmethod.html

    >en zie de methodes waarmee jonge katjes in flesjes worden gestoken. Deze

    >protestlijst moet 500 namen krijgen,dus schrijf a.u.b. ook je

    >eigen naam op!!!! Maak en kopie van de tekst (om de vervelende

    >bijwerkingen van forwards te vermijden), schrijf je eigen naam onderaan bij

    >en

    >stuur deze mail naar iedereen die je kent. Wie een andere taal goed

    >beheerst,

    >wordt verzocht dit te vertalen!

    >Als je ziet dat de lijst 500 namen heeft, stuur het dan naar:

    >anacheca@hotmail.com

    www.bonsaikitten.com

  • babs

    jeeeeeetje, na al ik weet niet hoeveel jaar commotie om deze site:

    Dit is een studentengrap!!!!

    al uitgezocht en al….zelfs de dierenbescherming heeft het ergens op de site staan dat het een grap is!

    elke maand komt het op dit prikbord. je komt waarschijnlijk niet vaak langs?

    babs

  • babs

    ik heb de artikelen maar even opgezocht en gecopierd…

    'Bonsaikittens' een flauwe grap

    2001-05-31

    De Dierenbescherming krijgt veel verontruste meldingen binnen van mensen die een Amerikaanse site hebben gezien, waarop zogenaamde Bonsaikittens worden aangeboden. De diertjes zouden op afschuwelijke wijze in glazen worden grootgebracht, waardoor ze altijd klein en misvormd zouden blijven. Zeer echt aandoende foto's ondersteunen deze suggestie. Reeds in februari jl. kwamen wij erachter dat het om een foute grap ging, uitgehaald door een Amerikaan uit New York. Ook vernamen wij dat de Amerikaanse politie (FBI) achter de man aanzat. Toen wij dit wisten, hebben wij geen verdere energie meer in de zaak gestoken. Wij adviseren het publiek dat ook niet te doen. Of de site op korte termijn van het net afgehaald wordt (kan worden) is niet duidelijk.

    volgende:

    ‘Bonsaikittens’ een flauwe grap

    2002-08-29

    Begin 2001 kreeg de Dierenbescherming al veel verontruste meldingen binnen van mensen die een Amerikaanse website hadden gezien, waarop zogenaamde Bonsaikittens worden aangeboden. De kittens zouden op afschuwelijke wijze in glazen worden grootgebracht, waardoor ze altijd klein en misvormd zouden blijven.

    Zeer echt aandoende foto’s ondersteunen deze suggestie.

    Er werd toen al snel bekend dat het om een foute grap ging, uitgehaald door een aantal studenten uit New York. De FBI in Amerika heeft een onderzoek ingesteld en is tot de conclusie gekomen dat het allemaal nep is. Aangezien de site niet aanzet tot dierenmishandeling, mag deze site gewoon op Internet blijven staan.

    De Dierenbescherming heeft Nederland als werkgebied. Het gaat hier om een Amerikaanse website. Helaas kunnen wij hierop geen actie ondernemen.

    Het is nu zomer 2002 en nog steeds krijgen we meldingen binnen van verontruste mensen. Daarnaast circuleert er nu ook een e-mailpetitie. Dit blijkt een niet-bestaande petitie te zijn. Wij willen iedereen adviseren hier NIET aan mee te doen. We raden iedereen aan de site niet te bezoeken en vooral niet te promoten bij vrienden en bekenden.

    Hoe meer mensen er namelijk naar kijken, hoe meer lol de maker ervan heeft!

  • Anja

    Sorry hoor, maar niet iedereen kan op de hoogte zijn dat het een grap is.

    Niet iedereen kan op internet kijken, dus kan ook die stunt niet kennen.

    Sorry, maar moet je nu gelijk zo uitvallen.

    Je kan het toch ook normaal vertellen dat het een studente grap is en dat het oud nieuws is.

    Zoals je zelf die stukje hebt neer gezet van de db, komen nog meer meldingen binnen van mensen die er niets van af weten en het melden.

    Als elke persoon dat aan geeft en zo wordt benaderd , denk ik dat zulke mensen niets meer melden.

    En aan de mensen kunnen de db aan zulke dingen komen, door dat wij dingen melden en een klacht indienen.

    Groeten Anja en de Beestenboel

  • babs

    ze zegt dat ze de foto's heeft gezien, dus kan ze internetten… anders kon ze hier ook niet naar toe mailen..

    dit is trouwens zelfs op nos journaal geweest.al heeeel lang geleden.

    en om dit trouwens meteen als waar aan te nemen en zo neer te pennen zonder enige vorm van research is wel errug dramatisch op de vroege ochtend.

    misschien kon ze eerst eens vragen of er iemand iets meer van wist?

    voor er zo'n dramabericht neergezet word? misschien komen er dan wat vriendelijkere berichtjes uit mijn pc?

    babs

  • Anja

    Niet iedereen denk daar aan, maar goed

    Ik was zelf ook niet op de hoogte en ja geen nieuws gezien met dat verhaal en zelf geen post van dat gehad.

    Ik heb het vernomen van mensen hier(kennisen) die mij het verhaal doen.

    Niet iedereen zit hier elke dag voor de buis voor de nieuws of lezen veel kranten.

    Sommige wel, ik niet en vele andere niet.

    En als iemand oud nieuws hier weg gezet wordt, vindt ik het niet nodig om gelijk zo te antwoorden.

    Jij schrijft, ze had hier toch vraag naar kunnen doen.

    Jij had haar gewoon kunnen vertellen.

    Groeten

  • Anja

    ze heeft inderdaad de foto's gezien, omdat ze die vandaag binnen heeft gekregen van haar neef.

    Dus niet 1 jaar geleden.

    Ik vindt dat niemand zo toon moet uitslaan omdat een andere het eerder weet of beter weet.

    Iedereen komt hier om te leren en andere te helpen.

    maar ookal is het oud nieuws, maak niet uit, zulke mensen kan je de goede info geven.

    Heel vaak wordt hier de zelfde vraag gesteld en die kan je ook niet zo benaderen of zeggen van…je komt hier niet zo lang.

    iedereen kan hier een vraag zetten en ja, vaak de zelfde vraag.

    Niet erg wat je kan sommige dingen niet vaak genoeg zeggen.

    Groetjes.

  • babs

    je zal best gelijk hebben dat de toon anders kon. maar een beetje research anderzeits kon ook geen kwaad. het is laks om simpelweg alles te geloven wat op internet staat..

    ok?

    babs

  • dinie

    och anja maak je toch niet zo druk,ik heb reactie gekregen dus ik hoef verder niks te doen als een mailtje terug sturen naar japan dan weten zij het ook

    ik kom inderdaad niet vaak meer op het prikbord want ik zie allemaal vreemde namen ik wens jullie een fijne dag toe .groeten dinie

  • babs

    laat ik nu ff aardig zijn…

    op www.dierenbescherming.nl

    zit een zoek button. met deze button kan je echt veel opvragen….

    ok?

    babs

    ps natuurlijk jij ook een fijne dag… (zie je wel, ook ik kan aardig doen ;o) )