Bejaard kattenvrouwtje blijkt drugskoerier

• Co Scholten

Hoe diep kun je dalen om je dieren te kunnen onderhouden??

MAASTRICHT (ANP) – De politie heeft dinsdagmiddag in Maastricht een 75-jarige vrouw uit de Limburgse hoofdstad aangehouden die als drugskoerierster bleek te rond te rijden. Ze verklaarde daarvoor een kleine vergoeding te krijgen, waarmee ze haar katten kon onderhouden.

Dat maakte de politie woensdag bekend. Inderdaad vond de politie in haar huis tientallen katten.

De vrouw viel door de mand toen agenten haar een stopteken gaven omdat ze geen gordel droeg. Ze zagen dat ze snel iets uit de auto gooide. Het bleek een kleine hoeveelheid cocaïne. De vrouw gaf al snel toe ook wiet te vervoeren.

Na verhoor kwam de vrouw er met een laatste waarschuwing vanaf. Ze beloofde het nooit meer te zullen doen.

• <Elysa>

Ach, wat moet ik hier nou op zeggen? Het oude wijfie deed het voor haar katten… dus heeft ze te veel katten, en daar zit het probleem, dus moeten ze een flink aantal katten bij haar weghalen want op die leeftijd kan zij daar ook nooit goed voor zorgen, zoals naar de DA gaan en dat soort dingen….Ik kijk vaak naar ANIMAL PLANET en daar zie je die toestanden van teveel katten of honden ook en ze kunnen geen van allen de dieren goed te eten geven of goed verzorgen, teveel katten of honden noemen ze dan ook meteen een uit de hand gelopen situatie.

• Xandra B.

We weten de gezondheidstoestand van de vrouw niet.

Misschien is ze best in staat om voor veel dieren te zorgen.

Maar om dan drugskoerier te zijn om je huisdieren te kunnen onderhouden gaat te ver.

Ik kan het me wel voorstellen dat je zoiets doet als je van een schamele AOW niet rond kan komen.

Maar daar zijn ook andere oplossingen voor. (voedselbank e.d.)

Tijdje zonder pc gezeten… :(

• <Elysa>

Ze is drugskoerier geworden om haar katten te onderhouden dus als ze dat doet heeft ze geen geld genoeg om ze te onderhouden, anders had ze het niet hoeven te doen! Dus oplossing, katten weg, op een paar na..Dan heeft ze toch nog iets om te verzorgen..

Vervelend zeg dat je een tijdje zonder pc gezeten hebt, ik dacht al; die Xandra zal wel op vakantie zijn met haar hondje..:D

• Xandra B.

Dat bedoelde ik niet.

Ik bedoelde,als iemand ZELF niet rond kan komen. (dus geen huisdieren hoeven onderhouden)

In dit geval zal mevrouw inderdaad de meeste katten weg moeten doen.

Ik ga nooit op vakantie.

• <Elysa>

Ze noemen zoiets een verzamelaar, als iemand te veel dieren heeft, en dat loopt altijd uit op verwaarlozing, meestal onbewust, maar dan hebben de dieren meestal vlooien en teken enzo en als ze dieren buiten hebben dan geen goed onderdak en meestal geen vers drinkwater..Dan wordt er ingegrepen, wat maar goed is ook..

Hou je niet van vakantie?

• Xandra B.

Dan raken ze het overzicht ook kwijt.

Ik hou niet van traditionele vakanties.

Ik heb toen ik nog gezond was twee reizen gemaakt. Zuid-Amerika en Azië heb ik in 1990 en 1991 bezocht.

Nu heb ik tegen mijn wil het hele jaar `vakantie`.

Ik zou nog wel eens naar Afrika (Kameroen en Madagascar) en Nieuw Zeeland willen.

• <Elysa>

Toe maar, wat jij wil is wel erg ver..;)

Als je je beterder zou voelen dan zou je kunnen beginnen met een vakantie in eigen land, en als je dan naar Texel, bijvoorbeeld zou gaan, dan kun je je hond overal mee naar toe nemen, daar is een prachtig strand waar honden vrij los mogen lopen van September tot Maart/April. En tijdens het seizoen mag hij ook mee op het strand, alleen aangelijnd, maar als je een eind doorloopt mag hij daar ook los..(:D

• Xandra B.

Ik kan Eros niet meer los laten lopen,want hij is nagenoeg blind. (PRA)

Ik ben dus zijn blindegeleide-mens.

Maar ik zou niet eens weg willen!

Dan moet ik van alles regelen voor mijn dieren,die ik helemaal niet graag uit handen geef.

En moet ik in een vreemd bed slapen,terwijl ik al zo slecht slaap.

Nee hoor,veel te veel gedoe!

• <Elysa>

Jeetje zeg, die Eros, die zou zich ook helemaal niet happy voelen als je met hem ergens uit zijn vertrouwde omgeving weg zou gaan. Ik wist geen eens dat hij nagenoeg blind is..

En ja dat is ook zo, je hebt nog meer dieren, welke dieren heb je allemaal? Slangen ook, dacht ik, he?

Die moeten levende muizen hebben, toch? Dus dat zou al moeilijk zijn, om daar iemand voor te vinden, die dat wil doen.

Ik kan gelukkig overal slapen, als mijn ene been in bed ligt moet ik niet vergeten het andere er ook in te doen anders slaap ik al..:D