Praten over dierenopleidingen

• nathalie

hoi ik ga een opleiding doen als dieren verzorger maar is er wel werk,ik zoek nl een werk plek,,want ik ga bbl doen

• nathalie

nee ik heb nog geen bericht gehad en jij dan???

• mam van M.

WIE DOET ER HBO DIERMANAGMENT??????????????????????????????

De naam DIERmanagment interesseerde mij. Ik heb gezocht op internet maar ik kon niets vinden. Doe jij diermanegment? zou jij/u een berichtje willen achterlaten?

Zou u daarin willen melden:

-waar u die opleiding volgt/ heeft gevolgt?

- welke vakken u krijgt?

- wat het nou precies in houdt?

beantwoordt u mijn vragen danb vben ik u erg dankbaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes Anouk

• Dukkie

Hoi Anouk!

Je berichtje is al wat ouder, dus misschien heb je al een antwoord op je vragen. Maar ik zal ook nog ff antwoorden!

Ik doe zelf ook diermanagement aan het Van Hall Instituut in Leeuwarden. Dat is ook de enige school die diermanagement geeft. Er zijn wel meer dieropleidingen op HBO niveau, maar die zijn grotendeels gericht op profit-dieren (koeien en varkens), Diermanagement is gericht op non-productie dieren, dus geen koeien en varkens, maar huisdieren, dieren in het wild ect.

Vakken die je hierbij onder andere krijgt zijn vakken die gericht zijn op hoe dieren in elkaar zitten en voeding ed., maar bv. ook ethiek en mens-dier relaties. En het is een management opleiding dus je krijgt ook vakken als management & organisatie en vergader technieken.

Je kan ook altijd even kijken op www.vhall.nl of www.jedenktvanhall.nl. Daar kun je meer info vinden over de school, de opleiding en ook de verschillende afstudeer richtingen! Maar als je nog meer vragen hebt mag je ze ook aan mij mailen, ik zit namelijk in het Greenteam. Dat is het student-voorlichtingsteam van de school.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :-D

groetjes Daphne

• Joyce

Hallo,

Ik zit nu nog op de HAVO. Ik weet nog steeds niet wat ik hierna wil gaan doen. Ik zou graag iets met dieren willen doen en heb daar heeeeel goed over nagedacht!

Maar, welke opleiding is nou het leukst. Welke opleiding krijg je goed werk mee.. Welke opleiding betaald redelijk… ??

Ik zou niet wat met koeien/varkens willen doen, maar gewoon kleine huisdieren. Het liefst honden & Katten.

Ik ben vrijwilliger in een asiel , maar bij welke opleiding kun je bijvoorbeeld een asiel runnen? Zoiets zou ik wel willen doen. Ongeveer die richting uit.

Wie kan mij meer informatie geven? Alvast bedankt.

Groetjes Yvette.

• Brenda_2

Hallo.

Ik wordt in juli 17 jaar.

ik doe nu een talen opleiding, maar eigenlijk wil ik graag een dierenopleiding doen.

We hebben thuis heel veel dieren, het is net een boederij. Omdat ik met dieren ben opgegroeid denk ik zelf dat ik er wel geschikt voor ben.

maar ik vind maar geen school waar ik het kan studeren.

Weet er iemand 1 in Midden-Limburg ?

bedankt.

• Wanja

Het is al een tijdje stil op dit topic dus dacht ik laat ik er eens weer wat leven inbruisen….lol

Al eerst ben ik wat ouder dan de meeste mensen die een opleiding in de dierenzorg beginnen en daarom was het voor

mij ook een goeie keuze om dit via de LOI te doen,ik ben begonnen met de basisopleiding in Sept 2011 en het gaat goed

zo ver.Daarna,als ik het met goede cijfers haal natuurlijk,wil ik via modules vrijstelling aanvragen voor de MBO Dierenzorg Recreatief…

En misschien hopelijk,op een dag,bedrijfsmatig een baan vinden in het liefst een dierentuin of zoiets gericht….

Zijn er nog meer mensen hier die deze opleiding volgen via de LOI? En hoe vonden/vinden jullie het?

Altijd leuk om ervaringen te wisselen en meer…..

Groeten,

Wanja

• Wanja

Het is al een tijdje stil op dit topic dus dacht ik laat ik er eens weer wat leven inbruisen….lol

Al eerst ben ik wat ouder dan de meeste mensen die een opleiding in de dierenzorg beginnen en daarom was het voor

mij ook een goeie keuze om dit via de LOI te doen,ik ben begonnen met de basisopleiding in Sept 2011 en het gaat goed

zo ver.Daarna,als ik het met goede cijfers haal natuurlijk,wil ik via modules vrijstelling aanvragen voor de MBO Dierenzorg Recreatief…

En misschien hopelijk,op een dag,bedrijfsmatig een baan vinden in het liefst een dierentuin of zoiets gericht….

Zijn er nog meer mensen hier die deze opleiding volgen via de LOI? En hoe vonden/vinden jullie het?

Altijd leuk om ervaringen te wisselen en meer…..

Groeten,

Wanja

• Xandra B.

LOI. Veel overbodige veel te vergaande theorie,weinig praktijk. Niet een diploma om serieus werk mee te gaan zoeken.

Als je al betaald werk kunt vinden! En ik neem aan dat je niet bij Teun Lelie aan de slag wilt…

http://www.youtube.com/watch?v=DYPiUAnWE3k

• <Elysa>

Jammerrrr, ik heb al een baan maar anders zou ik zeker naar Teun Lelie gaan..:D