Dierenliefhebbers zijn boos op de Partij voor de Dieren

• Onze Verslaggever

Dierenliefhebbers zijn boos op de Partij voor de Dieren en zeggen hun lidmaatschap op. Ze zijn teleurgesteld dat de partij afgelopen winter niet pleitte voor het bijvoeren van herten, paarden en runderen in natuurgebied de Oostvaardersplassen. Zeker elfhonderd dieren stierven de hongerdood.

Onder meer de oprichters van Stichting Welzijn Grote Grazers treuren. ‘'Bossen waar vroeger herten hun jongen kregen, zien eruit als bomenkerkhoven., aldus voorzitter Yvonne Bierman in De Telegraaf. ’'Alles is kaalgevreten, je hoort zelfs geen vogels.''

PvdD-Kamerlid Esther Ouwehand stelt dat 'bijvoeren diervriendelijk lijkt maar op termijn overbevolking creëert, waar alleen jagers op azen. Als leden bij ons weglopen omdat ze dat niet begrijpen, is dat jammer. Dan moeten we het nog beter uitleggen.

Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/verkiezingen/2010/05/dierenliefhebbers_hekelen_pvdd.html

• Xandra B.

Die leden zijn dus wakker geworden!

In de Gezondheids- en Welzijns Wet voor Dieren staat dat de mens OOK verplicht is in te grijpen als een WILD dier lijdt.

Een wild dier opsluiten om het medisch te behandelen is voor de meeste wilde dieren te stressvol dus zal het uit z`n lijden verlost moeten worden door het zo snel mogelijk te doden.

Bijvoeren is inderdaad geen optie,maar omdat we in Nederland geen grote predatoren hebben die zieke en verzwakte dieren doden zal de mens deze taak moeten vervullen.

Zijn wij mensen ook gewoon moreel toe verplicht.

Maarja,die dierenrechtenfiguren zijn totaal vervreemd van de natuur en snappen niet waar dieren ècht iets aan hebben.

• karin R

dierenliefhebbers hebben gelijk, als er zoveel dieren worden uitgezet dat ze uithongeren……….tuurlijk, veel diervriendelijker dan die boze jager die met 1 doelgericht schot een dier dood.

(kunnen we vlees eten uit het wild, dier loopt vrij rond, geen bio industrie, wat willen we nog meer?)

wat heet diervriendelijk?

overigens als je dieren uitzet zorg dan voor evenwicht, dus zoveel dieren met hun vijand zodat geen van beiden gaat overheersen.

tja, en dat bedoelt Xandra nu steeds, lees niet letterlijk “partij voor de dieren” maar lees vooral inhoudelijk wat ze doen en willen, vooral wat ze niet doen of willen, jammer dat men niet ziet dat Xan het goed voorheeft met dieren

• karin R

bijna gelijk, ik typte net toen jij drukte op verzenden

• <Elysa>

Wie zegt dat, dat Xandra het niet goed voor heeft met de dieren? Dat hoor je mij niet zeggen, het is alleen wel zo dat zij het meestal op een manier zegt dat het nogal grof/bruut over kan komen, alsof zij mensen uitdaagd om tegen haar in te gaan, dus een discussie aan te gaan, en daar zijn we hier voor om te discusseren..

Wat de partij voor de dieren betreft; ik ken ze niet goed genoeg om te weten wat ze wel en niet doen voor de dieren maar ik neem toch aan dat zij ook het beste met de dieren voor hebben en zij zullen ook best wel hele goede dingen ten gunste voor de dieren hebben gedaan….

• jaap65

dan noem mij eens een ding op dan wat zij goed hebben gedaan ,de beesten achter draad stoppen en dat ze gaan jongen daar hebben ze pech mee(de beesten) want voeren mag niet,wel nertsen los laten die worden wel doodgereden,dus daar ben je dan ook mooi vanaf maar het heeft wel in de kranten gestaan,en dan de varkens ,kippen of weet ik wat,als je het mij vraagd weten die nergens wat van,als ze dan wat willen doen laten ze de mensen helpen die katten hebben om ze te steriliseren ,anders gaan ze de straat op en ze gaan jongen dus die lopen er ook weer,en zo zijn er nog wel meer dingen ,ik heb geen katten maar honden.groeten dinie

• scorpio

Al die herten, paarden en runderen kunnen ook helemaal geen normaal “vrije-dieren-leven” leiden in een afgezet (beperkt) gebied. Onder natuurlijke omstandigheden trekken dergelijke dieren van gebied naar gebied, om voedsel te vinden.

Hier kunnen ze alleen op een héél klein gebied proberen hun kostje bij elkaar te krijgen. Dat lukt natuurlijk ábsoluut niet!

Het is dan ook buitengewoon wreed om die dieren dan maar massaal van honger om te laten komen. Dat is allesbehalve “natuurlijk”. Dus bijvoeren móet, om het in ieder geval nog een klein beetje diervriendelijk te houden.

Er worden te veel dieren uitgezet in gebieden waar ze niet op een natuurlijke manier kunnen overleven. Het aanvaarden van het simpele feit dat in Nederland geen ruimte is voor dergelijke kuddes, zou 'n heleboel dierenleed kunnen voorkomen en verhelpen.

• <Elysa>

Maar het is toch moelijk allemaal, want ik geef altijd eten aan de vogels in mijn tuin en dan zijn er ook weer mensen die zeggen dat ik dat niet moet doen want ze moeten voor zich zelf kunnen zorgen, en daar komen ratten opaf, nou voor dat er een rat te zien is hebben de vogels allang het voedsel opgegeten..Nu heb ik het over lente/zomer/herfst in de winter vinden sommige het ook niet nodig maar anderen weer wel, wat ik probeer te zeggen is dat er altijd meningsverschillen zullen zijn over bijvoeren of niet..