Je hebt helemaal gelijk. Ook in mijn klassen zijn erg veel afvallers geweest. En iedereen die de opleiding afmaakt komt inderdaad met het probleem dat er veel te weinig (betaalde) banen in zijn.
Geven ze bij jullie op school wel goed les?
groetjes linda
Anoniem
Hoi Colaco, is Leeuwarden een leuke stad om te wonen?
Groetjes,
Andre
Rosa ( de echte)
Hallo Linda,
We krijgen voor de dierenvakken die we hebben wel goed les.Al hebben we niet voor iedere dierengroep een leraar die er echt alles over weet. Het is een beetje aanmodderen af en toe, maar daar komen we wel uit. Dramatisch zijn de andere vakken zoals bedrijfseconomie en voorraden beheren en voorraden administratie enzo. De leraren snappen zelf niet wat ze nou doen en wij dus ook niet.
Het lesgeven is soms ietwat magertjes..ene zesje zou ik zo zeggen
Chera
6je !!!!!!!!!!!!! Roosje, na 3 jaar kl*ten mag je de school gewoon wel een 3 geven hoor.
En das dan ook alleen maar voor de moeite.
Ik zit bij Roosje in de klas, 3de jaar dierverzorging op het MBO Clusius in Alkmaar, maar dat was al duidelijk denk ik.
Meestal zijn de lessen wel leuk en leerzaam, maar soms
Wij zijn begonnen in een proefjaar,
Zo kregen wij PC (computer) waar we geen begeleiding bij kregen, en niemand snapte wat we nou precies moesten doen.
Voor vragen kon je ook bij niemand terecht, en denk nou ook niet dat docenten tijd hadden om je opdrachten die je wel kon maken, af te tekenen.
We moesten in 1 jaar tijd 8 boeken doorgewerkt hebben,
Aan het eind van de eerste klas werden dit er 4, en dan moesten de andere 4 het jaar daarop voor een bepaalde tijd.
Aangezien de hele klas dit niet zou redden (en een hele klas laten zakken gaat niet) hebben ze dit ook maar veranderd naar alle boekjes in het 2de jaar.
In het 2de jaar redde dit ook bijna niemand, hup boel weer veranderd, en nu moet alles in het derde jaar.
Gewoon even een voorbeeldje van het zooitje als het bij ons kan zijn op school.
Maar ik moet er ook wel even bijzeggen dat wij schatten van leraren hebben (he Roosje), en een ontzettend leuke klas.
Zo hebben we met het vak Aquarium met zijn allen (incl docent) Finding Nemo gekeken.
Onder het mom van plantjes leren kickuh toch?
Chera
carin
Leuk he school. Heb ook in alkmaar gezetten en afgerond. Ik heb mijn papiertje weer binnen en ben nu verder gegaan in Leeuwarden op het Van Hall, diermanagement. Erg leuk maar de overstap vind ik erg groot en hier moet ik echt leren. Wat ik niet gedaan heb op het mbo. Degene die van het mbo dierverzorging doorstomen naar het hbo vraag even goed na wat de eisen zijn. Ik heb een zomer cursus biologie moeten doen en een zelf studie engels omdat ik onvoldoende engels kon. Bij diermanagement heb je ook modules in het engels denk daar wel aan of je dat wel gaat redden. Voorde rest vind ik het echt een hele leuke opleiding met veel richtingen.
Succes iedereen met jullie opleiding.
Groetjes,
Carin
Andre
Doet een van jullie, of kent een van jullie iemand die de opleiding dier-en veehouderij van HAS doet in Den Bosch? Hoe bevalt deze?
Andre
Rosa ( de echte)
ok ok chera..ik was ook wel ff mild in mn oordeel….een 3 is nog hoog voor de school……….
Marloes
Volgens mij is het vrijwilligers werk en heb je geen opleiding nodig, maar een opleiding dierenverzorging is altijd handig voor jezelf omdat je dan meer af weet van dieren.
Marloes
hoi,
Ga eens naar www.helicon.nl daar staan alle steden op waar zei een school hebben en ook informatie over de opleidingen, ik ga daar ook een opleiding doen, die doe ik in Nijmegen.
Dierenverzorging niveau 2 BBL, dat houd in 4 dagen werken (in een bedrijf met dieren) en 1 dag naar school dus alle praktijk leer je in het bedrijf ( www.Aequor.nl staan leerbedijven) en alle theorie leer je op school.
Je kunt de opleiding ook doen in BOL en dan ga je gewoon 5 dagen naar school.
Linda
hahahhahahahahahahahhahaha,
lijkt jullie school toch nog erg op de mijne.
groetjes Linda
Bevestig spam
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Gerapporteerd als spam
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!