Tea Tree olie tegen vlooien

  • Francis

    En hoe vaak zou je dat moeten doen, om de maand ofzo? Weet niet of het net als die andere spulletjes in de bloedbanen terechtkomt.

  • .

    hoevaak weet ik niet, ik ken het van het gebruik bij cavia's. die worden 2x behandeld bij luis.maar 1x per weken zou je kunnen uitproberen.

    voor zover ik weet gaat het ongedierte weg vanwege de lucht. dus ik denk niet dat het in de bloedbaan van de gastheer/vrouw gaat zitten.ik gebruik het zelf niet bij m'n katten omdat ie meer buiten dan binnen zijn met dit weer.

  • Maria

    inwendig werken knoflook pillen heel goed, mijn katten krijgen al jaren elke dag een pilletje en heen nog nooit vlooien gehad.

  • mariska1971

    hoi,

    tis laat en ik geef mn bek ook maar een zet, ik dacht eigenlijk dat het juist niet geschikt was voor katten. Dat het ze zelfs erg ziek kan maken.

    Vraag het even op het kattenbord na alsjeblieft voor je het op een kat gaat gebruiken!

  • maria

    ik heb het even opgezocht, oude olie(let op houdbaarheidsdatum) kan bij katten beter niet gebruikt worden.

    OVERDOSERING/BIJWERKINGEN

    Bij lage dosering is teatree non-toxischen niet irriterend. Overgevoeligheidsreacties komen voor(netelroos, blaasjes, oedeem). Door het lage cineolgehalte is teatree niet irrite-rend op de huid en op de slijmvliezen.De olie mag lokaal puur op de huid gebruikt worden, hoewel de olie niet getest is op irritatie en sensibilisatie bij doseringen van meer dan 1 %.

    WAARSCHUWING

    Bij inwendig gebruik moet de olie zo vers mogelijk zijn.Bij vooral katten bestaat de indruk dat verouderde olie tijdelijk verlamming kan veroorzaken.

    Omdat het ook een verdovend iets in zich heeft.

    maria

  • margali

    Hoi Mariska,

    ik zou het nooit op mijn katten gebruiken. Zie o.a. hier:

    http://www.messybeast.com/teatree.htm

    en op het kattenprikbord staat ook nog een reaktie van iemand anders.

    groeten

    margali

  • mariska1971

    http://www.prikpagina.nl/read.php?f=941&i=229183&t=229183

    ik weet niet of het mag maar hier is de topic over katten en theeboom olie.

  • Audrey

    Teatree olie kan dodelijk zijn voor katten! Beter nooit gebruiken