Wie zou er winnen?

  • A.R

    Ik weet niet of anderen dit ook gezien hebben op Animal Planet maar vanmiddag kwam ik het toevallig tijdens zappen tegen. De vraag was: Wie is er sterker, de bruine beer of de siberische tijger.

    Aan de hand van allerlei berekeningen en technisch nagebouwde apperaten werd er uitgemeten wie van de twee zou winnen zou het in het echt tot een confrontatie komen. Aan het einde hadden ze in de computer al de berekeningen en uitkomsten in twee computeranimaties van de bruine beer en de siberische tijger gestopt. Voor hen die het NIET gezien hebben zou ik nou eens willen weten… Wie denken jullie dat er wint? De lompe bruine beer die eigenlijk voornamelijk het moet hebben van zijn klauwen en formaat of de Siberische tijger die ook nog eens de kaken in de strijd kan werpen en daarbij ook nog eens beweegelijker is…?

    Ik zal het antwoord geven maar ben benieuwd naar jullie idee hierover…

    Groetjes,

    Gandr & beestjes

  • chevylady

    was vorige week op dezelfde manier gedaan met een poema en een wolf. heb het einde helaas gemist.

  • Hermen Vlothuizen

    ik denk de beer omdat hoe bewegelijker de tijger hoe bozer de de beer word

  • Tine

    Ik denk ook dat de beer wint.

    Hij lijkt wel erg lomp maar is sneller dan je denkt en buitengewoon sterk.

    Ben benieuwd naar het antwoord.

    Groetjes, Tine

  • annemarie

    Ik denk ook de beer. Hoe kwader die wordt…En hij is best wel groot!

  • PETER

    Ik denk de beer,ik heb het niet gezien,maar gezien het gewicht en de enorme klappen die een beer kan geven plus de dikke vacht en huid vrees ik voor de tijger.

  • kirsten Mv zoë en fay

    W.s. de beer, is lomp, heel zwaar en heeft klauwen van heb ik jou daar. Ik zou er niet graag een tegen komen. Denk dat de tijger het aflegd.

    Doeidoei

  • PETER

    Is of met behulp van modellen en computeranimatie een werkelijke situatie nagebootst kan worden.

    Van de week was er de aflevering van het eventuele treffen tussen een nijlpaard en een stierhaai.

    Aan het eind van de animatie zwom de haai alsof hij kamikaze was recht in de bek van het nijlpaard,dat was einde haai.

    Maar het lijkt me heel sterk dat een aggresieve haai als de stierhaai dat doet.

    Ook werd beweert dat de haai niet door de huid van het nijlpaard kon bijten.

    Nou heeft de stierhaai zeer scherpe gekartelde tanden die zo scherp zijn dat je jezelf ermee kan scheren,lijkt me dat hij wel degelijk door de huid van het nijlpaard kan komen.

    Daarbij werd nog een belangrijk feit over het hoofd gezien,een nijlpaard vecht nooit onder water.

    Terretoriaal gedrag wordt boven water uitgevochten en een krokodil wordt gegrepen als hij zich laat zien boven water.

    Daarbij is een haai zo snel en wendbaar dat een 3000 kilo zwaar nijlpaard alleen al door de weerstand van het water veel trager is.

    Dat een gevecht zich zou kunnen verplaatsen naar onder de waterspiegel zou alleen voorkomen als het nijlpaard zijn slachtoffer al te pakken heeft.

    Een stierhaai die een staart van een nijlpaard afbijt wordt daarna zeer fanatiek vanwege de bloedgeur,door het bewegen van het nijlpaard zal de bodem omgewoeld worden en het nijlpaard is dan in het nadeel,want hij kan dan en niks zien en niks ruiken (onder water ruiken kan hij toch al niet)

    De haai zal echter gewoon kunnen vertrouwen op zijn geur en receptoren en zal het nijlpaard vrolijk bijten waar het uitkomt.

    Ook bijtkracht zegt vrij weinig,zet ik een bus van 15.000 kilo op iemand zijn teen dan is die teen plat.

    Zet je een scheermes met daarop 100 kilo op een teen dan ligt hij eraf.

    De haai zou in werkelijkheid volgens mij hapklare stukken uit het nijlpaard bijten.

  • A.R

    De Beer… Zoals jullie dus al dachten. Niet omdat de beer zo groot is, maar omdat de impact van een neerkomende beer 3x zwaarder is dan die van de tijger als deze de prooi bespringt. Het enige zwakke punt van de beer is zijn keel. De tijger zou alleen een goede kans maken als hij kans ziet om die door middel van een beet of een flinke uithaal met de klauw weet open te leggen. De beer is echter een dier dat eerst imponeert en dus op de achterpoten gaat staan. De tijger wordt dus in de sprong opgevangen door de voorpoten van de beer. Daarna is het slechts een kwestie van gewicht…

    Groetjes,

    Gandr & beestjes

  • chevylady

    Ik denk ook de beer. Die heeft zoveel kracht in zijn klauwen dat hij een tijger in 1 klap open/dood slaat.