Goeie vraag - Waarom houd de mens huisdieren?

• Co Scholten

waar komt het vandaan en waarom, is het niet zielig om een dier in gevangenschap te houden?

Antwoorden: http://www.goeievraag.nl/vraag/houd-mens-huisdieren.41709

• <Elysa>

Een dier in gevangenschap houden vind ik niet zielig, als je er maar goed voor zorgt, maar een dier buiten laten zwerven dat is pas zielig..

• karin R

Ik denk omdat er een stel huisdieren nuttig bleken te zijn en we daarna om ze gingen geven, omdat ze voor je werkten maar zich afhankelijk toonden en de mens zit dan zo in elkaar dat we ervan gaan houden, hoewel??? niet iedereen.

en zoals als bleek bij de blobvis, sommige kenmerken spreken ons meer aan lieve oogjes, zacht vachtje enz.

• Xandra B.

nou,ik vind de blobvis wel leuk :?

• karin R

Ja, maar jij bent een serpent en houd van slangen enzo.:D

• Xandra B.

en van toypoedeltjes.

en technisch gezien is dat een hond. :P

• karin R

Ja, schijnt echt zo te zijn al lijkt ie meer op een uitvoering van Bart Smit hondjes.

• Xandra B.

precies…alleen kan ik de batterijen er niet uit halen. (:P)

• Ditje

Co, is het niet zo dat een mens ook eigenlijk een dierensoort is?

Edith

• <Elysa>

Had je aan mij ook wel kunnen vragen want ik ken mensen die zijn zo lelijk als een aap en ik ken ook mensen dat zijn na-apers! :D Ik ken zelfs mensen die zijn zo stom als een varken, al zullen er altijd mensen zijn, die zeggen dat varkens

niet stom zijn..En niet te vergeten zijn er ook nog mensen die gedragen zich als beesten..En zo kan ik nog wel even doorgaan, dus als antwoord op je vraag, (sommige) mensen zijn idd dieren.>:D<