Stralingskliniek geopend voor honden en katten

• Xandra B.

http://www.nuvideo.nl/algemeen/36606/bestralingskliniek-honden-en-katten-geopend.html

De goedkoopste behandeling om alleen de pijn te bestrijden kost; €1300,-

Mijn hemel,hoe ver gaan we met deze waanzin?!

En wat ik me ook nog eens afvraag,wie bepaalt de grens?

Als mijn hondje van bijna 8 kanker zou krijgen,dan is het voor mij gewoon einde verhaal en gaat de laatste spuit er in!

• Xandra B.

Of zou het een 1 april-grap zijn?

• karin R

Ik snap niet dat iemand z'n dier dat aandoet.

Al was ie pas 1,als leven lijden wordt is het einde verhaal, hoe erg ik het zelf ook vind.

• Xandra B.

Dat is omdat mensen geen afscheid van hun dier kunnen nemen.

En omdat het hoort om veel geld te spenderen aan je huisdier.

Dat noemen ze dierenliefde.

De dieren zelf snappen helemaal niets van al dit gedoe.

• Ditje

De grens wordt bepaald door de eigenaar van het dier.

En als jij dat waanzin vindt is dat jouw zaak.

Niet zo oordelen Xandra, laat een ieder zijn waarde.

Edith

• <Elysa>

Als één van mijn katten kanker krijgt en het kan het leven van mijn kat verlengen als hij/zij bestraald zou worden dan zou ik het zeer zeker doen..Maar als hij/zij er doodziek van zou worden dan zou ik het niet doen.. Maar als ik een oude kat zou hebben dan zou ik het nooit doen, maar iedereen denkt daar anders over en een ieder heeft het beste met zijn dier voor maar het moet niet zo zijn dat het alleen is om het dier niet los te kunnen laten want dan denkt men alleen aan zichzelf en heeft het dier er geen baat bij om verder te leven, zo denk ik er over, maar ja, wie ben ik?

• Xandra B.

Is dat wel zo?

Menig dierenarts weigert dan de laatste spuit te geven,hoor!

En de DB vindt ook dat je door behoort te behandelen.

Zij oordelen dus over mij als ik niet wil gaan behandelen en er een punt achter wil zetten.

• karin R

bestralen doet pijn, en flink ook, een dier snapt daar helemaal niks van en voelt zich alles behalve lekker.

ziek zijn ze dan misschien niet maar pijn hebben ze echt wel, het verbrand nl. en misschien voorkomt het de erge pijn/ziek zijn van de kanker maar persoonlijk gun ik dit m'n dier net zo min dus mijn dieren krijgen een spuitje als ze er ziek van worden of als ik merk dat ze pijn hebben

dus ik vind bestralen absoluut niet diervriendelijk.

waarom wil je het leven verlengen als je weet dat het dier niet beter zal worden Elysa?

• <Elysa>

Dat bestralen pijn doet dat wist ik dus niet, dat heb ik nooit van iemand gehoord die bestraald was..

En als ik weet dat ze er niet beter van zouden worden, dan zou ik natuurlijk er niet eens aan beginnen, maar in een begin stadium kunnen ze van kanker genezen, al is de kans klein..

Maar als ze er ziek van worden of pijn van hebben dan hoef ik er niet eens over na te denken dan laat ik meteen eutaniseren..

Ik zou me eerst wel goed laten voorlichten hoor Karin voor ik zo'n belangrijke keuze zou moeten maken..

• Xandra B.

Het dier gaat onder (een lichte) narcose,dus zal het van de bestraling weinig/niets merken.

Maar hoe weet je dat bestralen pijn doet? (gek eigenlijk als het als pijnbestrijding wordt toegepast)