Zoek een gratis hond zie Adv

• ???zoeff ???

tja en tog he geef ik ieand graag het voordeel van de twijvel

michien is deze meneer wel heel lief voor honden en heeft hij een regeling met de dierenarts

dat had ik ook toen ik in de wao zat me dieren kregen de juiste mediche zorg en ik betaalde een klein bedrag per maand

michien is gewoon het aankoop bedrag te veel maar kan de rest van de zorg prima gegeven worden

veel mensen die een aantal jaren geen hond hebben gehad weten vaak niet van het coupeer verbod

en als meneer er een zonder staart op wil nemen in zijn gezin dan is het dus nu vaak al een oudere hond die vaak moeilijk te herplaatsen zijn

er kan dus een heel verhaal achter deze vraag zitten en een goed hart

ik zou gewoon als ik zon hond had eens contakt op nemen met meneer kennis gaan maken kijken hoe de woon situatie is

kijken wat voro regeling met de dierenarts er is enz enz

• karin R

Helaas blijkt vaak dat als je iemand het voordeel van de twijfel geeft het het nadeel is voor de hond.

• Moira

Een beetje mens verdiept zich voor de aanschaf toch in een hond. Ik weet niet hoelang het coupeerverbod er al is, maar vast niet net een maandje ofzo.

Als ik geen geld zou hebben voor de aanschaf van een hond, zou ik zeker niet aan hond beginnen, de kosten zitten niet alleen in de aanschaf, juist het onderhoud is een terugkerende kostenpost. Kies je dan ook nog eens voor groot ras kost het je ook nog eens meer aan brokken. Niet zo handy dus.

Nee, ik denk dat deze heer of mevrouw gewoon een gratis hond wil en tja: nee heb je, ja kan je krijgen.

Groet, M & V

• catqueen

Pas ook op voor hondenhandelaars. Geef nooit gratis pups of kittens (of volwassen dieren) mee zonder adressen onderzocht te hebben. Dit lijkt me geen frisse advertentie. (staarten mogen niet meer gecoupeerd worden)

• Anke

zonder staart, mooi is dat. en als er een komt met staart maar gratis dan maakt het zeker niet uit!

maar eten moeten ze allemaal, en af en toe een dierenarts bezoek ook….. en dat is meestal niet gratis.

Ga toch gewoon naar asiel en overleg daar welke hond geschikt is en aanspreekt.

Tja, dat kost ook wat, maar als er al iemand een hond gratis weeggeeft dan kan je er donder op zeggen dat het of een zieke hond is (en dus veel geld gaat kosten) of een een hond met ernstige gedragsproblemen wat uiteindelijk ook geld kost en in ieder geval zware (psychische) belasting.

bezint eer gij begint!

trouwens, u heeft een 80-100 wao, dat belet u niet om als vrijwilliger, binnen uw mogelijkheden, in een asiel te werken of anderszins iets met diern te doen.

kom op zeg!!!

• tecko

Ik weet het het is een oude topic maar wil er toch nog even wat over kwijt.

Vond het een beetje vreemd dat er blijkbaar weinig mensen zijn die weten dat honden met ingang van 1 september 2001 noet meer gecoupeerd mogen worden en dat honden die na 1 okyober 2001 geboren zijn niet meer mee mogen doen aan keuringen, tentoonstellingen enz.

Als ik heb goed heb mag je zelfs geen hond meer in je bezit hebben met een gecoupeerde staart die na 1 januari 2002 is geboren.

Even googelen en je hebt de info die je nodig hebt.

M.a.w deze meneer zou dus op zijn minst een hond van ruim 8 jaar moeten hebben.

gr. Marja

• Xandra B.

Of eèn uit het buitenland waar het nog wel mag.

• tecko

Je kunt wel 1 uit het buitenland halen maar dan kom je bedrogen uit want al komt hij uit het buitenland in Nederland mag je GEEN gecoupeerde hond meer bezitten tenzij hij/zij voor 2002 geboren is.

gr. Marja

• Xandra B.

Dat betwijfel ik,want er worden wel eens gecoupeerde honden uit b.v. Spanje via diverse stichtingen naar Nederland gehaald.

En ik geloof niet dat ze dan hier in Nederland in beslag worden genomen,want wat moet er dan met die dieren gebeuren?

Een spuitje? Of terug naar het land van herkomst? Dat zie ik niet gebeuren!