Dieren zijn geen mensen, je moet ze in hun waarde laten

  • Onze verslaggever

    Deskundige hekelt telepathie bij beesten

    ?Dieren zijn geen mensen!?

    door DAPHNE VAN DIJK

    DIEMEN ? Afgelopen vrijdag was de eerste spraakmakende aflevering te zien van ´De Dierentolk´, waarin Cecilia van der Drift dieren die ziek zijn of probleemgedrag vertonen, behandelt met behulp van telepathie. Maar dierengedragskundige en hondentrainer Guus Piërlôt gelooft hier niets van. Hij vindt het zelfs gevaarlijk om dieren menselijke eigenschappen toe te kennen. ?Zo creëer je juist probleemgedrag. Dieren zijn dieren en geen mensen. Je moet ze in hun waarde laten.?

    Ene Patricia Marchand zit met hond Bo op de bank. Naast haar zitten dierentolk Cecilia van der Drift en presentatrice Lucille Werner. Vorig jaar is Sienna, de andere hond van Patricia overleden en sindsdien is Bo volgens haar treurig en verdrietig. Patricia wil weten of Bo rouwt en of Sienna er nog is. De dierentolk sluit haar ogen, snuift lucht op en legt naar eigen zeggen contact met de overleden hond. Die heeft het gevoel dat Bo zich geamputeerd voelt. Sienna geeft aan Cecilia door dat het nu genoeg is en spoort Bo aan dat ze zichzelf moet zijn. De hond ligt doodstil op de bank. Dan zegt Cecilia: ?Ik ga aan Sienna vragen om af en toe contact te zoeken met Bo, zodat ze op eigen poten kan staan.?

    Dierengedragskundige Guus Pierlot, die de eerste AVRO-aflevering in de reeks van vijf heeft bekeken, gelooft niet dat Bo treurig of verdrietig is. ?Ik zag alleen maar een hond op de bank ? een hond hoort niet op de bank te liggen ? die doodsbang was en doodstil lag. Een hond is een groepsdier dat iedereen in zijn omgeving als onderdeel van een roedel ziet en die altijd gericht is op de leider, de alfa. Die is het voorbeeld en mag als eerste eten, krijgt de beste slaapplaats en mag zich voortplanten. Het is mogelijk dat die overleden hond de leider was, waardoor Bo zijn veiligheid kwijt is en daardoor in de stress is geraakt. Een mens hoort altijd de leider van een hond te zijn, want naar zijn leider luistert hij en die gehoorzaamt hij. Een beest goed verzorgen betekent nog niet dat de hond je als alfa ziet. Ik zou die mevrouw adviseren of een hond erbij te nemen of eens een goede hondentraining te gaan volgen!?

    Stemmingen

    Guus Pierlot traint al decennia politie- en jachthonden, sinds kort soho´s (honden voor sociaalgehandicapten), heeft een hondentrainschool en is dierengedragskundige. Hij helpt mensen wier dieren probleemgedrag vertonen, al zo´n 10.000 de afgelopen jaren. ?Mensen krijgen problemen met dieren omdat ze die menselijke eigenschappen gaan toekennen. Een beest leeft in het heden en zijn gedrag is gefocust op overleven. Zijn geheugen is gevormd door conditionering. Een hond van 14 weet niet dat hij stokoud is. Dieren hebben geen mening of kennen geen naastenliefde zoals wij. Hij gaat echt niet uit liefde een relatie met je aan! Een dier begrijpt je niet, maar voelt je stemmingen aan omdat je doen en laten anders is.?

