mijn hond is bang voor honden

• prides

Goedemiddag

Mijn hondje Bubblelientje is 17 maanden een kruising tussen een King Charles en een Boomer is heel bang voor andere honden en mensen.

Terwijl zij is opgegroeit tussen mensen en ook dat er wel veel mensen over de vloer kwamen toen zij nog een puppy was.

Zodra ik met haar naar buiten ga begint zij al te blaffen ook al is er niemand in de buurt.

Ik heb ook de moeder een 6 jaar oude King Charles die begint dan ook te blaffen.

Ik kan niet met hun normaal buiten lopen. Vooral zwarte honden of donkere dan beginnen ze allebei te blaffen en de haren staan recht over eind. En niet alleen honden maar ook mensen waarschijnlijk door hun geur of kleding blaffen ze ook en gaan dan erg te keer. Wat ik ook doe ze blijfen blaffen en trekken.

Ik probeer ze af te leiden door een snoepje te geven maar die moeten ze dan gewoon niet.

In huis luisteren ze wel daar heb ik helemaal geen problemen mee.

Ook als er een hon of een andere dier op de tv is te zien vliegen ze naar het scherm dat heeft de King Charles altijd al gedaan.

Er zijn in Zoetermeer wel hondescholen maar ik kan daar niet komen want er is daar geen openbaar vervoer na toe. Ik heb wel een fiets maar dat is ver weg en met 2 honden aan de lijn is geen optie.

Wat kan ik hier aan doen. Op zondagmorgen heel vroeg kan ik naar het parkje bij mij in de buurt. De kans dat ik dan honden of mensen tegen kom is dan zeer klein.

Wat kan ik hier tegen doen. Ook al laat ik de honden apart uit dan nog gaat Bubblelientje blaffen.

groetjes

Anja Goedhart

• ria konincks

Hallo Anja Goedhart,

Ik ben Ria Konincks.

Ik heb de gave om met honden praten. En ik bied je mijn diensten aan.

Als jij hier gebruik van wilt maken mag je een foto naar mij sturen met alleen Bubbelientje er op.

Dan kan ik kijken of ik contact kan krijgen met Bubbelientje, en dan horen van Bubbelientje zelf waar deze problemen mee heeft.

Maar dat kan alleen als Bubbelientje het contact met mij toe staat.

Het kan verhelderend zijn om te horen wat het echte probleem is.

Als je van Bubbelientje zelf weet wat het probleem is dan kan je naar een oplossing werken die zowel voor jou als Bubbelientje werkt.

Ga-roetjes Ria Konincks

• ria konincks

Hallo Anja Goedhart.

Hier ben ik nog een keer.

Ik vroeg aan jou alleen een foto van Bubbelientje geschreven maar ik wil dan een foto van allebei.

Sorry.

Ga-roetjes Ria Konincks

• Ditje

http://www.dogweb.nl/gedrag/angst.html

Misschien heb je hier wat aan.

Geen koekjes geven dat beloon je het foute gedrag.

Edith

• karin R

let goed op wie en wat je aanhaalt.

Ik heb nu ff geen puf om adequaat te reageren maar let wel op.

sommigen doen zich voor als……..en zijn niks meer als sh**

• Xandra B.

Met andere woorden,laat je niet leegplukken door kwakzalvers.

• <Elysa>

Ik heb ook de gave om te praten, maar niet alleen met honden maar met alle dieren en zelfs met mensen… :D En ik doe het nog gratis ook! :)o

• Xandra B.

Wat gaaf! :)-D

• karin R

Krijg je ook nog antwoord?

• <Elysa>

Ja tuurlijk krijg ik antwoord, anders was ik er al lang mee gestopt! :D