goh, het loopt niet echt storm op dit prikbord..
hoi
ik zit ook op een mbo helicon school, maar dan in geldermalsen! ik zit nu in het 2e jaar en heb nog weinig tot niets geleerd! ik raad echt niemand aan om naar deze school te gaan, het is ECHT een zooitje!
hopelijk is dit duidelijk genoeg.
ik zou blij zijn als ik eindelijk met deze school klaar ben en naar de HAS in den bosch kan gaan!
groetjes liza
nou ik wil wel praten of dieren nou ik vind het niet goed om dieren te slachten die beesten willen ook leven niet wij kunen leven maar iedereen de hele natuur leeft dus ik wil hier op over praten wij hebben ook een hart maar aandere diren hun hebben ook ogen en levens dat is ook niet goed om een mier dood te trappen of een worm of spin en als jij een vlieg was zou je tog ook niet willen dood getrapt worden dan zou je niet willen dus dan moet je niet andere dieren dood trappen dit wil ik heel graag in de krant krijgen
Hallo
Ik ben sinds vorige maand afgestudeerd aan de HAS Den Bosch voor de opleiding dier en veehouderij en het is mij zeer goed bevallen. Ten eerste omdat ik eigenlijk niet precies wist wat ik later wilde gaan doen in de dierhouderij en ten tweede omdat ik niet te specifiek wilde studeren. Studenten van de HAS worden zeer breed opgeleid en zijn van alle markten thuis. De leraren beschikken over zeer veel expertise en je krijgt ook veel gezondheidslessen van dierenartsen. Deze HBO opleiding duurt normaal gesproken 4 jaar, maar ik heb een verkort traject doorlopen omdat ik VWO als vooropleiding heb gedaan. De eerste twee jaar van de opleiding zijn vrij algemeen en zowel op dier- als op veehouderij gericht. Vanaf het derde jaar kun je zelf je modules samenstellen binnen je eigen dierinteresses. Ook ga je in het derde jaar 20 of 30 wken op stage. Ik heb 11 weken in verschillende wildparken in Zuid-Afrika gezeten en dat was echt de mooiste tijd van mijn leven! Mijn binnenlandse stage heb ik bij een voedingsadviesbureau gelopen voor dierentuindieren. Ook deze stage was zeer leerzaam. Om de een idee te geven van de vakken/modules die er worden gegeven:
verplichte modules:
„X Dierhouderij
„X Bedrijfskunde
„X Sector
„X Analyse
„X Beroep & Maatschappij
„X Periferiestage
„X Innovatieve Kwaliteitsproducten
„X Bedrijfsbegeleiding
„X Ondernemen
Keuze modules:
„X Georganiseerde dierziektebestrijding
„X Vruchtbaarheid, voortplanting en fokkerij
„X Ethologie
„X Diergeneeswijze
„X Voeding eenmagigen
„X Training & blessurepreventie sportpaarden
„X Verkoop
Ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt, en voor vragen kun je altijd mailen!
Veel succes!
Groetjes Saskia
ik zou graag willen reageren.
Kijk ik gebruik wel punten en andere leestekens. Tevens kan het zzelfs voorkomen dat mijn spelling redelijk goed is. Voor de rest ben ik het totaal niet met je eens, maar er zijn zat mensen die het wel met jou eens zijn. Ga eens kijken in China of Mongolie bij de monniken. Zij geloven ook dat alle dieren een ziel hebben en gelijk behandelt moeten worden. Of anders het Boedhisme. Denk nou niet dat ik geen gevoel heb en medelevn met dieren. Ik doe nu Van Hall en heb ook MBO dierverzorging gedaan, maar ik lust mijn stukje vlees te graag en insecten blijven vervelend in veel gevallen.
Sorry ik deel jouw mening dus niet.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?