    Volgens de website dedierentolk.nl heeft Cecilia van der Drift sinds vier jaar een praktijk voor telepathische consulten met dieren. Haar eerste ervaring was met een hond die zij reiki (doorgeven van energie) gaf tegen kale plekken op zijn huid. ´s Nachts kreeg Cecilia een visioen waarin de hond haar uitlegde dat hij liever door zijn baas werd ingesmeerd op zijn kale plekken. Omdat dat zo lekker voelde. Sindsdien kan ze voelen wat het dier denkt, wil en voelt en geeft ze cursussen aan mensen om hun telepathisch vermogen te verrijken. Zo communiceert ze in het programma ´De Dierentolk´ met een wasbeer die sinds zijn castratie veel aan zijn plasser sabbelt. En met een ondeugend schaap dat volgens de dierentolk eigenlijk een hond had willen zijn. En krijgt ze beelden door van papagaai Coco die zich eens in de drie, vier maanden helemaal kaal plukt. Cecilia op televisie: ?Hij neemt energie op uit de ruimte, gevoelens uit de kamer. Dat slaat hij op in zijn veren en dan gooit hij er in één keer alles uit zodat hij opnieuw kan beginnen. Hij heeft het voor jullie over als een daad van liefde.? Via de beelden die Coco zelf doorgeeft, wordt zijn eigenaresse geadviseerd het raam vaker open te doen voor frisse lucht.

    ?Wat een onzin!?, reageert Guus fel. ?Dat een papagaai zijn veren verliest, heeft een aantal oorzaken. Of hij verveelt zich of hij krijgt de verkeerde voeding. Een papagaai is een koppeldier dat een matje wil. Heeft hij geen andere papagaai omhanden, dan kan een mens dat worden. Maar dan moet je hem wel goede aandacht geven, maar geen overdaad. Als een papagaai zichzelf kaal plukt, komt er een zoete stof op de huid vrij. Dat smaakt lekker en dus wordt hij een ´junk´ van zijn eigen gedrag. Je kunt beter wat honing door zijn voer mengen. En een raam open zetten voor frisse lucht lijkt me geen goed plan. Papagaaien komen voor in de tropen, hoor!?

    Wegens zijn verdiensten op het gebied van dierengedrag, wordt ook Piërlôt wel dr. Doolittle genoemd. Of denkt men dat hij over bepaalde gaven beschikt. ?Onjuist?, lacht hij. ?Ik praat niet met dieren, ik verplaats me in hun gedrag. Communiceer zoals zij dat onderling doen. Imiteer die handelingen. Zo doet de paardenfluisteraar Monty Roberts dat ook. Dat is heel wat anders dan te suggereren datje met dieren kunt praten.?

    Na elke behandeling van Cecilia zijn alle diereneigenaren tevreden. Maar of het ook gewerkt heeft, krijgen we aanstaande vrijdag te zien. ?Wat mij opvalt?, zegt Guus Piërlôt, ?is dat de dieren totaal geen contact hadden met die mevrouw. Als je zegt met dieren te communiceren, waarom reageren ze dan niet??

    Cecilia van der Drift is het eens met Guus Piërlôt dat honden leiding nodig hebben en dat het niet goed is ramen open te zetten voor papagaaien (tenzij het huis net geverfd is, zoals bij Coco bleek). ?Maar ik denk dat dieren worden ondergewaardeerd in hun vermogen te voelen en keuzes te maken. Niet elk consult van mij is een succes, maar wel bijzonder vaak. Het bewijs? Ik zie hoe ze veranderen, vaak direct al na het consult. Of anders korte tijd daarna.?

    Bron: Telegraaf

  • Onze verslaggever

    Cecilia van der Drift heeft sinds 4 jaar een praktijk voor telepathische consulten met dieren. Haar eerste telepathische ervaring had zij met een hond die zich verzette tegen een Reiki behandeling; Reiki is het doorgeven van energie met je handen om het genezingsproces te bevorderen. De hond kreeg deze behandeling, omdat hij last had van een huidziekte. ’s Nachts in bed ging Cecilia mediteren; ze vroeg of ze het dier wel verder moest behandelen. De hond kwam meteen in haar gedachten “Hé, ben je daar eindelijk. Ik roep je al de hele avond.” Cecilia: “De hond legde mij uit dat hij liever geen Reiki behandeling kreeg, maar dat hij liever door zijn baas werd ingesmeerd op zijn kale plekken. Dat voelde voor hem zo lekker dat hij daarom niet van deze kale plekken af wilde.”

