Mijn hond is bang voor de maan

  • simone

    Hallo!

    Ik heb een vraagje aan andere baasjes, bestaan er meerdere honden dien bang zijn voor de maan?

    En weet iemand wat ik eraan kan doen om mijn hond hier vanf te helpen?

  • peter

    Ik heb al in geen tijden een maan gezien.

    Mijn honden worden bijna bang van de zon.

    Wat je er aan moet doen?

    Gewoon hopen dat de zomer zo blijft,geen maan geen paniek

  • simone

    jawel hoor,

    gisteren avond dan staat er zelf als het nog licht is een maan. de hond heeft de hele avond binnen gelegen, terwijl hij anders dol graag bij ons komt liggen. nu valt t pas op hoe vaak die maan er eigenlijk is!

    groetjes simone

  • dientje

    kun wat meer vertellen

    hoe je erbij komt dat jouw hond bang is voor de maan is

  • dientje

    nee hoor je hond isniet bang voor de maan maar zoekt de koelte op

  • .

    meestal helpt het als je het dier vermanend toespreekt, en natuurlijk het opzoeken van het “gevaar”. jij als roedelleider zal moeten laten merken dat er niets is om bang voor te zijn dan kalmeren ze wel. in geen geval lievig doen tegen het dier.

  • vlinder

    hou toch op zeg….

    een hond bang voor de maan??

    voor onweer oke,voor vuurwerk ook oke,maar voor de maan??

    gaan hier nog mensen nog serieus op in ook???

    beestje zoekt verkoeling,heeft niets met angst te maken voor de maan of zon of sterren!

    maan,zon,sterren zijn heel natuurlijk….

    dus niet troosten of erin wrijven dat hij of zij zo zielig is!

    doe normaal,dan doet je hond het ook!

    mijn pupje,een malthezer leeuwtje heb ik toevallig rond kerst gekregen….

    ben met dat beestje direct buiten gaan lopen,en bij elk rotje of knalletje of bliksemflits,ging ik totaal uit mn dak van blijdschap(ondanks soms zelf me het apelazerus schrikken)

    gaf hem direct een koekje,en liep door zonder er verder aandacht aan te besteden!

    sindsdien staat hij te kwispelen bij elke knal(dichtslaande deur zelfs)

    omdat een knal of schrikken,betekend dat hij een koekje gaat krijgen!

    oudejaars avond is voor hem een groot feest,want dan valt er veel te knallen,en dus veel kaas en worst op te halen!

    daar is hij zo druk mee,dat bang zijn,niet eens in zn koppie opkomt!

    om twaalf uur loopt hij kwispelend zn rondje mee voor zn plasje en poepje!

    maargoed,zelfs ik ga nu nog serieus antwoorden,terwijl ik het hele bang voor de maan verhaal belachelijk vind!

    bang voor lawaai of knallen kan ik inkomen!

    maar een maan die er alleen hoog in de lucht staat en schijnt,en verder niet beweegt of knalt???

    kommmmm opppp zeg!

    groeten cindy

  • saskia

    Is het geen weerwolf ?

    Ha Ha Ha

  • .

    nou, honden kunnen soms vreemd doen, die van m'n zus vind het doodeng als het raam opengaat, het maffe beest gaat dan de kamer uit. het is zelfs zo erg dat als ze buiten zitten en het raam gaat open dat ie dan naar binnen gaat. ze houd er nog rekening mee ook! en nu die ouder wordt is het nog veel erger.ze word nu echt dement.

  • Rosa

    Mijn hond is bang voor de zon en volle maan. Hij kijkt steeds naar boven en wil dan terug naar huis. Blijft dan ook binnen. Wat is de oorzaak, is erg raar als je buiten loopt.