hamster gestrest ???????

  • coby

    Hallo allemaal ik heb een dringende vraag , mijn dochter heefr van haar vriendinnetje een hamster gekregen om op te passen vriendinnetje gaat verhuizen dus staat het beestje hier

    nu us mijn vraag ze trekt haar hele buikje kaal er zit geen haartje meer op kan dit komen door verandering van baasje,mischien is ze wel gestrest en kan ze niet wennen aan de nieuwe omgeving ,we geven haar veel aan dacht en ik weet niet meer wat we er aan kunnen doen mischien heeft iemand raad alvast bedankt gr coby

    p.s we habben jaren hamsters gehad maar dit heb ik nog nooit meegemaakt

  • Rosa ( de echte)

    Tja…ik weet t ook niet..Ik denk dat stress een goede factor zou kunnen zijn. Misschien heeft ze een allergie voor een bepaald voerbestanddeel dat ze voorheen niet kreeg? Of heeft ze last van huidparasieten??

  • coby

    nee ik kan geen parasiet vinden ze heeft het ook alleen maar op het buikje voor de rest geen plekjes, alleen het hele buikje is kaal ook heen wondjes er op

  • Rosa ( de echte)

    Ik denk dat het dan de stress is. Het van het een op andere moment in een andere omgeving terecht komen…Is het een vrouwtje?? Het kan zijn dat ze zwanger is en een nest maakt van de buikharen……

  • coby

    nee volgens mijn dochter haar vriendin is er geen andere hamster bij geweest, dus dat zal het niet wezen

  • Fenne

    Het kan zijn dat je hamster ziek is je kan dan eventueel naar de dieren arts gaan om het e controleren