    Telepathie

    Omdat ze zich verder wilde verdiepen in telepathie, volgde ze een cursus. Hierna begon ze ook telepathisch contact te leggen met andere dieren. Cecilia legt uit dat zij, zodra ze zich ervoor openstelt, kan voelen wat het dier wil, denkt en voelt. Op deze manier kan zij zijn gedachten opvangen en overbrengen op het baasje. Dat kunnen vrolijke maar ook pijnlijke ervaringen zijn. In het begin had Cecilia moeite met het verwerken van deze emoties. Inmiddels kan zij hiermee beter omgaan zonder dat zij het dier en zijn baasje tekort doet.

    Ontwikkelen

    Dieren kunnen van nature telepathisch met elkaar communiceren; mensen kunnen dit vermogen in zichzelf ontwikkelen. Om mensen telepathisch te laten communiceren met dieren, geeft Cecilia cursussen. “Als je van dieren houdt, zelf dieren hebt of met dieren werkt, is het ontwikkelen van je telepathische vermogen een verrijking. Telepathie is een uitstekende manier om diepgaander en bewuster contact te maken met dieren. Ik stel het belang van dier en mens voorop en werk vanuit de holistische gedachte; dit is de gedachte dat lichaam en geest één zijn. Respect voor de vrije wil en de eigen ruimte van elk wezen staat te allen tijde voorop. Het kan dus gebeuren dat het dier niet het achterste van zijn tong laat zien, mensen doen dat ook niet.”

    Contact

    De vragen die Cecilia krijgt voorgeschoteld zijn uiteenlopend van aard: zo kan het baasje zich afvragen hoe zijn dier zich voelt, waarom hij zo angstig is of hoe komt het dat zijn dier zich anders is gaan gedragen. Door het contact dat Cecilia maakt met het dier krijgt het baasje een beter beeld van hoe hij met zijn dier om kan gaan. Ook krijgt Cecilia vaak de vraag voorgelegd of zij contact wil zoeken met een overleden dier. Veel diereneigenaren hebben last van een schuldgevoel, omdat ze zich afvragen of zij hun dier niet te vroeg hebben laten inslapen.

    Bron: http://www.dierennatuur.nl/alledierentv/dierentolk/cecilia.asp

    Bekijk hier alvast een promo: mms://media.omroep.nl/avro/adtm/spot/promo_dierentolk.wmv

  • peter

    Tja,weer een gat in de markt zou ik zeggen.

    Een telepathische ontmoeting met een dier,is dit zendtijd vullerij?

    Ik ben hier erg kort in,een dier is een dier geen mens,je dient een dier dus ook niet te benaderen vanuit menselijk standpunt.

    Een wasbeer die zijn gevalletje na castratie overmatig wast doet zijn naam eer aan,(wat doet zo'n dier eigenlijk in gevangenschap?)

    Wat een totale onzin zeg,die cecilia dacht waarschijnlijk,mwah yomanda mag niet meer praten dus ik spring maar in het gat,ze mag eens praten met mijn dieren.

    Ik weet niet of ik via deze weg een verzoekje aan haar kan richten,een maat van mij heeft een groene mamba die al 3 maanden niet gegeten heeft,zou ze misschien even willen praten met dit engeltje??????????

    Ik doe hierbij een oproep aan alle slangenhouders die problemen hebben met een van hun slangen,ga langs bij cecilia.

    Heb je een zeekrokodil aarzel niet,bel en ga langs.

    Wat een onzin zeg.

    Cecilia ik nodig je uit,ga met me mee en ik laat je praten met dieren waar je nooit aan gedacht had toen je dacht makkelijk geld te gaan verdienen.

    Ik ga bij deze al mijn ramen open zetten en al mijn terraria voor de frisse lucht,en cecilia zal al mijn dieren buiten toespreken en hun klachten verhelpen.

