Praten over dierenopleidingen

• Wanja

Heb je er zelf ervaringen mee dan,als ik vragen mag?

Ik ben ook niet van plan om met een basisopleiding ergens op de deur te gaan kloppen voor werk hoor!

Trouwens de LOI is nu veranderd,gedeeltelijk,medio aug 2012 zijn alle opleidingen veranderd en wordt

het onderwijs competentiegericht,dus uiteindelijk gaat het dan niet om wat je weet,maar wat je kan in de

praktijk.

Ik vindt dat sowieso ook beter,want je kan wel veel lezen en leren maar je moet het ook maar zien toe

te passen.Dus ja tegen de tijd dat ik,hopelijk,de MBO opleiding begin is het meer praktijk gericht en

heb je ook een betere kans om wekr te vinden.

Waar heb jij de dierenzorg gedaan? (als dat van toepassing is) en werk je in de dierenzorg?

groet

• Xandra B.

Ik heb er ooit aan gedacht een opleiding bij de LOI te doen,maar mijn toenmalige stage-dierenarts zei ook al dat hij liever iemand aan zou nemen met praktijkervaring. Nu kan dat in de loop der jaren wel veranderd zijn,maar laat je dan goed informeren wat de opleiding precies inhoudt. Het opleidingscentrum in Barneveld staat beter aangeschreven.

Ik heb de Lagere Agrarische School,Leerlingenstelsel Dierenzorg (1 dag school,4 dagen stage) en de opleiding tot biotechnicus gevolgd aan de Faculteit Diergeneeskunde Uithof Utrecht.

Stages gedaan bij dierenarts en kinderboerderij. En gewerkt bij 2 proefdiercentra.

• Xandra B.

Het is trouwens ook zo,dat je in het dierenvak-wereldje je contacten moet hebben om het geluk te hebben om ergens al of niet betaald aan de slag te mogen. (vooral dierentuinen) Dat komt omdat er te veel mensen zijn die met dieren willen werken.