mand? vetbed? bolletjeskussen? wie geeft advies

• Pien

Omdat het steeds serieuzer dat we een hondje krijgen wil ik van jullie weten of jullie een mand hebben of een vetbed (wat is dit precies) of iets anders en wat vinden jullie en de hond natuurlijk, het prettigst wie verteld mij je ervaring?

• hugo

wij hebben een vetbed echt idiaal je kunt hem wassen en in de droger doen.

• mariska

Ik ben een echte verbed fan. Ligt goed en is makkelijk schoon te houden en stinkt niet .Tis een kussen wat niet te zacht is en glad maar toch zacht van stof.

Een bolltjes kussen is natuurlijk heerlijk voor een pup om in te bijten.Zal ik niet voor kiezen.

Mand met kussen werkt ook prima(neem de mindermooie plastic versie riet maken ze snel stuk).

En toch….die van mij liggen het liefst in de bench waar niet meer als een deurmat inligt.

Leuk dat je er al zo mee bezig bent.

groetjes Mariska

• Naatje

Hallo, wij hebben een matras voor onze honden waar een hoes om heen zit waar geen vocht of luchtjes door heen gaan. de hoes is te wassen in de wasmachine. Ze vinden dit heerlijk. We hebben ook wel manden gehad maar daar konden ze nooit lekker in liggen. Ze liggen liever languit.

Groetjes Naatje.

• Femke c.

Hoi Pien,

Ik heb alles gehad.. Nu heb ik nog 2 manden staan en heb 1 drybed (soort vetbed) liggen. Ook het kussen met de bolletjes viel erg in de smaak, toch zou ik daar niet voor kiezen. Mijn hond heeft nooit gesloopt, maar de hond van vrienden wel en je weet niet wat je ziet als je de huiskamer binnenkomt en ze hebben het kussen helemaal gesloopt… OVERAL bolletjes! Bij mij is het kussen met de bolletjes de deur uit gegaan omdat mijn kater dacht dat het een superdeluxe kattenbak was “Oh lekker zacht, absorbeert ook goed, nou dan zullen we hier eens gaan plassen” :D

Als je hem leert in een bench te gaan dan zou ik lekker een vet-of drybed in de bench leggen en een mand in de woonkamer zetten.

Succes!

Femke & co.

• droepie

wij hebben voor onze Tommy een bench met een drybed erin. Hij vind het (tot nu toe) een heerlijk veilig en warm plekje. Het drybed kun je wassen in de wasmachine en in de droger doen dus erg ideaal;)

• Branka

Een vetbed is een soort stof dat lekker zacht is en waar geen vocht in blijft zitten en daardoor niet zo snel gaat stinken. Ik vergelijk het het altijd met fleece-stof maar dan met (veel) langere pool. Mijn moeder zweert werkelijk bij de vetbedden. In de auto, in de manden en als ze op vakantie gaan ligt er ook altijd een vetbed voor de honden in de caravan.

Een vetbed kan je ook in allerlei kleurtjes krijgen (en met opdruk) en in elke gewenste maat. Op hondenshows kan je het bij heel veel stands van de rol kopen.

Zelf heb ik ook een klein vetbedje (en dan nog door midden geknipt) voor mijn katten. 1 stuk in en 1 stukje op de vervoersbox en 1 stukje in een kunststofmandje. Vinden ze ook nog best lekker liggen.

Groetjes,

Branka.

p.s. als ik dit zo terug lees lijkt het wel of ik reclame aan het maken ben voor vetbedden ;-)

• Liesbeth

Moeilijk hoor ………………… er ligt ook best wel eea aan de voorkeur van je hond.

Onze vorige hond lag altijd op een kussen die ik zelf gemaakt had en precies in de (kunststof) mand past.

De hond die ik nu heb ligt het liefst op een (wollen) deken die we op een propje in de hoek van zijn mand ‘draperen’.

Heb echt van alles bij hem uitgeprobeert, maar dit is ZIJN keuze. Prima, want tegen de tijd dat ik door de oude wollen dekens van de familie heen ben, ga ik naar de kringloop ;-).

• Chrisj@

Ook hier ligt een vetbed op de grond en de hond ligt er heerlijk op te slapen.

Makkelijk in onderhoud.

Chrisj@