Stronghold, iemand ervaring?

  • dieuke

    Hallo mensen,

    Onze twee katten hebben allebei (ja hoe is het mogelijk) last van vlooienallergie.

    Hiervoor zijn we naar de dierenarts geweest, maar omdat ik zwanger ben, mogen we de katten niet behandelen.

    Alle behandelingen zijn volgens de dierenarts te chemisch. Of anders mag ik de katten 2 weken niet aanraken. (wat in de praktijk onmogelijk is)

    Nu adviseerde een vriendin om Stronghold te gebruiken. (van Phizer)

    Hierbij mag je de katten een half uur niet aanraken, en daarna mag het weer wel.

    Zelfs ik als zwangere vrouw.

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Alvast bedankt,

    groet dieuke

  • Nicole

    Prima spul, een pipetje in de nek leegspuiten en klaar. Een van de beste middelen tegen vlooien.

    Nicole

  • dieuke

    Ja maar ik ben zwanger!

    Is dat dan niet schadelijk?

  • Ratcat

    Hoi Dieuke,

    Mijn poes heeft ook een vlooienallergie. Voor we daar achter waren, waren we een boel injecties en tabletjes verder. Sindsdien als ze ook maar een bultje heeft, zo'n pipet in de nek en is het bijna meteen over. Ik meende ook begrepen te hebben dat het niet zulk agressief spul is, maar de ervaring met zwangerschap heb ik nooit iets over gehoord. Wellicht dat er op het kattenprikbord meer ervaring mee is?

    Wist trouwens sowieso niet dat dat schadelijk zou kunnen zijn…….

    Groeten, Wendy

  • Nicole

    Vraag dat eens na bij de dierenarts, die kan je uiteraard alle informatie daarover geven.

    Nicole

  • cindy

    persoonlijk heb ik goede ervaringen met frontline…

    dat mag zelfs bij zwangere poezen worden gebruikt,dus lijkt me sterk dat een zwanger mens er dan schade van zou ondervinden.

    groetjes cindy

  • gardenlover

    Stronghold is niet geschikt voor katten met een vlooienallergie omdat de vlooien bloed moeten drinken voor ze dood gaan. Je kunt beter Frontline of advantage gebruiken. Beide niet giftig voor zoogdieren zoals wij, maar stronghold is dat wel ! Stronghold is gewoon een veeproduct, wat al jarenlang voor koeien en schapen gebruikt werd. Alleen in de aangepaste vorm is het nu ook geschikt gemaakt voor hond, kat en fret. Het werkt wel weer tegen spoelwormen en oormijt, dus een voordeel als je kat moeilijk te behandelen is met pillen of zalfjes. Zelf gebruik ik al jaren frontline en ben er erg tevreden over.

    Gr, Gardenlover.

  • Ratcat

    Nou dat is niet mijn ervaring dat het niet helpt. Mijn kat is allergisch voor vlooien en een pipetje Stronghold in de nek en volgende dag is het over.

    Groeten, Wendy

  • marjolein

    ik ben benieuwd welke middelen jouw dierenarts tegen vlooien gebruikt. voor zover ik weet zijn alle moderne middelen niet giftig voor mensen of dieren. een frontline werkt perfect. de vlooien vallen er dood vanaf :D

  • Ziko

    Mein vlo is dood. Maar die op mein kat nicht. Wel mooi verpakkung. 2/10