    Go girl leef je uit,wat een charlatan.

    Kale plekken op een hond en dat dier geeft aan dat hij graag ingesmeert word door zijn baas.

    Elke hond word graag geaaid door zijn baas,heeft niks met insmeren te maken,is de simpele rangorde.

    Hier kan ik echt pissig om worden want als resultaat van deze kwakzalver uitblijft verdwijnen er weer dieren in de opvang.

    Ga goud zoeken op de zuidpool cecilia,het liefst in de winter in je bikini.

    Geen groeten peter

  • germa

    Nou is er al een hoop onzin geschreven over dier en mens, maar dit slaat alles. Het is toch te gek voor woorden dat mensen nu denken ook de dieren uit het hiernamals te horen. Klinklare kul. Het gaat nergens over. Behalve dan misschien over de fantasie van een stel doorgedraaide, zich vervelende mensen die ineens stemmen horen. Bezoek eens een psychiater zou ik zeggen.

    Belachelijk !!!

  • Nicole

    Ik heb een discussie hierover gevolgd op een ander pb en ik sta werkelijk met mijn bek open. Dat mensen hierin kunnen geloven, regelrechte oplichters zijn het. Ik heb eens een programma gezien “Goochelaars ontmaskerd”. Dat ging ook over charlatans die zogenaamd de toekomst konden voorspellen, praten met doden uit het hiernamaals enz. De truc was dat mensen uit het publiek heel onopvallend dingen werden gevraagd in de foyer voordat de uitzending begon. Mensen vertellen nu eenmaal graag veel zo niet alles. De notities werden verwerkt, de “goochelaar” had een microfoontje in zijn oor, geheel onzichtbaar naar een vent die hem de aanwijzingen gaf die ze hadden vergaard uit het publiek.

    De mensen die naar voren werden geroepen om over hun overleden tante, broer, zus of wat dan ook te praten waren stom verbaasd dat die bedrieger dat allemaal zo goed wist en geloofden werkelijk dat die boef praatte met doden uit het hiernamaals. Hoe mensen toch belazerd kunnen worden waar ze zelf bij staan. Ze hebben niet in de gaten dat ze even tevoren zelf de info hebben gegeven. En dan de show die die kerel opvoerde, een 1e klas acteur is er niets bij.

    Dat zal dan met die Nederlandse “paardenfluisteraar” ook wel zo gegaan zijn. Het doet het natuurlijk goed op tv en een heleboel mensen trappen daar met open ogen in. Ik vind het echt schandalig dat zulke praktijken vertoont mogen worden, teartrekkers ten kosten van mensen die verdriet hebben om hun overleden dieren of geliefden. In een woord schofterig maar ja het levert kijkcijfers en daar is het in tv land toch allemaal om te doen?

    Groetjes

    Nicole

  • Xandra B.

    Ik heb er niet naar gekeken,want ik vind dit soort programma`s te dom voor woorden. De enige manier om met je dier te COMMUNICEREN (dus niet praten,want dat is onmogelijk),is gedragstypische gedragingen te gebruiken om duidelijk te maken wat jij van het dier verwacht. Door een dier te observeren kun je zien hoe het dier zich voelt en wat het eventueel wil.(waar behoefte aan is)

    Tja,de vermenselijking van dieren. Het is een afwijking van de mens.

    Ik vind het op een religie lijken.

    Gr.Xandra B.

  • arie

    t'Ja, de mensheid wil bedrogen worden, zeggen ze hier…….

    Zeg Peter, ik heb hier nog een artikel over evolutie uit het ref. dagblad van afgelopen woensdag het lijkt me iets voor jou, als je belangstelling hebt geef je je e-mail adres maar, dan scan ik het wel even en stuur het per e-mail.

  • peter

    Ze is wel mooi die cecilia,mooie hals,mooie oortjes,heldere mooie kijkers en dat halster staat haar enorm goed.